چرا گوشیمون یهو خاموش میشه؟ | تو این جور مواقع هول نکن بیا اینجا بگم چیکار کنی

در این مقاله به پاسخ این سوال که چرا گوشیم یهو خاموش میشه پرداختیم که میتونه براتون جالب باشه، پس پیشنهاد میکنیم که اون رو بخونید.

کدخبر : 12165
سایت سرگرمی روز :

همین الان که شما دارید این مطلب رو میخونید به احتمالا 99 درصد با گوشی این کا رور انجام میدید تا با لپ تاپ و کامیپوتر و مهم نیست که در چه شرایطی هستید یعنی در حال غذا خوردنید، نشستید جلوی تلویزیون،  سره کار هستید و یا هر حالت دیگه ای شما در بیشتر اوقات گوشیتون رو همراه خودتون دارید و این وسیله دیگه یه جورایی تبدیل شده به چیزی مثل دست و یا پای شما و نمیتونید ازش دست بکشید و یه وابستگی شدید بهش حس میکنید که خب باید میزان این وابستگی کنترل بشه چون بعد از یه مدت تبدیل به یه اعتیاد میشه و خب با استفاده ی زیاد از گوشی هم باید منتظر ادا درآووردن های اون بعد از یه مدت باشید مثل ماشین که تا چرخش میچرخه خرج میذاره رو دست آدم، گوشی هم سه چهار سالی از عمرش میگذره شروع میکنه به ادا درآوردن مثل هنگ کردن تاچ گوشی، متوقف شدن برنامه ها و... .

که خب این امر کاملا طبیعی هست چون شما فکر کنید که گوشی های بعد از یه تایمی که از عمرشون گذشت دیگه ادا نمیدادن اونوقت چه اتفاقی می افتاد مسلما همه ی کمپانی های سازنده ی این وسیله ی الکترونیکی ورشکست میشدن چون دیگه کسی حاضر نبود گوشی نو بخره و خب به همین علت یه عده معتقدن باید گوشی های اقتصادی مثل بهترین گوشی ها تا 6 میلیون رو بخرن که اگر خراب شد هم ناراحت نشن و یه عده هم معتقد هستن که هر چقدر پول بدن همون قدر آش میخورن و باید گوشی های پرچمدار رو تهیه کنن تا مرگ نداشته باشن که خب هر دو گروه تا حدودی روششون درسته! اما یه سری مشکلات هستن که مهم نیست گوشی چند سال داشته باشه یهو آشکار میشن مثلا برای خیلی ها سواله چرا گوشیم یهو خاموش میشه اون هم با وجود این که مشکلی در اون حس نمیکنن که در این مقاله چندتا دلیل برای این موضوع رو بیان کردیم که میتونه علت این موضوع باشه، پس با ما همراه باشید.

چرا گوشیم یهو خاموش میشه؟ شاید داغ کرده

ما استفاده های متفاوتی از گوشی داریم که یه سری از اون ها جزء کارهای سنگین بشمار میان مثل بازی کردن که خب مهم نیست که گوشیتون پردازنده ی قوی داشته باشه یا نه چون با استفاده ی سنگین از اون یه تایمی که بگذره گوشیتون گرمای زیادی تولید میکنه و همین موضوع باعث خاموش شدن اون میشه و البته که در برخی از اوقات ممکن هست که این اتفاق موقعی که گوشی رو به شارژ زدید هم بیفته که باعث احتمال داغیه ی بیش از حد در اون وجود داره و خب واضحه این که موضوع بسیارخطرناک هستش و ممکن هست علاوه به این که به قطعات گوشی آسیب وارد کنه برای شما خطر جانی هم داشته باشه.

پس بهتره که در صورت خاموش شدن گوشیتون یه مقدار صبر کنید و بعد اقدام به روشن کردن اون کنید تا اگر به علت داغی خاموش شده یه مقدار خنک تر بشه همچنین شاید براتون جالب باشه که این رو هم بدونید که یه سری از گوشی ها مثل آیفون و سامسونگ اصلا خودشون این آپشن رو دارن و یعنی برای این که قطعات گوشی خراب نشه وقتی داغی بیش از حد پیش میاد یه حسگر دما در اون ها وجود داره که وقتی تشخیص میده که گوشی خیلی داغ شده به شکل خودکار اون رو خاموش میکنه.

چرا گوشیم یهو خاموش میشه؟ شاید حافظه ی گوشیت پره

یکی از اصلی ترین دلایلی که برای خاموش شدن یهویی گوشی وجود داره پر بودن حافظه ی داخلی اون هست چون به علت پر شدن فضای دخیره سازی اون عملکرد گوشی کند میشه و سرعتش هم پایین میاد که خب در نهایت قطعات سخت افزاری که دارن فرایندهای سنگین رو اجرا میکنن نمیتونن سرعت لازم رو داشته باشن و به همین دلیل گوشی خیلی یهویی خاموش میشه. پس به شما توصیه میکنیم که همیشه حافظه کش اپ هاتون رو حذف کنید تا فضای ذخیره سازی گوشیتون آزاد بشه و همچنین یه سری از اپ هایی که استفاده نمیکنید رو پاک کنید و اون فایل هایی که سنگین هستن رو به کامپیوتر منتقل کنید.

چرا گوشیم یهو خاموش میشه؟ شاید ویروسی شده

یه سری از وقت ها پیش میاد با نصب کردن بضی از اپ ها روی گوشیتون بدون این که متوجه بشید بدفزار داشته باشن اون اپ ها و به این علت روی عملکرد گوشی شما تاثیر منفی بذارن و در نهایت این موضوع باعث خاموش شدن گوشیتون بشه که خب این مشکل برای دارندگان آیفون نمیفته چون تنها منبعی که میتونن از اون اپی رو دانلود کنن اپ استور هست برعکس گوشی های اندرویدی.

اما در کل ویروس ها و بدافزارها میان و توی پس زمینه ی گوشی شما فعالیت میکنن و به این علت باتری شما رو زیاد مصرف میکنن که این موضوع باعث خالی شدن زودتر باتری شما و در نهایت خاموش شدن یهویی اون میشه هرچند که این روزا اپ هایی که نصب میکنید از طریق خود گوشی برای احتمال بودن ویروس اسکن میشن ولی اگر هم همچین آپشنی توی گوشیتون وجود نداره از آنتی ویروس های معتبر استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: