خبر مهم برای بازنشستگانی که حقوق نگرفته اند | پرداخت حقوق بازنشستگان به مشکل خورد؛تاخیرها ادامه دار است؟
دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان گفت: علیرغم قولی که داده بودند، هنوز برخی بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق مهر خود را نگرفته اند.
«محمد حسن موسیوند» دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان در ارتباط با واریز حقوق مهر بازنشستگان تامین اجتماعی به ایلنا گفت: براساس اعلام رسمی تامین اجتماعی قرار بود حقوق در سه روز پایانی ماه براساس حروف الفبا واریز شود اما تا این لحظه (ساعت ۹ صبح اول آبان) هنوز بسیاری از بازنشستگان حقوق خود را دریافت نکرده اند.
او افزود: سال قبل پرداخت حقوق بازنشستگان کارگری از بیستم ماه آغاز میشد، امسال آن را به روزهای پایانی ماه انداختند و گویا قرار است بازهم خلف وعده کنند و پرداختها را به ماه بعد بیندازند.
قرار شده ادامه پرداخت حقوقها از امروز (اول آبان) صورت بگیرد اما موسیبوند میگوید: بازنشستگانی که عموماً حداقل بگیر هستند، چشمشان به همان حقوق ناچیزی است که سر موقع پرداخت میشود، این تاخیرها بازی کردن با اعصاب و روان بازنشستگان است.
عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان خرم آباد با تاکید بر اینکه «تامین اجتماعی نباید خلف وعده کند» ادامه داد: هنوز بسیاری از بازنشستگان معوقات فروردین خود را دریافت نکرده اند؛ پس قول و قرارهای تامین اجتماعی و مدیرعامل آن چه شد؟ چرا بازنشسته باید هفت ماه برای دریافت حق و حقوق قانونی خود انتظار بکشد؟! چرا به فکر معیشت بحرانی بازنشستگان نیستند؟
کمک هزینه اولاد بازماندگان واجد شرایط مجدداً برقرار و به همراه حقوق مهر پرداخت شد.
پیرو اطلاعیه قبلی مورخ ۳۱ شهریور در خصوص برخی تغییرات در پرداخت کمک هزینه اولاد بازماندگان، به اطلاع میرساند: در نتیجه بهروزرسانی هوشمند اطلاعات مربوط به پرونده اطلاعات بیمهشدگان و مستمریبگیران، پرداخت کمک هزینه اولاد به برخی از بازماندگان در ماه گذشته با توقف سیستمی مواجه شده بود.
پس از اصلاحات نرمافزاری و تکمیل اطلاعات و بررسیهای انجام شده؛ کمک هزینه اولاد برای آن دسته از بازماندگانی که شرایط دریافت را داشتند، برقرار و در فیش حقوقی مهر ماه آنها اعمال و به همراه مبلغ مربوط به شهریور، طی حقوق مهر به ایشان پرداخت شد.
گفتنی است برای آن دسته از بازماندگان که نسبت به توقف پرداخت کمک هزینه اولاد اعتراض داشتند، امکان ثبت درخواست رسیدگی از طریق مرکز۱۴۲۰ فراهم شده بود که در این زمینه نیز، بعد از بررسیهای تخصصی، نتیجه رسیدگی و پاسخ نیز طی پیامک اطلاعرسانی شده است.
در پایان یادآور میشود؛ تنها مرجع رسمی اطلاعرسانی اخبار و موضوعات مربوط به سازمان تامین اجتماعی، اداره کل روابط عمومی است، لذا به کلیه مخاطبین گرامی توصیه میشود موضوعات را از طریق وبسایت Tamin. ir و یا کانالها و صفحات رسمی سازمان که در کلیه در شبکههای اجتماعی با نشانی مشترک Tamin_Media در دسترس است، دنبال نمایند.
همچنین سامانه پاسخگویی تامین اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ بدون نیاز به پیش شماره از سراسر کشور و یا تلفن همراه، به صورت شبانهروزی پاسخگوی سوالات ذینفعان است.
سازمان تأمین اجتماعی در راستای تکریم مخاطبان و مراجعان، با تأکید بر ضرورت تحقق دولت الکترونیک، ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی از خدمتگیرندگان را در سالهای اخیر در دستور کار داشته است.
به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، ادارهکل بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان تأمین اجتماعی، جهت ارتقای ارائه خدمات در چارچوب دولت الکترونیک، طی ابلاغی به کلیه واحدهای تابعه سازمان در سراسر کشور، بر عدم دریافت کپی مدارک هویتی از افراد مراجعه کننده به مراکز ارائه خدمات تأمین اجتماعی تأکید کرد.
در این ارتباط، بازنگری و پایش مستمر اجرای دستورالعملها و فرمهای واحدهای ستادی و اجرایی در راستای نظارت بر نحوه اجرای طرح فوریتهای اداری (فواد 128) و بخشنامههای صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد.
عدم دریافت کپی مدارک هویتی در راستای ارائه خدمات به مخاطبان و ذینفعان، با هدف حفظ حریم خصوصی و ارتقای کیفیت خدمات اداری، تسهیل در فرایندها، اصلاح نظام اداری، تحقق اهداف توسعه دولت الکترونیک، استنادپذیری الکترونیکی و کمک به مقابله با سوءاستفاده و جعل اسناد هویتی، همواره از اولویتهای سازمان تأمین اجتماعی بوده است.