روانشناسی شخصیت | تست شخصیت

روانشناسی شخصیت | اگر این رفتارارو داری هیچوقت در زندگیت موفق نمیشی

بین افرادی که در زندگی پیشرفت می کنند و افرادی که راکد می مانند، تفاوت وجود دارد.

کدخبر : 14704
سایت سرگرمی روز :

اغلب، موضوع رفتارهای خاصی است. افرادی که هرگز به جلو حرکت نمی کنند تمایل دارند الگوهای خاصی را به نمایش بگذارند که آنها را در یک مکان نگه می دارد.

جالب است بدانید که این رفتارها اغلب در زیر رادار پرواز می کنند - آنقدر ظریف هستند که ما حتی متوجه انجام آنها نمی شویم.

در سفرم، من 10 رفتار خاص را مشاهده کرده‌ام که به نظر می‌رسد افرادی که برای پیشرفت تلاش می‌کنند، آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند.

در اینجا، من آنها را برای شما تجزیه می کنم تا بتوانید تشخیص دهید که آیا در این تله های رایج افتاده اید یا خیر.

بیا شروع کنیم.

1) ترس از تغییر

تغییر بخش اساسی زندگی است. این نحوه رشد، یادگیری و پیشرفت ما است.

اما برای برخی افراد، تغییر یک چشم انداز دلهره آور است. آنها آن را نه به عنوان یک فرصت، بلکه به عنوان یک تهدید می بینند. آنها در برابر آن مقاومت می کنند و ترجیح می دهند در منطقه راحتی خود بمانند، جایی که همه چیز قابل پیش بینی و آشنا باشد.

با این حال، این ترس از تغییر می تواند مضر باشد. می تواند افراد را از ریسک کردن، کشف فرصت های جدید یا درس گرفتن از اشتباهاتشان باز دارد.

افرادی که از تغییر می ترسند اغلب به روال ها و الگوهایی پایبند هستند که دیگر به آنها خدمت نمی کند. آنها در مشاغل ناکامل، روابط سمی یا عادات ناسالم باقی خواهند ماند، زیرا این همان چیزی است که به آن عادت کرده اند.

ترس از تغییر یک رفتار رایج در میان کسانی است که برای پیشرفت در زندگی تلاش می کنند.

2) اهمال کاری

آه، اهمال کاری - حالا این رفتاری است که من به خوبی می شناسم.

زمانی بود که وظایف را به تعویق می انداختم و به خودم می گفتم «بعدا» یا «فردا» آنها را انجام خواهم داد. چه این یک پروژه کاری یا یک هدف شخصی بود، به نوعی به نظر می رسید که «بعدا» هرگز به دست نیامده است.

به تعویق انداختن یک عادت موذیانه است. این شما را فریب می دهد که فکر کنید بیشتر از زمان واقعی خود وقت دارید. و هر چه بیشتر کارها را به تعویق بیندازید، به نظر می رسد بزرگتر و طاقت فرساتر می شوند.

متوجه شدم که تعلل من را از رسیدن به اهدافم و حرکت رو به جلو در زندگی باز می دارد. بنابراین، برای غلبه بر آن گام برداشتم. شروع کردم به تقسیم کارها به تکه های قابل مدیریت، تعیین ضرب الاجل های واقعی و دادن به خودم برای تکمیل آنها.

اهمال کاری یک رفتار رایج در بین افرادی است که در زندگی گیر می کنند. غلبه بر آن مستلزم انضباط شخصی و تغییر در طرز فکر است. اما زمانی که این کار را انجام دهید، می تواند دنیای متفاوتی را ایجاد کند.

3) سوگیری منفی

مغز ما بیشتر به تجربیات منفی توجه می کند تا تجربیات مثبت. این به این دلیل است که از دیدگاه تکاملی، شناخت تهدیدهای بالقوه برای بقا بسیار مهم بود.

با این حال، در دنیای مدرن ما، این سوگیری منفی اغلب می‌تواند بیشتر از اینکه فایده داشته باشد، ضرر داشته باشد. می تواند باعث شود بیشتر از موفقیت ها روی شکست هایمان تمرکز کنیم، در حالی که تمجید را نادیده می گیریم، روی بازخوردهای منفی تمرکز کنیم، یا به جای قدردانی از زمان حال، نگران مشکلات احتمالی باشیم.

افرادی که برای پیشرفت در زندگی تلاش می کنند، اغلب دارای سوگیری منفی بارز هستند. آنها ممکن است دنیا را از دریچه بدبینانه ببینند و همیشه انتظار بدترین ها را داشته باشند. این می تواند به یک پیشگویی خودشکوفایی منجر شود که در آن انتظارات منفی آنها را از اقدام و پیشرفت باز می دارد.

مبارزه با سوگیری منفی شامل ذهن آگاهی و تلاش آگاهانه برای تمرکز بر جنبه های مثبت زندگی است. این در مورد نادیده گرفتن نکات منفی نیست، بلکه در مورد دستیابی به یک دیدگاه متعادل تر است.

4) عدم خودباوری

یکی از مهم ترین موانع پیشرفت در زندگی، فقدان خودباوری است. اگر به توانایی های خود اعتقاد ندارید، برداشتن گام های مورد نیاز برای پیشرفت تقریباً غیرممکن است.

افرادی که با خودباوری دست و پنجه نرم می کنند، اغلب مهارت ها و استعدادهای خود را دست کم می گیرند. آنها ممکن است از ترس شکست یا طرد شدن از فرصت های جدید اجتناب کنند.

این عدم اعتماد به نفس می تواند منجر به محدودیت های خود تحمیلی شود. این می تواند افراد را از ریسک کردن، امتحان چیزهای جدید یا خارج شدن از منطقه آسایش خود باز دارد.

ایجاد خودباوری نیاز به تمرین و صبر دارد. این در مورد شناخت نقاط قوت، پذیرش نقاط ضعف و درک این است که شکست بخشی از سفر به سمت موفقیت است. با صرف زمان و تلاش، هرکسی می تواند حس قوی خودباوری را در خود پرورش دهد.

5) تله نفس

همه ما یک منیت داریم. بخشی از انسان بودن است مشکل زمانی به وجود می‌آید که نفس‌های ما شروع به کنترل ما می‌کنند و مانع از رشد و پیشرفت ما می‌شوند.

هنگامی که ما در دام نفس خود گرفتار می شویم، بیش از حد نگران این می شویم که دیگران چگونه ما را درک می کنند. ممکن است از شکست بترسیم، از خطرات دوری کنیم، و اغلب برای پذیرش انتقاد یا درس گرفتن از اشتباهات خود تلاش می کنیم.

این رفتار می تواند ما را راکد نگه دارد، زیرا ما بیشتر بر حفظ وجهه خود متمرکز هستیم تا رشد شخصی.

در کتابم، اسرار پنهان بودیسم: چگونه با حداکثر تأثیر و حداقل نفس زندگی کنیم، به این موضوع عمیق تر می پردازم و نکات عملی در مورد چگونگی کنترل نفس را ارائه می دهم.

منبع: تحریریه سرگرمی روز
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • علی
    1

    سپاس

  • سارا
    0

    عالی بود دمتون گرم خیلی خوب بود

  • علی زخمی
    0

    سپاس

  • ꪑꫀꫝᦔⅈρꪖ𝕣ડꪖ
    0

    سرگرمی روز، شده بازی با این دل غمگین و خسته م
    یادت نمیاد اون همه قول و قرارایی که با تو بستم