تست بینایی | تست بینایی دقیق

تست بینایی | سبز می بینی یا آبی؟ بگو چه رنگی دیدی و بیا تفسیرشو بخون و متعجب شو

چشم انسان قادر به درک طیفی از نور مرئی از بنفش (390 نانومتر) تا قرمز (780 نانومتر) است.

کدخبر : 13377
سایت سرگرمی روز :

با این حال، درک رنگ به حساسیت گیرنده های نوری هر فرد بستگی دارد و می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. علاوه بر این، زبان و محیط ما می تواند بر تفسیر ما از رنگ ها تأثیر بگذارد.

آزمایشی که توسط Optical Express انجام شد ، این تفاوت‌ها را در ادراک به طرز چشمگیری نشان می‌دهد. L

از شرکت کنندگان مرغ خواسته شد تا رنگ یک تصویر را تعیین کنند، 64٪ گفتند که سبز است در حالی که 32٪ آن را آبی می دانند. با این حال، زمانی که آن را در کنار دو رنگ آبی مشخص دیگر قرار داد، بیش از 90 درصد از شرکت کنندگان گفتند که سبز است.

مقادیر مدل رنگی RGB (قرمز، سبز، آبی) نشان می دهد که تصویر مورد نظر از نظر فنی سبز است، با 0 قرمز، 122 سبز و 116 آبی.

با این حال، از آنجایی که رنگ ها توسط افراد مختلف به طور متفاوتی درک و تفسیر می شوند، هیچ پاسخی به طور مشخص درست نیست.

اگر درک رنگ شما به طور قابل توجهی با دیگران متفاوت است، این می تواند نشان دهنده کوررنگی باشد که یک اختلال درک رنگ است. با این حال، این امکان نیز وجود دارد که تفاوت در ادراک صرفاً به دلیل نحوه تعریف رنگ ها در زبان و محیط ما باشد.

بنابراین، درک ما از رنگ ها تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله فیزیولوژی، زبان و محیط ما قرار می گیرد. بنابراین مهم است که هنگام تلاش برای تعیین رنگ هایی که درک می کنیم، این تأثیرات را در نظر بگیریم.

استفان هانان، مدیر خدمات بالینی در Optical Express، توضیح داد: «هر فردی منحصر به فرد است و در نتیجه، مغز ما اطلاعات را متفاوت پردازش می کند. بسته به اینکه چگونه رنگ ها را تفسیر می کنید، ممکن است یک نفر آنها را به گونه ای خاص ببیند، در حالی که فرد بعدی که به آنها نگاه می کند ممکن است آنها را متفاوت ببیند. »

وی افزود: نور وارد چشم می شود و به شبکیه که بافت حساس به نور در پشت چشم است برخورد می کند.

نور به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می شود که در طول عصب بینایی به قشر بینایی در مغز حرکت می کند. مغز تفسیر منحصر به فرد خود را از این سیگنال الکتریکی انجام می دهد. »

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: