نکات خانه داری | ترفند خانه داری

عمرا اگه بلد باشی با یک سیب زمینی کفش تنگ رو سایز پات کنی

اگر کفش های تنگی دارید که بلااستفاده هستند و پایتان را اذیت می کنند و به دنبال راهی برای گشاد کردن آن ها می گردید این مطلب را بخوانید.

کدخبر : 18202
سایت سرگرمی روز :

برخی از مواقع هنگامی که برای خرید کفش به بازار می رویم کفشی زیبا نظرمان را به خود جلب می کند و این جلب توجه سبب می شود که به درستی و با دقت کفش را امتحان نکنیم و کفش را با عجله بخریم. سپس هنگامی که در خانه به امتحان کفش نو خود می پردازیم متوجه می شویم که برایمان تنگ است .

روش هایی برای بزرگتر کردن کفش های تنگ

روزنامه ی مرطوب

برای گشاد شدن کفش تنگ درون هر دو کفش را با روزنامه های خیس پر می کنیم . دقت کنید شما وقتی کفش را با روزنامه پر کردید کفشتان شکل غیر عادی نداشته باشد و بدشکل نشودبلکه باید ظاهر عادی خود را حفظ کند. هنگامی که کفش و روزنامه ها خشک شدند آن ها را بیرون آورده و کفش را امتحان نمایید.

دانه های جو

استفاده از دانه های جو برای گشاد کردن کفش ها روشی قدیمی است . در این روش کفش ها را با دانه های جو پر می کنند و روی آنها آب ریخته و اجازه می دهند شب تا صبح بمانند . دانه های جو به دلیل جذب آب به خود پر حجم تر می شوند و بدین گونه کفش تنگ شما را گشاد می کنند. بعد از خشک شدن کفش هایتان می توانید آنها را امتحان کنید . این روش برای کفش های چرمی نیز به کار می رود.

استفاده از قالب کفش

قالب کفش دارای جنس های مختلف و شکل پا است که با پیچ هایی می توان آن را از طول و عرض تنظیم کرد و به اندازه پا در آورد. گشاد کردن کفش با قالب زمان بر است و به چند روز زمان نیاز دارد .

بسیاری از مغازه ها برای سرعت دادن به گشاد کردن کفش اسپری یا روغن مخصوصی دارند . شما به جای این اسپری ها می توانید از اسپری الکل و آب یا روغن های مخصوص کفش چرم کمک بگیرید .

آسانترین راه گشاد کردن کفش های تنگ

برای گشاد کردن کفش های اندک تنگ می توانید آنها را در طول روز در منزل با یک جوراب بپوشید و راه بروید تا کفش ها فرم پای شما را بگیرند و به اصطلاح جا باز کنند.

گشاد کردن کفش تنگ با استفاده از سیب زمینی

یک سیب زمینی بزرگ را پوست کنده و درون کفش خود فشار دهید تا کفش تان ورم کند. یک شب اجازه دهید سیب زمینی درون کفش تان بماند . این روش نه تنها کفش را گشاد می کند بلکه سبب می شود بوی بد کفش از بین برود .

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: