نظر سنجی: حلیم با نمک یا شکر؟! آمار رو چک کن ببین کدوم گروه بزرگترن!

همیشه سر این موضوع که حلیم را با شکر بخوریم یا نمک دعوا بوده! شکری‌ها نمکی‌ها را مسخره می‌کنند و بالعکس! بیایید یک بار به این دعوا خاتمه دهیم و با این نظرسنجی ببینیم کدام گروه زور بیشتری دارند! 

حالا که تا اینجا اومدی، توی نظرسنجی هات‌کافی یا آیس کافی هم شرکت کن و بگو قهوه سرد بیشتر دوست داری یا گرم؟ می‌تونی نتایج جالب این نظرسنجی رو هم ببینی.

حلیم غذای سنتی و خوشمزه ایرانی: با نمک یا با شکر؟

حلیم یا هلیم از غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که قدمت زیادی دارد و سال‌ها است در شهرهای مختلف ایران پخته می‌شود و یک صبحانه مقوی و مغذی است.

حتی نذری دادن حلیم در مراسم‌های مختلف مانند ماه رمضان و محرم و صفر بسیار رایج است و این غذا بر روی سفره‌های افطار هم حضور دارد. 

در تهیه حلیم از گوشت قرمز گوسفند یا گاو استفاده می‌شود و  روغن محلی نیز به‌عنوان یکی از اجزای اصلی آن است. حلیمی که در ایران رایج است از گندم پوست کنده یا بلغور گندم و گوشت تهیه می‌شود و آن را با کمی روغن، دارچین، شکر (یا نمک) و کنجد سرو می‌کنند. 

در طبخ این غذا، شهرهایی مانند شهرهای «قزوین» و «شوشتر» زمانزد هستند.

حلیم به‌عنوان یک غذای سنتی و قدیمی و محبوب ایرانی در فرهنگ عامه مردم و همچنین شعر و ادبیات پارسی تأثیرگذار بوده و رد پای آن به خوبی دیده می‌شود،  به‌طوری که حتی به طنزهای ایرانیان هم کشیده شده و ما شاهد دوگانه بزرگ طرفداران حلیم با شکر و حلیم با نمک هستیم!

این صبحانه خوشمزه در شهرهای مختلف به روش‌های مختلفی پخته می‌شود و برخی آن را با شکر و برخی با نمک میل می‌کنند. 

در واقع رایج‌ترین روش خوردن حلیم این است که کمی شکر بر روی آن می‌ریزند و آن را با نان سنگک می‌خورند. اما برخی دوست دارند به جای شکر از نمک استفاده کنند. این کار کاملا سلیقه‌ای است؛ با این حال طرفداران حلیم با شکر بسیار بیشتر است؛ اگر غیر از این فکر می‌کنید در نظرسنجی شرکت کنید تا نتایج آن را ببینید و یا نتایج را به نفع خود تغییر دهید. 

 

 

 

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

  • اونایی که میگن گوشت و شکر چندشه یا مسخره ست،معلومه تا الان پیراشکی گوشت هم نخوردند دیگه.
    صد درصد تا الان هندونه با سس خردل هم نخوردید ترسوهای محافظه کار.
    کلا دارید نخورده از دنیا میرید بیچاره ها.

  • خوردن حلیم با شکر ؟؟؟؟ چندش آوره ……یکی از ترکیبات اصلی حلیم گوشت و آب گوشت هستش که اگه تو حلیم نباشه خورده نمیشه و دور می‌ریزند.
    کجا دیدید که به گوشت شکر بزنن ؟؟؟؟
    و یا آب گوشت شکر بریزند بخورند ؟؟؟

    • حرفتو تایید میکنم 👍🏻
      آخه شکر ؟؟؟ بعضیام سلیقه ندارن !😒
      توی حلیم گوشت هست بعد شما شکر می‌زنین به حلیم ؟؟😐 می‌خوام بدون شما گوشت رو هم با شکر میخورین ؟😳
      خیلی چندش آورید 🤢

  • گزینه هیچ کدام نداره چرا!؟

دیدگاهی بنویسید