اقدام بی سابقه مدیرعامل صندوق بازنشستگی برای بازنشستگان | واریز رفاهیات جدید برای بازنشستگان کشوری در ۱۰ مرحله

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه مشهد مقدس و در جوار حرم رضوی از اعلام اسامی واجدین شرایط دریافت وام ضروری ۵۰ میلیون تومانی خبر داد و مراحل پرداخت آن را در ۱۰ مرحله تشریح کرد.

کدخبر : 31583
سایت سرگرمی روز :

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری، حجت میرزایی در نمایشگاه مشهد اینوکس اعلام کرد: با بررسی نهایی درخواست‌ها، از میان ۸۵۰ هزار نفر ثبت‌نام‌کننده، حدود ۳۰۰ هزار نفر براساس سقف اعتبار تعیین شده از سوی بانک صادرات ایران، واجد شرایط دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی تشخیص داده شدند.

وی افزود: پرداخت این وام‌ها به‌صورت تدریجی و در ۱۰ مرحله طبق اولویت‌بندی انجام خواهد شد که اولین مرحله از نیمه خردادماه آغاز و آخرین مرحله تا پایان اسفندماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در پایان تأکید کرد: تلاش می‌کنیم با هماهنگی بانک عامل، پرداخت‌ها را به‌صورت منظم و طبق برنامه‌ریزی انجام دهیم تا تمامی واجدان شرایط در اسرع وقت از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

تسهیلات وام ضروری سال ۱۴۰۴ مبلغ ۵۰ میلیون تومان با کارمزد سالانه چهار درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه انجام می‌شود.

در حاشیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه مشهد مقدس، دکتر اوقانی آرانی، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار صندوق بازنشستگی کشوری درباره حل یکی از قدیمی‌ترین مشکلات بازنشستگان و آثار مثبت آن توضیح داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، وی با اشاره به سابقه چندساله تأخیر در پرداخت کسورات حقوق بازنشستگان اظهار داشت: «این موضوع از سال ۱۳۹۶ وجود داشت، اما از سال ۱۴۰۰ به‌طور ثابت با تأخیر دو تا سه‌ماهه همراه بود. اقساط وام‌های دریافتی، خرید از شرکت‌های تعاونی و وام‌های کانون‌های بازنشستگی که از حقوق بازنشستگان کسر می‌شد، اما به‌موقع به حساب نهادهای مربوطه واریز نمی‌شد و مشکلات جدی برای بازنشستگان به وجود آورد.»

به گفته دکتر اوقانی، این تأخیرات علاوه بر ایجاد موانع در دریافت وام و خریدهای اقساطی، باعث بروز مشکلات اعتباری و حیثیتی برای بازنشستگان عزیز شده بود. 

وی افزود: «با آغاز به کار مدیریت جدید، این موضوع در اولویت قرار گرفت و پس از برگزاری جلسات متعدد، در مدت کمتر از دو ماه، تصمیم نهایی گرفته شد و در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ تمام بدهی‌های معوق به صفر رسید.»

او همچنین از استقبال گسترده کانون‌های بازنشستگان در استان‌های مختلف کشور نسبت به این اقدام خبر داد و آن را نشانه‌ای از اثرگذاری تصمیمات جدید و عمل به تعهدات و وظایف صندوق عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به دیگر آثار سوء تسویه نشدن کسورات حقوق، ادامه داد: «تأخیر در پرداخت‌های کسور موجب تعلیق تفاهم‌نامه‌های رفاهی، ازجمله خرید اقساطی از فروشگاه‌ها شده بود. بسیاری از این مجموعه‌ها، تمدید همکاری را منوط به تسویه اقساط گذشته کرده بودند. با حل مشکل، اکنون تفاهم‌نامه‌ها در حال احیاست و حتی در حال گسترش است.»

وی از آغاز مذاکرات با فروشگاههای بزرگ و برخی مجموعه‌های لوازم خانگی برای بازگشت به چرخه خدمات بازنشستگان خبر داد و افزود: «اخبار جدید در این زمینه به‌زودی منتشر خواهد شد. ضمن اینکه صندوق از همه تولیدکنندگان و عرضه کننده گان کالا و خدمات که تقسیط و تخفیف برای بازنشستگان درنظر می گیرند استقبال می نماید و آماده عقد تفاهم نامه می باشد»

دکتر اوقانی در ادامه این گفت‌وگو، به موضوع تأخیر در پرداخت خسارات درمان نیز پرداخت و گفت: «در گذشته با استدلالی مبتنی بر حسن نیت، بیمه درمان از حالت صندوقی خارج و به‌صورت سرانه‌ای به بیمه ملت واگذار شد. با وجود تعلق بلوک بزرگی از سهام این شرکت به صندوق بازنشستگی، بیمه ملت زیرساخت لازم برای پوشش سراسری نداشت. از اردیبهشت ۱۴۰۳ تا اسفند همان سال، با وجود پرداخت مبالغی قابل توجه از صندوق، هیچ پرداختی به بازنشستگان انجام نشد.»

وی خاطرنشان کرد: «با آغاز دوره جدید مدیریتی، قرارداد بیمه بررسی و با همکاری بیمه ملت،در مرحله اول پرداخت‌های ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ به‌صورت یکجا تسویه شد و برای بیماران خاص نیز تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۴ پرداخت‌ها کامل انجام گرفت. و در مرحله دوم پرداخت‌های مربوط به آبان، آذر و دی‌ماه نیز انجام شده و به‌زودی در سومین مرحله خسارات مربوط به بهمن، اسفند و فروردین نیز نهایی و پرداخت خواهد شد.»

او همچنین تأکید کرد: «اسنادی که به‌موقع توسط بازنشستگان ارائه و توسط شرکت بیمه ملت کارشناسی و تأیید شده، هم‌اکنون تا دی‌ماه پرداخت شده است. برای بیماران خاص، تسویه تا نیمه فروردین انجام شده و فرآیند ادامه دارد.»

در پایان این گفت‌وگو، دکتر اوقانی با اشاره به تلاش‌های مستمر مدیریت عالی صندوق برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان، وعده خبرهای خوش بیشتری را در آینده نزدیک داد و گفت: «ما با تمام توان در حال تلاش برای ارتقای کیفیت خدمات و کمک به زندگی بازنشستگان هستیم و امیدواریم بتوانیم رضایت حداکثری را در این قشر ارزشمند فراهم کنیم.»

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • مهدی حسینی
    0

    سلام. آقای میرزایی اگر یک خدمت واقعی به بازنشستگان کند اسمش به نیکی ماندگارخواهدشد. آنهم اصلاح جدول امتیازات در طرح متناسب سازی. در آن جدول ظلم بسیار زیاد وخانمان سوزی بر بازنشستگان کشوری واردشد

  • نلسون
    2

    جناب میرزایی دمت گرم وام به موقع بود انشاالله در آینده باز هم شاهد حرکت های بیشتری از شما باشیم

  • ناشناس
    1

    با این حقوقها وام تفریحی میدین ولی با قسط بالا بازنشسته فلک زده وقتی مبلغ قسط رومیبینه از سفر که هیچی از همه چی پشیمان میشه

  • دبیریان
    0

    جناب آقای مدیرعامل لطفا حقوق ما بازنشستگان جهاد کشاورزی صندوق کشوری ، نه براساس ۹۰ درصد شاغلین، بلکه با ۹۰ درصد بازنشستگان دیگر سازمان ها وتامین اجتماعی همسان سازی کنید. حقوق یک راننده وآبدارچی با مدرک ابتدایی با ما به مدرک دیپلم وفوق دیپلم خیلی بیشتر است.هیچ عدالتی در پرداخت ها ومتناسب سازی صورت نگرفته است. حق من در اجرای همسان سازی ۱۱۵ هزارتومان افزایش پیدا کرده وتقاضای رسیدگی داریم.

  • ناشناس
    0

    دستشان درد نکند که زحمت می کشند

  • مهدی
    0

    بهتره صندوق باز نشستگی ابتدا معوقات متناسب سازی ۱۴۰۳ وبیمه تکمیلی سال گذشته وتعیین نمایندگان بیمه دانا در شهرستانها برای تحویل گرفتن اسناد بیمه شدگان معرفی شوند.هزینه ها رو دست بیمه شدگان بیشتر نماند.