با مصرف این میوه دندان های خراب شما سالم می شود و همیشه سالم می ماند | پایان مراجعه به دندان پزشکی

میوه سیب از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند

کدخبر : 12829
سایت سرگرمی روز :

میوه سیب به دلیل دارا بودن بافت گوشتی و پوست ضخیم به عنوان یک مسواک طبیعی شناخته می شود.

از آنجا که در مرکز کنترل بیماری‌ها (CDC) به بهداشت دهان و دندان توجـه زیـادی می‌شود و پوسیدگی دندان یکی از عوامل بنیادی فـساد و ریـزش دنـدان‌ها و گـسترش عفونت در بدن محسوب می‌باشد

مجمـوع میکربهـای دهـان و مـواد تراوشی آن‌ها بر سطح دندان‌ها پلاک‌های دندانی را ایجاد می‌کنـد. پلاکهـای دنـدان عامـل پوسیدگی و بیماری‌های دور دندانی هستند؛ بنابراین برای جلوگیری از پوسـیدگی دنـدان از ترکیب فلوراید در خمیر دندان‌ها و یا از مواد شیمیایی دارای خـواص ضـد میکربـی استفاده می‌کنند، این مواد اغلب بـدون عـوارض جـانبی نیـستند.

ماده‌ی موثر چوب مسواک به نام بنزیل ایزوتیوسیاناید است که این جسم پس از ورود چوب مسواک به دهان در بزاق حل می‌شود. این ماده با یک اتم اکسیژن هیدروژن پراکسید (H۲ O۲) که از فعالیت میکروارگانیسم‌های دهان حاصل می‌شود ترکیب شده و تولید آب معمولی و ترکیب جدید اکسید بنزیل ایزوتیوسیاناید می‌کند. در این عمل اضافه‌ی آب اکسیژنه (هیدروژن پراکساید) موجود در بزاق خنثی شده و آسیب به بافت‌های مخاطی دهان را کاهش می‌دهد.

همچنین دو کومارین طبیعی از میـوه هـای خـلال دنـدان نظیـر خلـین و ویـسناگین موجـب مهـار تولیـد آفـلا توکـسین میشود که نوعی قـارچ اسـت.

 از مهم‌ترین ترکیبات ریشه، ساقه و برگ گیاه شامل فلاوونوئیدها، ساپونین، تانن، ترکیبات گوگردی، بنزیل ایزوتیوسیانات، ترکیبات کلراید، فلوراید، کلسیم و سیلیسیم می‌باشد.

همچنین میوه گیاه خلال دندان داری ۱% خلین، ویسناگین، گلیکوزید خلول، اسانس (۲/۰ درصد)، استرول و فلاونوئید است.

کلراید قابل توجه موجود در چوب مسواک به عنوان یک دتر جنت قوی عمل نموده و از ایجاد جرم روی دندان‌ها جلوگیری می‌کند؛ به همین دلیل افرادی که به طور طولانی از چوب مسواک استفاده می‌کنند (بعضی کشور‌های عربی مانند عربستان سعودی) اصولاً دندان‌های سفیدی دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: