اگر دیابتی نیستید هر روز این میوه را بخورید | مدیریت وزن و افزایش سیری و کاهش اشتها با این میوه

اگر دیابتی نیستید، می‌توانید هندوانه را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

کدخبر : 11538
سایت سرگرمی روز :

هندوانه به دلیل داشتن آب فراوان، آبرسان خوبی برای بدن محسوب می‌شود. هندوانه کالری کم و فیبر بالایی دارد و بنابراین افزودن آن به رژیم غذایی افراد غیر دیابتی به مدیریت وزن و افزایش سیری و کاهش اشتها کمک می‌کند.

توجه داشته باشید هندوانه را نه به صورت آبمیوه بلکه به صورت کامل مصرف کنید چراکه با آب گیری، فیبر آن از بین می‌رود و خاصیتش کم می‌شود و بدتر اینکه جذب قند را راحت‌تر افزایش می‌دهد. بنابراین ممکن است خطر افزایش قند را به دنبال داشته باشد.

 مهم‌ترین خواص هندوانه چیست؟

هندوانه یکی از محبوب‌ترین میوه‌های تابستانی است و دارای خواص فراوانی برای سلامتی بدن است. در زیر به برخی از خواص این میوه اشاره شده است:

 خنک کننده

هندوانه به دلیل داشتن مقدار زیادی آب و سطح بالایی از الکترولیت‌ها، به عنوان یکی از بهترین منابع برای خنک کردن بدن در فصل تابستان است.

 ضد التهابی

هندوانه دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند در کاهش التهاب در سطح بدن و پیشگیری از بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی و مشکلات گوارشی مفید باشد.

 کاهش وزن

هندوانه دارای مقدار کمی کالری و بسیار زیادی آب و فیبر است که می‌تواند در کاهش وزن و کنترل آن مفید باشد.

 حفظ سلامت پوست

هندوانه دارای ویتامین‌های A و C است که می‌تواند به حفظ سلامت پوست کمک کند و به پیشگیری از پیری زودرس و ترکیدگی پوست کمک کند.

 بهبود عملکرد قلب

هندوانه دارای پتاسیم است که می‌تواند در بهبود عملکرد قلب و کاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی مفید باشد.

منبع: صد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: