روانشناسی رابطه | رفتار شناسی عاطفی

روانشناسی رابطه | این 6 رفتار سمی با عشقت تو رابطه رو تحمل کنی ارزش خودتو زیر سوال بردی

آیا تا به حال متوجه شده اید که ارزش خود را در یک رابطه زیر سوال می‌برید؟ این مشکل رایج‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. همه ما لحظاتی را داشته‌ایم که احساس کرده‌ایم مورد بی‌احترامی قرار گرفته‌ایم، یا به سادگی از سوی طرف مقابلمان باری به هر جهت گرفته شده ایم.

کدخبر : 13888
سایت سرگرمی روز :

بودن در این شرایط دشوار است، نه؟ اما در اینجا یک حقیقت مهم وجود دارد: شما لایق بهترین‌ها هستید. این دقیقاً همان چیزی است که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

۶ رفتار که هرگز نباید در یک رابطه تحمل کنید!

ما اغلب سازش را به عنوان یک فضیلت در روابط تلقی می‌کنیم. اما مرز باریکی بین سازش و بی احترامی وجود دارد. به یاد داشته باشید، ارزش شما با میزان مزخرفاتی که می‌توانید تحمل کنید تعیین نمی شود. وقت آن است که برای ارزش خود ایستادگی کنید!

پس با رفتارهای زشت طرف مقابل‌تان دست و پنجه نرم نکن خواننده عزیز! ما قصد داریم سفری را آغاز کنیم که امیدواریم به شما قدرت دهد تا رفتارهایی را که هرگز نباید تحمل کنید را تشخیص دهید و به آنها رسیدگی کنید.

بی احترامی

آیا تا به حال در گفتگو با شریک زندگی خود بوده اید و او صحبت‌های شما را مسخره کرده باشد یا به سادگی بی احترامی بکند؟ منظورم بد خلقی یا اشتباه گاه به گاه نیست – بالاخره همه ما انسان هستیم. اما اگر این یک الگوی رفتاری مداوم باشد، مشکل خیلی جدی است. بی احترامی پی در پی سمی است و آرام آرام رابطه شما را از بین می‌برد.

عدم صداقت

یک رابطه بدون اعتماد مانند یک ماشین بدون موتور است: به هیچ جا نمی رسد! باید بتوانید مطمئن شوید که شریک زندگیتان با شما صادق خواهد بود. عدم صداقت منظم نشانه عدم احترام به شما و رابطه شماست.

خودخواهی

اینکه شریک زندگی شما به طور مداوم نیازهای خود را بر نیازهای شما ترجیح می‌دهد، زمانی که به ندرت احساسات یا علایق شما را در نظر می‌گیرد، نشانه خودخواهی است. شما سزاوار رابطه ای هستید که در آن نیازهای هر دو طرف در نظر گرفته شود.

دستکاری

دستکاری می‌تواند ظریف باشد اما فوق العاده آسیب رسان است. آیا اغلب متوجه می‌شوید که کارهایی را انجام می‌دهید که نمی‌خواهید انجام دهید اما به دلیل احساس گناه یا فشار انجام دهید؟ این مشکل بزرگی است! شما باید آزاد باشید که بدون اجبار انتخاب کنید.

کنترل

آیا متوجه می‌شوید که شریک زندگی‌تان سعی می‌کند بر کاری که انجام می‌دهید، کنترل داشته باشد؟ اینکه چه کسی را می‌بینید یا چه می‌پوشید و کجا می‌روید؟ قرار نیست زندگی شما زیر دست دیگران زندگی شود. شما باید در یک رابطه آزادی داشته باشید، نه اینکه احساس کنید در دام افتاده اید.

بی تفاوتی

آیا شریک زندگی شما اغلب به احساسات یا تجربیات شما بی علاقه یا بی توجه به نظر می‌رسد؟ بی تفاوتی می‌تواند مانند یک سیلی به صورت باشد. شما لایق کسی هستید که واقعاً به خوشبختی و رفاه شما اهمیت می‌دهد.

کلام پایانی

به یاد داشته باشید، هرکسی سزاوار رابطه ای است که به او قدرت می‌بخشد، نه رابطه ای که به او بی احترامی می‌شود. اگر این رفتارها خیلی آشنا به نظر می‌رسند، تصدیق آن می‌تواند دردناک باشد. اما با شناختن آنها، شما اولین قدم شجاعانه را به سمت چیزی بهتر بردارید.

بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید که این مقاله فقط به عنوان یک راهنما است، بر اساس رفتارهای رایج و نه بر اساس توصیه های متخصص. همیشه مهم است که با شریک زندگی خود در مورد احساسات خود صحبت کنید و در صورت نیاز به دنبال راهنمایی حرفه ای باشید. زیرا شما خواننده عزیز ارزش جنگیدن را دارید!

منبع: خبرنامه
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: