فوری/ واریزی جدید 1میلیون و 100 تومانی برای این خانوارها | استعلام واریزی جدید دولت با کد ملی

جزئیات استعلام واریز ی جدید یارانه کالابرگ با کد ملی اعلام شد .

واریزی جدید

جزییات تازه از واریزی جدید دولت برای طح تشویقی دولت است.فرصت استفاده از طرح تشویقی کالابرگ الکترونیکی تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد.

طرح کالابرگ الکترونیک از اوایل سال جاری در قالب یارانه کالابرگ اجرا شده است.استقبال مردم از طرح یارانه کالابرگ نشان می‌­دهد که طرح فوق توانسته است بر معیشت مردم اثرگذار باشد. به طوری که شاهد ازدحام جمعیت در فروشگاه های اجرا کننده طرح یارانه کالابرگ هستیم.

از زمان واریز یارانه کالابرگ دهه فجر تاکنون اغلب مردم درباره نحوه استفاده، زمان استفاده و روش استعلام واریز یارانه کالابرگ دچار سردرگمی شدند که در این مطلب به طور جامع و کامل به این موضوع پرداخته ایم. با خواندن این مطلب متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار (۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های اینترنتی) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

در طرح فجرانه، روال کار تغییر کرده و ضمن اینکه اعتبار تشویقی یارانه از ۱۲۰ به ۲۲۰ افزایش یافته، شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان هم حذف شده است و فقط شرط بهره‌مندی از این اعتبار، خرید کالا در طرح کالابرگ است به‌گونه‌ای که اگر یک قلم کالا هم در این طرح بخرید، مابه‌التفاوت آن از ۲۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.که با توجه به این موضوع یک خانواده 5 نفره 1 میلیون و 100 هزار تومان دریافت میکند در این طرح تشویقی.

مزیت بزرگ این طرح، حذف شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی برای مشمول شدن یارانه تشویقی است و تا سه ماه همه یارانه بگیران می‌توانند برای خرید در طرح کالابرگ از یارانه تشویقی جدید بهره‌مند شوند.

طرح فجرانه با یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی از ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ اجرا می‌شود. دولت در حوزه تغذیه مردم دارای راهبرد کلان است و باوجود مشکلات بودجه‌ای، این راهبرد را که قسمت بزرگ آن مربوط به کالابرگ الکترونیکی است، به نفع مردم پیگیری می‌کند.

از اواخر سال ۱۴۰۱ اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک شروع شد و حالا کالابرگ عمومیت پیدا کرده و دهک ۶ و ۷ هم به آن ملحق شده‌اند.

میزان استقبال خانوار‌های یارانه بگیر از طرح کالابرگ به ۱۶ درصد رسیده است، اکنون در طرح کالابرگ اگر معادل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه فرد به خرید ۱۱ قلم کالای موجود در سبد کالابرگ اختصاص پیدا می‌کرد، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی به یارانه او اضافه می‌شد که باید تا پایان همان ماه صرف خرید آن ۱۱ قلم کالا می‌شد.

متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار (۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های اینترنتی) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

در طرح فجرانه، روال کار تغییر کرده و ضمن اینکه اعتبار تشویقی یارانه از ۱۲۰ به ۲۲۰ افزایش یافته است، شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان هم حذف شده است و فقط شرط بهره‌مندی از این اعتبار، خرید کالا در طرح کالابرگ است به‌گونه‌ای که اگر یک قلم کالا هم در این طرح بخرید، مابه‌التفاوت آن از ۲۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مزیت بزرگ طرح فجرانه حذف شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان است البته مبلغ اعتبار تشویقی قابل ذخیره شدن نیست و باید در همان ماهی که اختصاص داده می‌شود، صرف خرید کالا‌های موجود در سبد شود.

طرح فجرانه به مدت سه ماه و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد و ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع برای هر ماه برای این طرح در نظر گرفته شده است.

یارانه نقدی اعضای خانوار‌ها متعلق به مردم است و اختیار دارند که در هرجایی می‌خواهند مصرف کنند. این اعتبار یارانه تشویقی مازاد به یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی نقدی است و کسانی از آن بهره‌مند می‌شوند که در طرح کالابرگ خرید کنند.

زنهار

  • بی نام طبسی گلشن

    طرح جالبیه
    افزایش قدرت خریدبرای اقشار مختلف جامعه

  • مهدی جلیزی زاده

    نظارت بر فروشگاه‌ها به صورت آنلاین انجام دهند تا از تخلفات و سواستفاده فرصت طلبان جلوگیری شود

  • ناشناس

    پول نقد باشد خیلی به نفع مردم است

  • ناشناس

    ممنون از زحمات خبر خوبی است

  • باسلام چرا فروشگاههای رفاه که میریم کالابرگ یارانه اجناس خریداری کنیم به ما میگن پنجاه 50%باید وجه پول بپردازید تااجناس بخرید چرا اخه این فروشگاههای رفاه این کارو انجام میدن نمونش درشهرستان خرمشهر با اینکه شهرستان مرزی هم هست نباید این درصد به مشتریان بگن لطفا رسیدگی کنید باتشکر…

  • ولی الله بابایی

    ایده فوق العاده عالی

  • یوسف چوپان نژاد

    خیلی عالیه

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید