شارژ 300 هزار تومانی کارت سرپرستان خانوار بعد از تعطیلات + جزییات
دومین مرحله از گام سوم طرح کالابرگ الکترونیکی بهزودی آغاز خواهد شد و یارانهبگیران دهکهای میانی نیز در تیرماه ۱۴۰۴ مشمول دریافت اعتبار غیرنقدی میشوند.
بر اساس اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در پی دستور رئیسجمهور، منابع مالی مورد نیاز برای تخصیص کالابرگ به دهکهای چهارم تا هفتم تأمین شده و اجرای این مرحله پس از ایام عاشورای حسینی، به طور دقیق از ۱۷ تیرماه کلید خواهد خورد. در این مرحله اعتبار ۳۵۰ هزار تومانی برای خرید کالاهای اساسی به کارت بانکی سرپرست خانوار واریز میشود.
پیش از این از ۷ تیرماه، مرحله سوم کالابرگ برای دهکهای اول تا سوم آغاز شده بود و این گروه توانستند ۵۰۰ هزار تومان اعتبار خرید کالا دریافت کنند. این اعتبار صرفاً برای تهیه ۱۱ قلم کالای اساسی از فروشگاههای منتخب قابل استفاده است و امکان برداشت نقدی از آن وجود ندارد.
بر اساس جدول زمانبندی واریز یارانهها که از سوی سازمان هدفمندسازی یارانهها منتشر شده، یارانه نقدی دهکهای اول تا سوم نیز در تاریخ ۲۵ تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز میشود. با احتساب اعتبار کالابرگ، مجموع دریافتی این گروه در تیرماه به ۹۰۰ هزار تومان خواهد رسید.
دهکهای چهارم تا هفتم نیز علاوه بر اعتبار کالابرگ، در تاریخ ۳۱ تیر یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی دریافت میکنند و مجموع دریافتی آنها در تیرماه به ۶۵۰ هزار تومان برای هر نفر میرسد.
در مقابل دهکهای هشتم و نهم تنها یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی را دریافت میکنند و مشمول کالابرگ نمیشوند. دهک دهم نیز طبق روال ماههای گذشته یارانهای دریافت نخواهد کرد.
لازم به ذکر است که اعتبار کالابرگ صرفاً از طریق کارت بانکی سرپرست خانوار فعال میشود و برای خرید کالاهایی نظیر برنج، روغن، مرغ، لبنیات، تخممرغ، ماکارونی و سایر اقلام ضروری قابل استفاده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۰۰ هزار نفر در قالب ۱۳۲ هزار خانوار معادل ۴۰ درصد جمعیت این استان مشمول دریافت سومین مرحله کالابرگ هستند.
رستم قنبری با اعلام این خبر افزود: مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی از هفتم تیرماه سالجاری با تامین اعتبار به حساب سرپرستان خانوار دهکهای یک تا سه درآمدی واریز شد.
وی اظهار داشت: سومین مرحله از طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با هدف حمایت از معیشت خانوار و تقویت سبد غذایی مختص دهکهای اول تا سوم درآمدی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: بر این اساس، دهکهای اول تا سوم به ازای هر نفر پنج میلیون ریال (۵۰۰ هزار تومان) اعتبار دریافت میکنند.
قنبری یادآور شد: این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی میتوانند متناسب با نیاز خود کالاهای تعیین شده را از حدود چهار هزار فروشگاه سطح استان خریداری کنند.
قنبری یادآور شد: محدودیتی در مقدار خرید هر کالا و نشان تجاری خاصی وجود ندارد، در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابهالتفاوت هزینه باید از سوی خریدار پرداخت شود.
وی با بیان اینکه اعتبار خرید کالابرگ به مدت یکماه است افزود: مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی میتوانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.
قنبری اضافه کرد: مشمولان این طرح میتوانند برای مشاهده فروشگاهها و اطلاع از مانده اعتبار خود، برنامه کاربردی "شما" را از خدماتدهندگانی چون "بازار"و "مایکت" دریافت و نصب کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* فراهم شده است و مرکز تماس ۶۳۶۹ -۰۲۱آماده پاسخگویی به سؤالات و درخواستهای مشمولان طرح است.
وی اضافه کرد: این تصمیم با هدف کاهش مراجعه مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی به کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* و برنامه کاربردی «شما» اتخاذ شده است.
قنبری افزود: اطلاع رسانی از میزان موجودی از طریق سرشماره v.refah برای سرپرستان خانوار پیامک میشود و این پیامک فقط شامل میزان «اعتبار کالابرگ» بوده و تاکید می شود فاقد هر گونه "لینک" است.
وی از مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی خواست همچنان مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند و اخبار را فقط از طریق مراجع معتبر پیگیری کنند.