تست هوش | تست هوش و معما

تست هوش سخت | با دو سرنخ، سه رقم عدد مجهول رو پیدا کن و چمدونتو ببند برو هاروارد + جواب

برای حل این معمای سخت ریاضی باید هوشمندانه فکر کنید و تمام راه حل‌های ممکن را بررسی کنید، می‌توانید در 20 ثانیه این عدد سه رقمی را کشف کنید؟

کدخبر : 13735
سایت سرگرمی روز :

معمای ریاضی عبارت است از “سؤال یا نکته‌ای که به طور هدفمند بیان شده است تا برای حل پاسخ یا درک معنای آن به خلاقیت نیاز باشد.” معماهای ریاضی به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های عددی و تحلیلی خود را بهبود بخشید. حتی اگر یک پازل پوچ یا عجیب به نظر می‌رسد، هنوز هم می‌تواند چالش برانگیز باشد.

این معمای ریاضی که مدتی است در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجازی از جمله واتساپ، پینترست، فیس بوک، اینستاگرام و غیره ترند است، افراد زیادی را به چالش کشیده و بسیاری در حل این معما ناتوان مانده‌اند. با حل این معما در جمع‌های خانوادگی و دوستانه، دوستان و خانواده خود را به چالش بکشید.

معمای ریاضی عدد سه رقمی مجهول

تست هوش

این معمای خاص برای درگیر کردن ذهن و تقویت IQ و مهارت‌های استعداد شما طراحی شده است. برای حل این معما، با توانایی‌های تحلیلی و حل مسئله قادر خواهید بود راه حل را رمزگشایی کرده و توانایی ذهنی خود را به چالش بکشید.

یک عدد سه رقمی مجهول داریم

رقم دوم این عدد، از رقم سوم این عدد چهار برابر بزرگ‌تر

و رقم اول این عدد، سه واحد کمتر از رقم دوم این عدد است.

این عدد را در ۲۰ ثانیه پیدا کنید

حواستان به ساعت باشد، تنها ۲۰ ثانیه زمان دارید تا هوش بالای خود را ثابت کنید

پاسخ معمای ریاضی عدد سه رقمی مجهول

.

.

.

.

.

 

اگر رقم اول را a، رقم دوم را b و رقم سوم را c بگیریم، بر این اساس عدد ۱۰۰a + 10b + 1c خواهد بود.

رقم سوم c را x در نظر بگیرید

رقم دوم چهار برابر رقم سوم است،

بنابراین رقم دوم b = 4x خواهد بود.

رقم اول سه عدد کمتر از رقم دوم است

بنابراین رقم اول a = (4x -3) خواهد بود.

اکنون احتمالات زیر وجود دارد:

از آنجایی که x یک رقم است، باید بین یک بازه تک رقمی ۱ و ۹ قرار گیرد. x نمی تواند ۰ یا بیشتر از ۳ باشد زیرا

اگر x را ۰ در نظر بگیریم عدد حاصل یک عدد دو رقمی خواهد بود.

همچنین x نمی‌تواند ۳ باشد زیرا اگر x = 3 باشد، رقم دوم b که ۴x است، بین ۱ و ۹ نخواهد بود.

بنابراین، x فقط می‌تواند مقدار c را ۱ و ۲ بگیرد.

اگر x = 1 باشد، رقم سوم ۱ خواهد بود، رقم دوم،  ۴x = 4 و رقم اول a خواهد بود ۴x – 3 = 4 – 3 = 1 بنابراین، عدد سه رقمی ۱۴۱ خواهد بود.

راه دوم:

فقط با حدس زدن و بررسی، اگر تلاش خود را با رقم ۱ شروع کنید، در اولین تلاش درست به پاسخ خواهید رسید. ۱ که در ۴ ضرب می‌شود، عدد ۴ را برای رقم دوم پیدا می‌کند. سپس با کم کردن ۳ از ۴، عدد یک را به عنوان رقم آخر را در این عدد سه رقمی مجهول بدست می‌آورید و پاسخ ۱۴۱ به دست می‌آید.

اگر برای رسیدن به جواب این معما سخت تلاش کردید؛ اما به پاسخ نرسیدید ناامید نشوید. این کار می‌تواند به افزایش تحرک ذهنی و مهارت‌های تصمیم گیری بهتر در زندگی شما منجر شود. بنابراین، وقت بگذارید و خودتان را با معماهای ریاضی به چالش بکشید. شما می‌توانید با حل معماهای دیگر در سایت ستاره، توانایی ریاضی و هوش خود را محک بزنید و ذهنتان را تقویت کنید.

حل معماهای ریاضی می‌تواند مهارت‌های حل مسئله را بهبود بخشد، تفکر انتقادی را تقویت کند، انعطاف‌پذیری ذهنی را افزایش دهد و فعالیت مغز را تحریک کند. معماهای ریاضی به استفاده از استدلال منطقی و محاسبات ذهنی نیاز دارند که می‌تواند عملکرد شناختی و سلامت کلی مغز را افزایش دهد. علاوه بر این، حل منظم معماهای ریاضی می‌تواند حافظه و تمرکز را بهبود بخشد، قدرت مغز را تقویت کند و کارایی فرآیندهای ذهنی را افزایش دهد و همچنین می‌تواند راهی سرگرم‌کننده و جذاب برای تمرین مغز و ارتقای سلامت کلی مغز باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • امیر
    0

    بزرگوار
    ۵۸۲ چی؟!
    اینم باید بذارید توی پاسخ ها. سوتی خوبی دادین!