یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید

خبر مهم دولت درباره افزایش یارانه نقدی در 1403 | مردم منتظر یارانه های جدید باشند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان توضیحاتی ارائه داد.

کدخبر : 11376
سایت سرگرمی روز :

«سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: دولت یک سری سیاست‌های کمک معیشتی و تشویقی برای مردم دارد که بنا دارد به شکلی بتواند قیمت‌ها را متعادل کند.

وی افزود: یارانه نقدی تا آن زمانی که مصوب شده ادامه پیدا خواهد کرد و حذف نمی‌شود.

مرتضوی در پاسخ به سوالی مبنی برای اینکه آیا شاخص‌های دهک بندی یارانه‌ها بر اساس گردش حساب بوده است گفت: دهک بندی شاخص‌های متعددی دارد و یکی از شاخص‌های آن گردش حساب است.

وزیر کار و رفاه اجتماعی در مورد میزان افزایش حقوق کارگران بیان کرد: میزان افزایش، گمانه زنی‌ها و پیش داوری است زیرا شورای عالی کار در وزارت تعاون بر اساس اصل سه جانبه گرایی تشکیل می‌شود نمایندگان کارگری، دولت و کارفرمایان در نشست مشترکی با هم تبادل نظر می‌کنند و بر اساس شاخص‌های قانونی در مورد افزایش حقوق کارگران، تصمیم گیری می‌کنند.

وی در مورد اختصاص کالابرگ هم گفت: در بودجه سال آینده یارانه نقدی تا میزانی که مصوب شده حتماً ادامه دارد و تحت هیچ شرایطی یارانه نقدی حذف نخواهد شد، اما دولت سیاست‌های تشویقی و کمک معیشتی برای مردم دارد و بنا داریم که بتوانیم به شکلی قیمت‌های کالاهای اساسی را متعادل و این موضوع را عملیاتی کنیم.

مرتضوی پیرامون قانون منع بکارگیری بازنشستگان تصریح کرد: این قانونی است که باید اجرایی شود و اگر دستگاهی مغایر این مصوبات قانونی عمل کنند خلاف است البته برخی می‌توانند به صورت ساعتی و مشاوره‌ای مطابق قانون در برخی نهادها فعالیت داشته باشند.

وزیر کار در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان هم گفت: موضوعی که شورای نگهبان در لایحه قانون برنامه هفتم توسعه تصویب کرده است در صورتی که ابلاغ شود با پیش بینی تأمین اعتبار در بودجه سنواتی عملیاتی خواهد شد.

منبع: ایمنا
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: