واریز سود سهام عدالت مرحله دوم در این تاریخ | واریز 730 هزار تومانی برای دارندگان سهام عدالت

روز واریز سود مرحله دوم سهام عدالت مشخص شد.

سهام عدالت

سود سهام عدالت در سال‌های اخیر به صورت دو مرحله‌ای واریز شده و سود سهام سال ۱۴۰۲ نیز طبق همین رویه به حساب دارندگان سهام واریز می‌شود؛ به نحوی که مرحله نخست واریز سود سهام عدالت در آذرماه انجام شد و سود مرحله دوم در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ به حساب صاحبان سهام عدالت واریز خواهد شد.

عید واشقانی فراهانی، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدمات سازمان بورس گفت: تمام تلاش سازمان بورس بر این است تا سود سهام عدالت را به موقع پرداخت کند؛ اما بعضی از شرکت‌ها بدقولی کرده و وجوه مرتبط با سهام عدالت را واریز نکردند که همین موضوع باعث تاخیر در واریز مرحله دوم سود شده است.

وی افزود: طبق پیگیری‌های انجام شده و اولتیماتومی که به شرکت‌های متخلف دادیم، این کارشکنی‌ها رفع خواهد شد و مرحله دوم سود سهام عدالت در روزهای پایانی سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

به گفته مسئولان، اگر فرآیند تقسیم سود سهام عدالت متوفیان حداکثر تا ۱۰ اسفند ماه به پایان برسد، سود سهام عدالت امسال و سال‌های گذشته به حساب وراث واریز خواهد شد.

۱۵ آبان امسال بود که از میراث، سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث رونمایی شد. با فراهم شدن سامانه میراث یکی از وراث که حتما باید سجامی شده باشد در ابتدا باید به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس «ddn.csdiran.ir» وارد شود و در گام بعدی با ورود به بخش «امور سهام عدالت متوفی» و با وارد کردن کدملی و تاریخ تولد متوفی در بخش «استعلام نوبت تشکیل پرونده» نسبت به زمان فرا رسیدن تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفی آگاهی لازم را کسب کرده، پس از آن در صورت تائید زمان تشکیل پرونده می‌تواند به هر یک از دفاتر کارگزاری و بانک‌های منتخب مراجعه کند و در پایان نیز پس از تشکیل پرونده در یکی از دفاتر، امکان پیگیری پرونده از طریق بخش «استعلام وضعیت پرونده» در درگاه یکپارچه برای تمامی وراث، قابل مشاهده خواهد بود.

وراث متوفیان سهام عدالت بعد از مراجعه به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس «ddn.csdiran.ir» و مشخص شدن زمان تشکیل پرونده برای آغاز فرایند انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث باید به بانک‌های «ملی، ملت، پارسیان و تجارت» و کارگزاری‌های منتخب از جمله «معاملات آرتان، توسعه فردا، آتیه، سهام پژوهان، دانایان پارس، آبتین استاک، توسعه اندیشه دانا، آرمان تدبیر نقش جهان، شاخص سهام، سهم آشنا، ساوآفرین، سرمایه‌گذاری ملی، آراد ایرانیان، فارابی، هامرز، آسمان، نماد شاهدان، آگاه، مبین سرمایه، مفید، نهایت نگر، پویان، هوشمند رابین، شهر، تدبیرگران فردا، کاریزما، اندیشه و بینش پیشرو، بازار سهام، ملل پویا، آرمون بورس، آپادانا، اقتصاد بیدار، خبرگان، کالای خاورمیانه، بانک سامان، رفاه، سپه، پاسارگاد، انصار، تجارت، ملت و پارسیان، ملی و کارآفرین» مراجعه کنند.

شرط پرداخت سود سهام عدالت متوفیان اعلام شد

در صورتی که متوفی دارای وصیت نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده است، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه نیز ضروری است.

فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث که محمود حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص آن گفته بود: تمامی فرآیند اجرای این اقدام رایگان بوده و لازم نیست وراث هیچ‌گونه مبلغی را پرداخت کنند.

پیش از این هم مهدی حاجی‌وند در خصوص رایگان بودن فرآیند انتقال سهام عدالت به وراث گفت: باید بر این نکته تاکید کرد که وراثی که از طریق بازار سرمایه (شعب کارگزاری‌ها و شعب بانک‌های منتخب) اقدام به انحصار وراثت سهام عدالت کنند فرآیند برای آن‌ها رایگان خواهد بود.

به تازگی هم معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مطرح کرده است: در پایان سال فرآیند توزیع سود سهام عدالت را خواهیم داشت، اگر فرآیند تقسیم سود سهام عدالت متوفیان حداکثر تا ۱۰ اسفند ماه به پایان برسد، سود سهام عدالت امسال و سال‌های گذشته به حساب وراث پرداخت خواهد شد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید