در پاییز و زمستان با این نوشیدنی‌ها دیگر سرما نمی‌خورید

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، میوه‌ها و سبزیجات منابع بسیار بزرگی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی هستند که می‌توانند به سلامت و داشتن سیستم ایمنی مطلوب کمک کنند .

کدخبر : 8685
سایت سرگرمی روز :

یکی از عوامل مهمی که افراد را مستعد ابتلا به دو بیماری می‌کند، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن است. سیستم ایمنی بدن دائماً فعال است و مشخص می‌کند که کدام سلول‌ها به بدن شما تعلق دارند و کدامیک مهاجم هستند. در این میان، تقویت سیستم ایمنی بدن با دوز سالم ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است .

میوه‌ها و سبزیجات برای تقویت سیستم ایمنی در پاییز و زمستان

شاید برخی افراد به اندازه کافی در طول روز این مواد مغذی را دریافت نکنند. با این حال، دستورهای ساده، سریع و خوشمزه‌ای برای نحوه مصرف آب انواع میوه‌ها و سبزیجات برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد:

- آب کلم: کلم نه تنها یک سبزی بسیار خوشمزه و همه‌کاره است، بلکه سرشار از ویتامین‌های متعدد، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و... محسوب می‌شود. کلم منبع بزرگ ویتامین آ، ث، منیزیم، ویتامین B6، مس و آهن است. مصرف کلم همراه با چغندر که منبع خوبی از فولات و ویتامین‌ها است، ضروری به نظر می‌رسد .

- آب گوجه‌فرنگی: منبع بسیار خوبی از ویتامین C و ویتامین A است که هر دو برای سلامت سیستم ایمنی بدن مفید هستند .

- ترکیب آب توت فرنگی و کیوی: سرشار از ویتامین C است و به همراه نعناع که منبع خوبی از فولات، ویتامین A، منیزیم و روی محسوب می‌شود، برای تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد. گفتنی است کمبود منیزیم می‌تواند منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن و قرارگیری در معرض عفونت شود .

- آب کدو تنبل: منبع خوبی از ویتامین A، ویتامین B6 و ویتامین E به همراه روی است. روی در تولید سلول‌های سفید خون  و آنتی‌بادی به منظور مبارزه با عفونت مفید است.

- آب هویج: هویج منبع بزرگی از بتاکاروتن و ویتامین A است. ویتامین A نقش اساسی در تنظیم سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کند و به بدن برای مبارزه با عفونت و حفظ سلول‌ها کمک می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: