خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو
آریزو 8 راهی بازار ایران شد | معرفی خودرو آریزو 8 با مشخصیات فنی
شرکت مدیران خودرو در راستای توسعه سبد محصولات خود، قصد دارد جدیدترین سدان لوکس چینی را به بازار ایران عرضه کند.
آریزو 8، محصول جدید برند چری، قرار است به زودی با نام تجاری فونیکس در ایران عرضه شود. این خودرو که پرچمدار خانواده سدانهای چری محسوب میشود، با طراحی مدرن و امکانات پیشرفته، آماده رقابت با سدانهای اندازه متوسط وارداتی است.
فونیکس آریزو 8 با طول 4780 میلیمتر، عرض 1843 میلیمتر و ارتفاع 1469 میلیمتر، در کلاس سدانهای اندازه متوسط قرار میگیرد. طراحی خارجی این خودرو ترکیبی از المانهای مدرن است که شباهتهایی به محصولات برندهای کرهای و اروپایی دارد. جلوپنجره بزرگ دوتکه، چراغهای باریک LED و خطوط جانبی کشیده، ظاهری اسپرت و dinamیک به آریزو 8 بخشیدهاند.
در بخش فنی، آریزو 8 در ایران با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ عرضه خواهد شد که 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
این موتور با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک جفت شده و نیرو را به چرخهای جلو منتقل میکند. با وجود وزن 1539 کیلوگرمی، آریزو 8 شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت 7.6 ثانیهای را ثبت میکند و حداکثر سرعت آن به 215 کیلومتر بر ساعت میرسد.
کابین آریزو 8 با استفاده از مواد باکیفیت و طراحی مدرن، فضایی لوکس را برای سرنشینان فراهم کرده است. دو نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچی برای پنل پشت فرمان و سیستم سرگرمی، فضای داخلی را تحت تاثیر قرار دادهاند. صندلیهای چرمی با قابلیت گرمایش و سرمایش، سقف پانوراما، شارژر وایرلس و سیستم صوتی 8 بلندگو از جمله امکانات رفاهی این خودرو هستند.
در بخش ایمنی، آریزو 8 مجهز به 6 کیسه هوا و سیستمهای کمکی راننده پیشرفته مانند کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، هشدار نقطه کور و دوربین 360 درجه است. این تجهیزات، قابلیت رانندگی خودران سطح 2 را برای آریزو 8 فراهم میکنند.
بر اساس اطلاعات دریافتی، احتمالاً هفته آینده شورای رقابت جلسهای برای قیمتگذاری آریزو 8 برگزار خواهد کرد. با توجه به امکانات و مشخصات فنی این خودرو، پیشبینی میشود قیمت نهایی آن بالای 2 میلیارد تومان تعیین شود. این رقم آریزو 8 را در رده خودروهای لوکس بازار ایران قرار میدهد.
همچنین، منابع آگاه خبر میدهند که شرکت مدیران خودرو احتمالاً دو هفته پس از تعیین قیمت، شرایط فروش آریزو 8 را اعلام خواهد کرد. انتظار میرود این خودرو در دو تیپ مختلف با تفاوت در امکانات رفاهی عرضه شود تا طیف وسیعتری از مشتریان را پوشش دهد.
این خودرو با ترکیب طراحی مدرن، امکانات پیشرفته و قیمت رقابتی، پتانسیل جذب مشتریانی را دارد که به دنبال تجربه رانندگی با یک سدان لوکس هستند اما بودجه محدودی دارند.
در مجموع، ورود آریزو 8 به بازار ایران را میتوان نشانهای از تلاش خودروسازان داخلی برای ارتقای کیفیت محصولات خود و پر کردن خلأ موجود در بخش سدانهای لوکس دانست. با توجه به مشخصات فنی و امکانات رفاهی این خودرو، به نظر میرسد آریزو 8 پتانسیل موفقیت در بازار ایران را داشته باشد، اما قیمتگذاری نهایی و کیفیت خدمات پس از فروش، نقش مهمی در میزان استقبال مشتریان از این محصول جدید خواهند داشت.
آریزو 8 یک محصول فول آپشن می باشد که می تواند هر سلیقه ای را راضی کند. این ماشین از موتور بسیار قوی 2 لیتری بهره می برد و شما میتوانید لذت رانندگی را از آن ببرید.
مجهز به سیستم های کمکی راننده ADAS
قدرت موتور : 254 اسب بخار
گشتاور: 390 نیوتن متر
حجم موتور : 2000 TGDI
انتخاب حالت رانندگی : اکو / اسپرت / نرمال
گیربکس هفت سرعته WDCT
ترمز پارک برقی EPB + Autohold
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
گرم کن و سردکن صندلی های جلو
سنسور پارک جلو و عقب
سانروف پانورامیک به همراه سایبان برقی
سنسور نور و باران
نمایشگر دوگانه 12 اینچی
سیستم کنترل فشار بادتایر (TPMS)
اما در آریزو 8 توجه به جزئیات و کیفیت قطعات بسیار بالاتر بوده و عملا شاهد کابین بسیار جذاب تری هستیم. چری برای سدان پرچمدار خود از چرم های ترکیبی مشکی و کرم روشن استفاده کرده و قطعات دکوراتیو چوبی نیز در تمام قسمت های خودرو نظیر داشبورد، کنسول میانی و رودری ها دیده می شوند.
همچنین کلید های تنظیم صندلی نیز به مانند ماشین های لوکس آلمانی روی رودری ها قرار گرفته اند. کلید های شیشه بالابر ها، دکمه های موتور در کنسول وسط و دستگیره های درب ها همگی از جنس آلومینیوم هستند و کابین پوشیده شده از چرم این خودرو، حس لوکس بودن را تمام و کمال به سرنشینان منتقل می کنند.
فونیکس آریزو 8 با ورود به ایران وارد رقابت مستقیم با سدان های وارداتی نظیر کیا K5 خواهد شد و رقیبی در میان خودرو های مونتاژی ندارد. باید دید آیا مشتریان این سگمنت از خودرو یک سدان با اصالت تر کره ای با آپشن های کمتر و کابینی مملو از پلاستیک های خشک و صندلی های پارچه ای را ترجیح داده یا به سراغ سدان لوکس و پر از امکانات، اما کم نام و نشان و چینی می روند؟