آخرین حراج پاییزه سایپا شروع شد | دور جدید ثبتنام سایپا زیر قیمت بازار

شرایط پیش فروش برخی از محصولات گروه خودروسازی سایپا از ساعت 10 صبح روز یک شنبه 1403/09/25 آغاز می شود.

کدخبر : 25035
سایت سرگرمی روز :

 گروه خودروسازی سایپا با عنایت به اطلاع رسانی قبلی مبنی بر فروش بعضی از محصولات، در نظر دارد در راستای افزایش عرضه محصولات و همچنین تنظیم قیمت بازار، شرایط پیش فروش ساینا GX-L دوگانه سوز، کوییک GX-L و کوییک GX R-L ویژه متقاضیان عادی، طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و جایگزینی خودروهای فرسوده را از ساعت 10 روز یکشنبه مورخ 1403/09/25 از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا به آدرس https://saipa.iranecar.com تا زمان تکمیل ظرفیت فعال کند.

متقاضیان محترم می توانند جهت تسهیل در فرآیند ثبت نام، قبل از زمان شروع ثبت نام به آدرس قید شده مراجعه و نسبت به ثبت و یا به روزرسانی اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اقدام کنند

نکته قابل توجه اینکه متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده می بایست حداکثر یک روز قبل از اجرای فرآیند ثبت نام، نسبت به ثبت اطلاعات خودرو فرسوده در سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده به آدرس www.nnhk.ir اقدام کنند.

شایان ذکر است ثبت نام در این طرح فروش صرفا از طریق آدرس فوق الذکر امکان پذیر بوده و در صورت استفاده از سایر آدرس ها عواقب آن بر عهده متقاضی خواهد بود.

سایپا برای نام‌گذاری محصولاتش، پسوندهای مختلفی را به نام آنها اضافه می‌کند تا تیپ‌های گوناگون این خودروها که تفاوت کمی با هم دارند، برای مشتریان قابل تشخیص باشد. با وجود گیج‌کننده‌بودن این پسوندها، سایپا همین رویه را در پیش گرفته و در جدیدترین اقدام از این دست، ساینا GX را به فهرست تولیدات خود اضافه کرده است. تفاوت ساینا GX با ساینا S به بخش فنی و امکانات آن برمی‌گردد. این مدل از ساینا در دو نسخه L (کم‌آپشن) و H (پرآپشن) روانه بازار می‌شود که فعلا نسخه کم‌آپشن آن با نام ساینا GXL در طرح فروش سایپا عرضه شده است.

ساینا GX همچون کوییک GX از موتور به‌روزشده‌ای استفاده می‌کند. پیشرانه MP15I که تحت عنوان M15 GSI هم از آن یاد می‌شود، نسبت به موتور M15 سایپا دستخوش تغییراتی شده که مهم‌ترین آن اضافه شدن سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT) است. منیفولد خروجی اگزوز هم از جنس استیل ساخته شده که در بازار تیونینگ به هدرز معروف است.

در نتیجه توان خروجی موتور نسبت به گذشته کمی ارتقا پیدا کرده و از ۸۷ به ۹۰ اسب بخار رسیده. گشتاور نیز از ۱۲۸ به ۱۳۷ نیوتن.متر افزایش یافته است. یک گیربکس دستی ۵ سرعته هم نیروی موتور را به چرخ‌های جلو می‌رساند.

همچنین مصرف سوخت موتور M15 I در عین افزایش توان خروجی، کاهش داشته که البته میزان آن خیلی چشمگیر نیست. بر این اساس مصرف سوخت ساینا جی ایکس دنده‌ای ۶.۹۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که ۰.۷ لیتر نسبت به مدل‌های قبلی مثل ساینا اس کاهش نشان می‌دهد.

در مورد شتاب ساینا GX-L انتظار تحول اساسی نداریم، اما شاید به اندازه ۰.۲ ثانیه یا کمتر شاهد ارتقای چابکی این خودرو نسبت به ساینا اس باشیم. دیگر مشخصات فنی ساینا GX تغییر خاصی در مقایسه با ساینا S نداشته و این خودرو با همان خصوصیات قبل به دست مشتریان می‌رسد.

ناگفته نماند که ساینا GX اتوماتیک هم در برنامه تولید سایپا قرار دارد. این خودرو به همان گیربکس CVT موجود در کوییک اتوماتیک مجهز می‌شود.

ساینا GXL دوگانه سوز نسخه دیگری از این خودرو است که توسط سایپا تولید شده و روانه بازار می‌شود. این خودرو به دلیل بهره‌گیری از دو سوخت بنزین و گاز، ۷۷.۸ اسب بخار قدرت و ۱۲۴ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کند که کمتر از مدل بنزینی GX L است. بنابراین شتاب کمتری هم دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: