عالی ترین صبحانه | مصرف 10 عدد از این میوه کوچک در ناشتا برای 100 سال شما کافی است

کمتر کسی از خواص درمانی عناب باخبر است در نتیجه این مسئله ریسک بیماری را در شما بالا می‌برد. پس از این به بعد عناب بخورید این میوه در سرتاسر جهان محبوبیت دارد.

کدخبر : 12938
سایت سرگرمی روز :

کمتر کسی از خواص درمانی عناب باخبر است در نتیجه این مسئله ریسک بیماری را در شما بالا می‌برد. پس از این به بعد عناب بخورید این میوه در سرتاسر جهان محبوبیت دارد.

این میوه‌های گرد و کوچک در هنگام رسیدن قرمز تیره و یا بنفش است و ممکن است کمی چروکیده بنظر برسد. عناب بومی جنوب آسیا است.

عناب به دلیل طعم شیرین و بافت جویدنی معمولا به صورت خشک شده و به عنوان میان وعده و یا در کنار نوشیدنی‌های گرم مورد مصرف قرار می‌گیرد.

این میوه کوچک دارای خواص درمانی برای سلامتی شما است.

در طب سنتی از عناب به طور گسترده‌ای برای بهبود خواب و کاهش اضطراب استفاده می‌شود.

به طور کلی مصرف روزانه ۱۰ عدد عناب خشک شده در طب سنتی مشهور است که می‌تواند برای درمان آلرژی، اضطراب، افسردگی، اسهال، پوست خشک و خستگی به کاربرده شود.

همچنین برای فشار خون بالا، بی خوابی، عرق شبانه، تنگی نفس و استرس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید از پودر آن در غذا‌ها و همچنین به صورت دمنوش از آن استفاده کنید.

جوان سازی پوست

جالب است بدانید که عناب به عنوان یک داروی طبیعی ضد پیری شناخته می شود. آنتی اکسیدان های موجود در عناب به کنترل رادیکال های آزاد کمک می کنند و به همین جهت روند پیری پوست را به تاخیر می اندازند. علاوه بر این موارد، مصرف عناب باعث می شود پوستی سفت تر و شاداب تر داشته باشید.

خواص عناب برای بی خوابی

برای درمان بی خوابی می توانید از عصاره هسته عناب استفاده کنید، این عصاره مانند یک آرام بخش طبیعی عمل می کند و علاوه بر اینکه اضطراب و بی قراری را از شما دور می کند، به خوابی آرام و بدون دغدغه نیز کمک می کند.

لاغری و کاهش وزن

یکی از دلایلی که باعث شده است عناب در رژیم غذایی افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند قرار بگیرد این است که عناب دارای کالری بسیار پایینی است. علاوه بر این فیبر و پروتئین های موجود در عناب باعث می شود که شما احساس سیری بیشتری داشته باشید و در نتیجه از پرخوری جلوگیری می کند.

سم زدایی خون

عناب هم مانند انار به عنوان یک تصفیه کننده طبیعی خون شناخته می شود. عناب حاوی مقادیر مناسبی از انواع ساپونین و آلکالوئید می باشد که این مواد باعث می شوند سموم موجود در خون پاک سازی شوند و خون شما به صورت کاملا طبیعی تصفیه شود که این عمل باعث می شود که بدن از خیلی بیماری ها در امان باشد.

خواص عناب برای کبد چرب

مصرف عناب کمک می کند که سموم موجود در کبد پاک سازی شوند و کبد عملکرد بهتری داشته باشد. علاوه بر این مصرف عناب به دلیل وجود انواع آنتی اکسیدان های قوی باعث شده است که از این میوه برای درمان کبد چرب هم استفاده شود. کوکوربیتاسین، یک هورمون طبیعی است که مقادیری از آن در میوه عناب وجود دارد. این هورمون به عملکرد بهتر کبد ما کمک می کند.

درمان جوش صورت و آکنه

مصرف موضعی آب عناب کمک می کند که جوش های صورت را به راحتی از بین ببرید. آنتی اکسیدان های موجود در عناب باعث می شوند التهابات پوستی کاهش یابد و به همین دلیل می توانند به روند بهبود جوش های صورت و آکنه کمک کنند. برای این منظور آب عناب تازه یا عصاره عناب را روی پوست صورت خود بمالید و پس از ۳۰ دقیقه آنرا با آب گرم بشویید.

خواص ضد سرطان عناب

عناب به طور طبیعی دارای انواع فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان های قوی می باشد و به همین دلیل به عنوان یک ماده غذایی ضد سرطان شناخته می شود و می تواند به طور کلی به درمان و پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان ها کمک می کند.

خواص عناب برای مردان

مصرف عناب برای تمام جنبه های سلامت جنسی مردان مانند اختلال نعوظ، کاهش میل جنسی و تستوسترون پایین مفید است. مطالعاتی در مورد عوامل اثربخشی طولانی مدت عناب انجام شده است. به نظر می رسد این عوامل با افزایش تستوسترون و چابکی با تحریک گیرنده های هورمونی با مشکلاتی که در بالا ذکر شد مبارزه می کنند. جالب است بدانید که اثرات آب عناب بر باروری مردان در سال ۲۰۱۲ مورد مطالعه قرار گرفت. تصور می‌شود که این عصاره اثرات مثبتی بر تعداد، تحرک و مورفولوژی اسپرم دارد. علاوه بر این میوه عناب با افزایش جریان خون آلت تناسلی و خاصیت ارتجاعی آن در درمان اختلال نعوظ مردان نیز موثر است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    1

    ما همین چند سالی هم کت زندگی داریم میکنیم ب هزار بدبختی میگذره صد صال پیشکشت داداش من

  • بیت الله فتحی پور
    1

    سلام باتشکرویژه ازراهنمای های ارزشمند شما ممنونم

  • ناشناس
    0

    خیلی عالی ومفیدبود

  • فریبا
    1

    خیلی عالی و مفید بود.لطفا طرز تهیه و استفاده آنرا هم بگویید.

  • جلال سلطانی از اصفهان
    0

    تشگر از شما از اطاعات شما که به ما پیام رسانی می‌شود