با سرطان پروستات برای همیشه خدافظی کن | این رژیم قاتل سرطان پروستات هست

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی سالم پس از تشخیص سرطان پروستات ممکن است به جلوگیری از پیشرفت یا عود بیماری کمک کند.

کدخبر : 11276
سایت سرگرمی روز :

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی سالم پس از تشخیص سرطان پروستات ممکن است به جلوگیری از پیشرفت یا عود بیماری کمک کند.

  محققان دریافتند مردانی که رژیم غذایی غنی از میوه، سبزیجات و غلات کامل مصرف می‌کردند، در مقایسه با مردانی که کمترین میزان گیاه را در رژیم غذایی خود داشتند، ۵۲ درصد کمتر در معرض خطر پیشرفت سرطان و ۵۳ درصد کمتر با خطر عود بیماری روبرو بودند.

«ویویان لیو»، محقق ارشد از دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: «پیشرفت بیماری یکی از نگرانی‌های اساسی در میان بیماران مبتلا به سرطان پروستات، خانواده، مراقبان و پزشکان آنها است.»

لیو گفت: «این یافته‌ها ممکن است مستقیماً با ارائه توصیه‌های رژیم غذایی به عنوان راهنمایی برای مدیریت سلامت و کاهش عوارض شایع‌ترین سرطانی که مردان با آن مواجه هستند، علاوه بر داشتن سایر مزایای سلامتی مثبت برای پیشگیری از سایر بیماری‌های مزمن، به مراقبت‌های بالینی کمک کند.»

وی توضیح داد: «یک رژیم غذایی گیاهی ممکن است این فواید را داشته باشد زیرا میوه‌ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان‌ها و اجزای ضد التهابی و همچنین فیبر رژیمی هستند که کنترل گلوکز را بهبود می بخشد و التهاب را کاهش می‌دهد.»

لیو گفت: «همچنین، این نوع رژیم غذایی، قرار گرفتن در معرض مواد غذایی حیوانی، مانند هورمون‌ها و آمین‌های هتروسیکلیک ایجاد شده در پخت و پز در دمای بالا را کاهش می‌دهد، که به ویژه با سرطان پروستات مرتبط است.»

رژیم‌های غذایی سرشار از پروتئین حیوانی ممکن است مقاومت به انسولین را افزایش دهند، در حالی که شیر و لبنیات ممکن است سطح فاکتور رشد IGF۱ را که با خطر سرطان پروستات مرتبط است، افزایش دهند.

برای این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۲۰۰۰ مرد مبتلا به سرطان پروستات را بررسی کردند.

در طی میانگین هفت سال، محققان دریافتند مردانی که رژیم‌های غذایی حاوی بالاترین مقادیر گیاهان را مصرف می‌کردند، در مقایسه با مردانی که کمترین مقدار گیاه را مصرف می‌کردند، با خطر کمتر پیشرفت و عود بیماری مواجه بودند.

مواد غذایی که به پیشگیری و درمان التهاب پروستات کمک زیادی می‌کنند

احتمالا با توجه به توضیحات ذکر شده، این سوالات در ذهن شما شکل گرفته است که برای جلوگیری از بزرگ شدن پروستات چه بخوریم؟ برای کوچک شدن پروستات چه بخوریم؟ رژیم غذایی شما می‌تواند بر سلامت پروستات شما، تأثیر به‌سزایی بگذارد.

پس با افزودن غذاهای سالم به رژیم غذایی خود، ممکن است بتوانید خطر مشکلات بعدی پروستاتیت از جمله سرطان پروستات را کاهش دهید. برخی از کارشناسان معتقدند که یک رژیم غذایی حاوی چربی بالا و قند بالا ممکن است در افزایش احتمال بروز پروستاتیت و سرطان پروستات نقش داشته باشد.

در ادامه به مواد غذایی موثر بر سلامت پروستات (درمان پروستات گیاهی) و مکانیسم اثرگذاری آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تغذیه مناسب برای پروستات

۱. گوجه فرنگی

برخی میوه‌ها و سبزیجات از جمله گوجه فرنگی، حاوی آنتی‎اکسیدان قوی به نام لیکوپن هستند. تحقیقات نشان داده‌اند که رژیم غذایی حاوی لیکوپن ممکن است به کاهش خطر ابتلا به پروستاتیت و سرطان پروستات کمک زیادی کند. لیکوپن می‌تواند شدت آسیب سلولی را کاهش داده و تولید سلول‌های سرطانی را آهسته کند (به منظور درمان گیاهی سرطان پروستات).

اگر معده شما مشکل دارد و امکان هضم گوجه خام را ندارید، می‌توانید از گوجه فرنگی پخته یا پوره شده یا محصولات دیگری مانند گوجه فرنگی خشک شده و آب گوجه استفاده کنید. یادتان باشد که گوجه یکی از مهمترین عناصر در درمان گیاهی بزرگی خوش خیم پروستات است.

۲. کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی ترکیبات پیچیده بسیاری مانند سولفورافان است که در کاهش تورم پروستات (برای درمان گیاهی بزرگی پروستات) یا بروز سلول‌های سرطانی موثر هستند. می‌توانید کلم بروکلی را به سیب زمینی سرخ کرده، سوپ و سالاد اضافه کنید یا آن را به صورت خام یا بخارپز بخورید. البته تاثیر دیگر انواع کلم مانند گل کلم و کلم پیچ را نیز نباید نادیده بگیرید.

۳. حبوبات و سویا

حبوبات و سویا حاوی ترکیبات گیاهی فعال بیولوژیکی هستند که با عنوان فیتواستروژن شناخته می‌شوند.  ایزوفلاون‌ها یکی از این فیتواستروژن‌ها هستند. یک بررسی نشان داد، افرادی‌که بیشترین میزان فیتواستروژن‌ها را مصرف می‌کردند، نسبت به گروهی که کمترین میزان مصرف را داشتند، ۲۰% خطر ابتلا به پروستاتیت، عفونت و سرطان پروستات در آن‌ها کاهش پیدا کرد.

سعی کنید حبوبات پخته شده را برای سه بار در هفته مصرف کنید. اگر نمی‌توانید دانه‌های سویا را به صورت پخته شده مصرف کنید، به سراغ توفو بروید و آن را بپزید یا روی اجاق سرخ کنید و یا آن را به سیب زمینی سرخ کرده اضافه کنید.

۴. انار

انار منبع غنی از انواع آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان‌ها ممکن است به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مرتبط با استرس اکسیداتیو کمک کنند. تحقیقات موسسه ملی سرطان آمریکا نشان داده است که مصرف منظم آب انار می‌تواند به حفظ سلامت پروستات کمک زیادی کند.

می‌توانید دانه‌های انار را به سس سالاد خانگی اضافه کنید تا سالاد مورد علاقه شما شیرین شود. اگر خوردن آب انار معده شما را اذیت می‌کند، آن را با آب معمولی رقیق کنید.

منبع: مدیسن نت
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: