چگونه لکه های چربی را از شلوار و یا لباس جین پاک کنیم؟

لکه شدن روی لباس هرگز جالب نیست، اما هیچ لکی بدتر از لکه چربی نیست. یک لحظه شما در حال لذت بردن از یک تکه پیتزای خوشمزه هستید، لحظه‌ای دیگر، به یک لکه روغن بزرگ خیره شده‌اید و به این فکر می‌کنید که آیا هرگز می‌توانید دوباره این لباس یا شلوار جین را بپوشید یا نه!

کدخبر : 12192
سایت سرگرمی روز :

نکته مثبت در زمینه لکه‌ها این است که جای نگرانی نیست زیرا روش‌های ساده و زیادی برای از بین بردن لکه‌های چربی و روغن از لباس وجود دارد. به علاوه، بیشتر آنها را می‌توان با استفاده از وسایلی که از قبل در خانه خود دارید انجام داد. پس ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید که چگونه می‌توانید لکه های چربی را از لباس پاک کنید.

پاک کردن لکه های چربی را از شلوار و یا لباس جین

۱. بعد از چه مدت باید لکه‌های چربی را پاک کنید؟

قانون کلی برای تمیز کردن لکه‌های چربی این است: هر چه زودتر بهتر. اگر می‌توانید بلافاصله پاک کردن لکه را شروع کنید، از فرصت استفاده کنید. لکه‌های چربی با نشستن و خشک شدن بدتر می شوند. هر چه چربی طولانی‌تری در جین شما بنشیند، برداشتن لکه از روی پارچه سخت تر خواهد بود.

۲. چگونه لکه های چربی را از روی شلوار جین پاک کنیم؟

ابتدا لکه را آغشته کنید

قبل از انجام هر کار دیگری، یک دستمال کاغذی بردارید، آن را از وسط تا کنید و به آرامی روی لکه بکشید. این کار به از بین بردن روغن یا چربی اضافی که ممکن است در جین نفوذ کند کمک می‌کند. شروع با این مرحله کل فرآیند از بین بردن لکه روغن را بسیار آسان‌تر می‌کند.

لکه را با جوش شیرین پاک کنید

روی لکه مقداری جوش شیرین بپاشید و بگذارید چند ساعت بماند. جوش شیرین روغن را جذب می‌کند و هر گونه چربی را که نمی‌توانید با دستمال کاغذی بردارید، از پارچه جدا می‌کند.

پس از گذشت چند ساعت، اگر یک جاروبرقی کوچک یا جاروبرقی با اتصال لوله دارید، جوش شیرین اضافی را با جاروبرقی بکشید. اگر جاروبرقی در دسترس ندارید، جوش شیرین را با دقت پاک کنید. مجدداً، هرچه روغن کمتری برای تمیز کردن نیاز داشته باشید، تمیز کردن آسان‌تر خواهد بود.

با صابون، آب و مسواک ادامه دهید

سپس یک قطره صابون ظرف شویی را مستقیماً به لکه اضافه کنید. صابون ظرفشویی در اینجا بهتر از مواد شوینده لباسشویی است، زیرا در شکستن و حل کردن چربی معجزه می‌کند. سپس یک مسواک قدیمی یا اسفنج نرم را بردارید و به آرامی لکه را بشویید تا پاک شود. دو تا سه دقیقه با حرکت دست ملایم باید کافی باشد.

در نهایت صابون را بشویید یا شلوار جین خود را داخل ماشین لباسشویی بیندازید و به جای استفاده از خشک کن لباسشویی، لباس را با هوا خشک کنید. اغلب هنگام برخورد با چربی و روغن روی شلوار جین، چندین بار تلاش می شود تا لکه از پارچه پاک شود. علاوه بر این، درمان لکه با هر نوع گرما می تواند باعث شود که لکه عمیق تر در جین قرار بگیرد و پاک کردن آن را دشوارتر کند.

بهترین انتخاب شما این است که به طور کامل از خشک کن خودداری کنید و تا زمانی که مطمئن شوید که لکه از بین رفته است، شلوار جین خود را آویزان کنید. اگر لکه‌ای باقی مانده است، این کار را تکرار کنید تا شلوار جین‌تان نو به نظر برسد.

نکاتی نهایی

اگر روش جوش شیرین و صابون ظرفشویی جواب نداد، سعی کنید بعد از پاک کردن جوش شیرین، کمی سرکه روی لکه بریزید. این کار می‌تواند به تجزیه چربی قبل از شستشو کمک کند.

آیا قبلاً شلوار جین خود را در خشک کن انداخته اید؟ وحشت نکنید. اگر لکه هنوز وجود دارد، باز هم می توانید فرآیند تمیز کردن را تکرار کنید، اما این بار، قبل از شستشو، یک پاک کننده قوی آنزیم‌دار را به عنوان بخشی از پاک کردن روی لکه اضافه کنید.

شما چه روش‌های دیگری بلد هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: www.thespruce.com

منبع: ستاره
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: