این غذای ساده مغز را تغذیه و ساختار مغز را بهبود می بخشد

یک غذای ساده که مغز را تغذیه می کند، ساختار مغز را بهبود می بخشد و حافظه را در مدت کوتاهی تقویت می کند.

کدخبر : 13352
سایت سرگرمی روز :

هنگامی که عملکرد مغز شروع به کاهش می کند .

هیچ محصول دارویی وجود ندارد که بتواند این اندام حیاتی را به حالت قبلی خود بازگرداند! برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت مغز کار زیادی نمی توان انجام داد، اما با تمرکز بر عادات غذایی، ممکن است بتوانیم از زوال مغز جلوگیری کنیم و حتی می توان آن را تقویت کرد و حافظه را نیز تقویت کرد.

فرستاده شد که وقتی در معرض استرس یا فشارهای فیزیکی یا اخلاقی قرار می گیریم، بدن ما التهاب را آزاد می کند، که سیستم ایمنی بدن را وادار می کند تا برای مبارزه با این عفونت ها آماده شود. در این حالت، مواد مغذی سرشار از آنتی اکسیدان ها، چربی های مفید، ویتامین ها و مواد معدنی وارد عمل می شوند که سیستم ایمنی را وادار می کند تا نقش خود را به خوبی انجام دهد و در نتیجه از مغز در برابر اثرات مخرب استرس محافظت کند.

 هیچ محصول دارویی وجود ندارد که بتواند این اندام حیاتی را به حالت قبلی بازگرداند! برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت مغز کار زیادی نمی توان انجام داد، اما با تمرکز بر عادات غذایی، ممکن است بتوانیم از زوال مغز جلوگیری کنیم و حتی می توان آن را تقویت کرد و حافظه را نیز تقویت کرد.

من فرستادم: وقتی در معرض استرس یا فشارهای فیزیکی یا اخلاقی قرار می گیریم، بدن ما سیتوکین هایی را آزاد می کند که باعث التهاب می شود، که سیستم ایمنی بدن را وادار می کند تا برای مبارزه با این عفونت ها آماده شود. در این حالت، مواد مغذی سرشار از آنتی اکسیدان ها، چربی های مفید، ویتامین ها و مواد معدنی وارد عمل می شوند که سیستم ایمنی را وادار می کند تا نقش خود را به خوبی انجام دهد و در نتیجه از مغز در برابر اثرات مخرب استرس محافظت کند.

در لیست زیر با 15 نوع غذای مفید آشنا می‌شویم که بر اساس آنچه وب‌سایت Bold Sky مرتبط با سلامتی ذکر کرده است، «شارژ‌کننده» و تقویت‌کننده مغز محسوب می‌شود که از آسیب محافظت می‌کند و حافظه را تقویت می‌کند.

 1- روغن زیتون یک ماده مغذی مفید و غنی از پلی فنول ها است که آنتی اکسیدان هایی هستند که از مغز در برابر بیماری ها محافظت می کنند.

2- روغن نارگیل یکی از روغن هایی است که توانایی مغز را برای مصرف انرژی در آن افزایش می دهد و آسیب رادیکال های آزاد را کاهش می دهد. همچنین چربی های اشباع شده ای را برای بدن فراهم می کند که به سلول های مغز در انجام وظایف خود کمک می کند.

3- آووکادو آووکادو حاوی ویتامین K و فولات است که از لخته شدن خون در مغز جلوگیری می کند و از سکته مغزی محافظت می کند همچنین عملکردهای شناختی مغز را بهبود می بخشد.

4- ماهی سالمون منبع طبیعی امگا 3 است که نقش مهم و حیاتی در حفظ سلامت سلول های مغز دارد. بهترین غذاهایی که مغز را تقویت و "شارژ" می کند.

5- زغال اخته: این میوه سرشار از آنتی اکسیدان های مفید برای مغز است، همچنین به کاهش التهاب کمک می کند و مغز را از آسیب های همراه با پیری محافظت می کند.

۶- زردچوبه زردچوبه نقش «فعال‌کننده» بخش خاصی از DNA ما را که مسئول مقاومت در برابر عفونت‌ها است، بازی می‌کند. ادویه ای است که برای سلامت مغز و حافظه بسیار مفید است.

7- تخم مرغ مواد مغذی ضروری برای حمایت از نقش انتقال دهنده های عصبی در مغز است. همچنین حاوی کلسترول است که برای سلول های مغز مفید است و آنتی اکسیدان هایی را فراهم می کند که از مغز محافظت می کند.

8- قاصدک گیاهی سرشار از فیبر است که به رشد باکتری های مفید حامی مغز کمک می کند، همچنین یکی از غذاهایی است که به طور کلی قدرت مغز را تقویت می کند.

9- گردو: گردو سرشار از مواد مغذی است که به میزان زیادی از سلامت مغز حمایت می کند و سرشار از ویتامین E، امگا 3، مس، منگنز و فیبر است که برای سلامت مغز مفید است.

10- مارچوبه: مارچوبه سرشار از فیبر است که برای سلامت مغز مفید است و همچنین سرشار از ضد التهاب و فولات است.

11- کلم بروکلی یکی از گیاهان غنی از عناصر مفید است که به تصفیه بدن از سموم، کاهش التهاب و همچنین کنترل آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. کلم بروکلی یکی از بهترین مواد غذایی است که مغز را "شارژ" می کند و از آسیب محافظت می کند.

12- اسفناج اسفناج سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین K، فولات و لوتئین است که مغز را تقویت کرده و از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

 

منبع: Bold Sky
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • سپیده
    0

    بسیار بسیار سپاسگذارم مطالبتون عالیه👌👌👌