خبر مهم برای کسانیکه سهام عدالت ندارند

جاماندگان سهام عدالت بیش از ۲۴ میلیون نفر هستند.

سهام عدالت

پیرهادی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد بازماندگان سهام عدالت گفت: بازماندگان سهام عدالت جمعیت قابل توجهی را شامل می شود و جمعیت آنها بیش از 24 میلیون نفر یعنی بیش از یک چهارم جمعیت کشور برآورد می شود که می توان آنها را دسته بندی کرد. و در سه گروه شمارش شد.

به گفته این عضو هیأت رئیسه مجلس، گروه اول طیفی از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی دولتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) هستند که تاکنون سهام عدالت دریافت نکرده اند و تعداد آنها حدوداً برآورد شده است. حدود 4 میلیون و 800 هزار نفر و پرداخت سهام عدالت برای آنها پیگیری های مجلس و دولت در اولویت است.

وی افزود: گروه دوم هموطنانی هستند که طی سال های 1384 تا 1390 مشمول دریافت سهام عدالت بودند اما به دلیل مشکلاتی از سبد سهام عدالت خارج شدند و تعداد آنها بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر تخمین زده می شود. همچنان منتظر واگذاری و دریافت سهام هستند. .

عضوهیئت رئیسه مجلس افزود: علاوه بر گروه اول و دوم، گروه سوم 19 میلیونی مشمول دریافت سهام عدالت هستند که جزو دهک های کم درآمد اقتصادی هستند اما هنوز سهام عدالت دریافت نکرده اند.

پیرهادی گفت: عدم دریافت سهام عدالت توسط این گروه 19 میلیونی در حالی است که به دلیل عدم مدیریت صحیح در واگذاری سهام عدالت در دولت های گذشته، گروه زیادی از همین جمعیت سهام عدالت دریافت کرده اند که از نظر طبقه اقتصادی واجد شرایط دریافت سهام هستند. آنها عادل نیستند و باید در وضعیت آنها تجدید نظر شود.

شفقنا

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید