با این گیاه تا عید سنگ کلیه ات رو نابود کن | این گیاه قاتل سنگ کلیه است

بابا آدم گیاهی از خانواده خارخاسک است که به گفته چارلز کین، نویسنده کتاب گیاه شناسی «طب گیاهی روند و سنت» برای از بین بردن سنگ کلیه مفید می باشد.

کدخبر : 11295
سایت سرگرمی روز :

بابا آدم گیاهی از خانواده خارخاسک است که به گفته چارلز کین، نویسنده کتاب گیاه شناسی «طب گیاهی روند و سنت» برای از بین بردن سنگ کلیه مفید می باشد و از قرن ها پیش برای پاک سازی اندام ها از رسوبات مورد استفاده قرار گرفته است. درمانگران معتقد هستند که بابا آدم به دلیل داشتن اینولین در دفع سنگ کلیه موثر است و همچنین به عنوان یک مدر عمل می کند که باعث سریع تر شدن روند دفع هم می شود.

روش مصرف:‌ برای دفع سنگ کلیه یا پیشگیری از به وجود آمدن آن، می توانید هر روز سه الی چهار فنجان از گیاه بابا آدم را همچون چای دم کرده و بنوشید. بهتر است هر بار به صورت تازه یک فنجان چای بابا آدم تهیه کنید.

شاید بسیاری از افراد حتی متوجه وجود سنگ کلیه نشوند یا این که اندازه آنها به‌قدری کوچک باشد که بتوان با درمان‌های خانگی آنها را دفع کرد. درمان گیاهی سنگ کلیه می‌تواند شامل مصرف مواد غذایی، تغییر رژیم غذایی، مصرف دم‌نوش‌ها و داروهای گیاهی و غیره باشد.

۱. درمان با نوشیدن آب

مایعات می‌توانند باعث رقیق‌تر شدن و افزایش حجم ادرار شوند و در نتیجه مواد رسوب‌کننده در ادرار کمتر متبلور می‌شوند. مصرف آب را می‌توان درمان سریع درد سنگ کلیه در نظر گرفت. علاوه بر این هیدراته‌ماندن می‌تواند به دفع سریع‌تر سنگ کلیه هم کمک کند.

دفع سنگ کلیه با درمان خانگی یا حتی پیشگیری از عود آن با مصرف زیاد آب و مایعات امکان‌پذیر است.

۲. درمان سنگ کلیه با آبلیمو تازه   

مایعات دیگری به‌غیراز آب هم می‌توانند به‌عنوان درمان سنگ کلیه خانگی در نظر گرفته شوند. یکی از این مواد آب‌لیموی تازه است. بر اساس برخی منابع آب‌لیمو هم ممکن است بتواند به حل‌شدن سنگ کلیه کمک کرده و دفع آن را آسان‌تر کند. لیمو حاوی سیترات است که یک ماده شیمیایی است و از تشکیل سنگ‌های کلسیمی جلوگیری می‌کند. سیترات همچنین می‌تواند سنگ‌های کوچک را بشکند و به آنها اجازه دهد راحت‌تر عبور کنند.

هندوانه، جوانه گندم، لوبیا قرمز، آب، ترب سیاه از مهمترین روش‌های درمان خانگی سنگ کلیه هستند.

۳. درمان خانگی سنگ کلیه با کرفس

در بسیاری از منابع طب سنتی از کرفس به‌عنوان داروی درمان سنگ کلیه یاد می‌شود. یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ روی موش‌ها نشان داد که عصاره کرفس می‌تواند به تجزیه سنگ‌های کلیه کمک کند. باتوجه‌به تاثیرات مثبت این ترکیب، آن را به‌عنوان درمان معجزه‌آسای سنگ کلیه در منزل می‌شناسند.

۴. درمان سنگ کلیه با انار

قرن‌هاست که از آب انار برای بهبود عملکرد کلی کلیه‌ها و درمان بیماری‌های کلیه استفاده می‌شود. انار سنگ‌ها و سایر سموم را از سیستم ادراری دفع می‌کند. این ماده سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به حفظ سلامت کلیه‌ها کمک می‌کند و ممکن است در جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه نقش داشته باشد. همچنین با کاهش سطح اسیدیته خطر ابتلای مجدد را کم می‌کند.

۵. دفع سنگ کلیه با ریحان

ریحان سرشار از مواد مغذی است. این دارو به طور سنتی برای درمان اختلالات گوارشی و التهابی استفاده می‌شود. بااین‌حال برخی منابع آن را به‌عنوان درمان گیاهی سنگ کلیه نیز در نظر می‌گیرند. در آب ریحان آنتی‌اکسیدان‌ها و عوامل ضدالتهابی وجود دارد، بنابراین می‌تواند سلامت کلیه‌ها را حفظ کند. اما شواهد کمی برای حمایت از این درمان وجود دارد.

برای امتحان‌کردن آن، از برگ‌های تازه یا خشک ریحان برای تهیه چای استفاده کنید و روزانه چندین فنجان از آن بنوشید. همچنین می‌توانید ریحان تازه را در آبمیوه‌گیری بگیرید یا به اسموتی اضافه کنید. مشخص نیست که آیا آب ریحان برای مصرف در مقادیر زیاد یا در مدت‌زمان طولانی بی‌خطر است. بدون تحقیقات بیشتر، اثرات بلندمدت آن نامشخص است. اگرچه تحقیقات بسیار کمی در مورد تأثیر ریحان برای سنگ کلیه وجود دارد، اما ریحان دارای خواص ضداکسیدانی و ضدالتهابی است.

۶. درمان سنگ کلیه با سیاه دانه و عسل

ترکیب عسل به‌عنوان یک ترکیب ضدالتهاب با سایر ترکیبات مانند جوش‌شیرین، سرکه سیب، آب‌لیمو و غیره به‌عنوان درمان خانگی سنگ کلیه در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر این ترکیبات می‌توان از ترکیب سیاه دانه با عسل هم برای دفع سنگ کلیه در خانه استفاده کرد.

۷. درمان خانگی سنگ کلیه با هندوانه

شاید کمی عجیب باشد؛ اما در روش‌های دفع سنگ کلیه در منزل یکی از گزینه‌ها مصرف هندوانه پخته‌شده است. دفع سنگ کلیه با هندوانه به‌عنوان بهترین درمان سنگ کلیه در خانه در نظر گرفته می‌شود. درمان درد سنگ کلیه فوری با هندوانه به این صورت است که معمولاً پوست و دانه‌های هندوانه را می‌جوشانند و می‌پزند و بعد از پخت آن را از صافی رد می‌کنند و می‌خورند.

 

منبع: mayoclinic
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: