این گیاه به صورت قطعی سنگ کلیه را بدون درد درمان می کند

سنگ کلیه یک عارضه‌ی بسیار دردناک است که افراد زیادی در سراسر جهان گرفتار آن هستند. درمان سنگ کلیه، یکی از خواص کرفس به شمار می‌رود. روغن اسانسی کرفس حاوی لوتئولین و ترکیبات ضروری دیگر است که می‌توان از آن‌ها برای درمان سنگ کلیه استفاده کرد.

کدخبر : 12147
سایت سرگرمی روز :

علاوه بر این یکی از فلانوئیدهای اصلی کرفس به نام آپی‌ژنین می‌تواند کریستا‌ل‌‌های کلسیم موجود در سنگ کلیه را تجزیه کند.

با این حال در نظر داشته باشید که به مطالعات بلندمدت بیشتری برای پی بردن به این خاصیت کرفس نیاز است.

کرفس از خانواده سبزیجات است و طبع آن گرم و خشک می باشد. گیاه کرفس با توجه به کم کالری بودن برای قرارگیری در رژیم غذایی افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند بسیار مناسب است. از مهم ترین خواص کرفس می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش خطر ابتلا به سرطان، بهبود قوای جنسی، تسکین درد میگرن، درمان یبوست، کمک به هیدراته شدن بدن، موثر در درمان آکنه و جوش، جلوگیری از پیری زودرس پوست و کاهش علائم یائسگی اشاره کرد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

اگر می‌خواهید بدنی سالم و مقاوم در برابر ویروس ها داشته باشید توصیه می شود در سبد غذایی خود گیاه کرفس را قرار دهید. زیرا کرفس دارای مقدار زیادی ویتامین ث می باشد که بسیار موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن و دفاع در برابر ویروس ها است. وجود ویتامین ث در کرفس باعث افزایش مولکول های ایمونوگلوبولین است که تقویت سیستم ایمنی بدن را بر عهده دارند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

وجود ماده ای به نام پلی استیلن در کرفس می تواند باعث جلوگیری از رشد و تکثیر سلول های سرطانی شود. گیاه آبدار کرفس حاوی فلاونوئید است که وظیفه آن مبارزه با رادیکال های آزاد بدن و از بین بردن سلول های سرطانی می باشد.

بهبود قوای جنسی

کسانی که دچار ناتوانی جنسی می باشند می توانند از کرفس در روند درمان خود استفاده کنند. قسمت ساقه کرفس سرشار از دو ماده‌ی آندروستنولون و اندرواستنون است که باعث تحریک و افزایش میل جنسی در افراد میشود، تحقیقات نشان می دهند که مصرف کرفس تعداد اسپرم در مردان را نیز افزایش می دهد.

تسکین درد میگرن

علاوه بر خواصی که برای کرفس بیان شد میتوان از تخم کرفس هم استفاده کرد،مصرف تخم کرفس بخاطر دارا بودن منیزیم بسیار موثر در کاهش سر درد های شدید می باشد. و سردرد های شدید ناشی از میگرن را کنترل کند، یکی از دلایل مهم که افراد دچار میگرن می شوند از دست دادن آب بدن است کرفس گیاه پر آبی می باشد که مفید برای سلامت بدن و موثر در کاهش درد میگرن می باشد .

منبع: صد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: