فوری/خبر مهم برای کسانیکه سهام عدالت ندارند | ثبتنام جدید دریافت سهام عدالت تا پایان اسفند

به گفته وزیر اقتصاد والدین متولدین سال ۱۴۰۱ تا پایان اسفند‌ مهلت دارد به سایت دولت الکترونیک مراجعه کرده و سهام رایگان فرزند خود را دریافت کنند.

سهام عدالت

والدین متولدین ۱۴۰۱ تا پایان اسفند سال‌جاری فرصت دارند با ثبت اطلاعات در سایت دولت الکترونیک و انتخاب صندوق سهامی مدنظر خود این هدیه ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار‌تومانی را دریافت کنند.

انتخاب صندوق سهامی ETF بر عهده والدین نوزادان گذاشته است، والدین می‌توانند ۳ صندوق سهامی از ۳۵ صندوق لیست شده در سامانه خدمات دولت را انتخاب کنند. مهمترین ملاک برای انتخاب این صندوق‌ها می‌تواند بازدهی و رشد قیمت آنها در بلند‌مدت باشد. براساس عملکرد گذشته می‌توان پیش بینی کرد دو صندوق سهامی زیر گزینه‌ خوبی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت باشد.

والدین کودکان می‌توانند به صورت مستقل هم در صندوق‌های سهامی بورسی برای فرزندان خود سرمایه‌گذاری کنند، والدین می‌توانند با دریافت کد‌بورسی برای کودکان خود نسبت به خرید واحد‌های صندوق‌های سهامی سرو و انار از طریق سامانه‌های معاملاتی کارگزاری‌ها اقدام کنند.

مجید عشقی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، سود سهام عدالت مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر، در دو مرحله به حساب دارندگان سهام عدالت واریز می‌شود، افزود: پرداخت سود سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت از روز پنجشنبه آغاز و به مدت ۴۸ ساعت به طول می‌انجامد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اطلاعات سهامداران سهام عدالت را روز چهارشنبه به بانک‌های عامل ارسال کرد تا فرایند واریز سود از عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه مبلغ سود پرداختی با توجه به میزان سبد سهام عدالت هر سهامدار متفاوت خواهد بود، گفت: دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

عشقی اظهار داشت: متأسفانه با وجود پیگیری‌های سازمان بورس، ۸ شرکت سود سهام عدالت خود را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند که این سازمان اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد تا بعد از تأمین وجه از سوی شرکت‌های سرمایه پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود.

در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ که در اواخر آذرماه امسال انجام شد، شرکت سپرده گذاری مرکزی به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار سود واریز کرد.

وراثان متوفیانی سهام عدالت داشته‌اند، بعد از مراجعه به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس «ddn.csdiran.ir» و مشخص شدن زمان تشکیل پرونده برای آغاز فرایند انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث، باید به یکی از ۴ بانک یا ۴۴ کارگزاری منتخب مراجعه کنند.

انتقال سهام عدالت متوفیان با مراجعه به بانک‌های «ملی، ملت، پارسیان و تجارت» و کارگزاری‌های منتخب «مفید، آگاه، معاملات آرتان، توسعه فردا، آتیه، سهام پژوهان، دانایان پارس، آبتین استاک، توسعه اندیشه دانا، آرمان تدبیر نقش جهان، شاخص سهام، سهم آشنا، ساوآفرین، سرمایه‌گذاری ملی، آراد ایرانیان، فارابی، هامرز، آسمان، نماد شاهدان، مبین سرمایه، نهایت نگر، پویان، هوشمند رابین، شهر، تدبیرگران فردا، کاریزما، اندیشه و بینش پیشرو، بازار سهام، ملل پویا، آرمون بورس، آپادانا، اقتصاد بیدار، خبرگان، کالای خاورمیانه و دفاتر کارگزاری بانک‌های سامان، رفاه، سپه، پاسارگاد، انصار، تجارت، ملت و پارسیان، ملی و کارآفرین» قابل انجام است.

نحوه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

با راه‌اندازی سامانه «میراث» در ۱۵ آبان ماه سال جاری از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه که با حضور رئیس سازمان و بورس و اوراق بهادار در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس رونمایی شد، انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث تسهیل شد.

البته برای این انتقال، یکی از وراث که حتما باید در سامانه سجام احراز هویت شده باشد، به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس «ddn.csdiran.ir» وارد شده و در گام بعدی با ورود به بخش «امور سهام عدالت متوفی» و با وارد کردن کدملی و تاریخ تولد متوفی در بخش «استعلام نوبت تشکیل پرونده» نسبت به زمان فرارسیدن تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفی آگاهی لازم را کسب می کند.

به گزارش همشهری آنلاین،در ادامه، در صورت تائید زمان تشکیل پرونده می‌توانند به هر یک از دفاتر کارگزاری و بانک‌های منتخب مراجعه کنند و در پایان نیز پس از تشکیل پرونده در یکی از دفاتر، امکان پیگیری پرونده از طریق بخش «استعلام وضعیت پرونده» در درگاه یکپارچه برای تمامی وراث، قابل مشاهده خواهد بود.

وراث سهام عدالت، پیش از مراجعه به دفاتر کارگزاری یا شعب بانک‌های مورد تایید سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه باید به یکی از دفاتر اعلام شده، نسبت به ارائه مدارک ذیل اقدام کنند:

۱- تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی

۲- اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت (با این توضیح که رسید متقاضی کارت ملی و یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می‌تواند جایگزین کارت ملی باشد.)

۳- اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی (شایان ذکر ا ست در صورتی که مادر در عداد وراث باشد؛ مستنبط از بند ب ماده ۸۹۲ قانون مدنی جهت کنترل حاجب، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است.)

۴- در صورتی‌که متوفی دارای وصیت نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده است، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه نیز ضروری است.

  • خدانظر نگارش

    دوتا فرزند دوقلو دارم متولد ۱۳۸۶ ولی سهام عدالت ندارند. اما الآن به مولدین ۱۴۰۱ سهام عدالت پرداخت می کنید.

  • اردشیر علیزاده

    مگر ماایرانی نیستیم سهام عدالت نمی‌دهند درست ثبت‌ نکردم ولی دولت خودش می‌تواند الکترونیکی ثبت نام کند نباید دربین یک ملت همه ایرانی اصل و درایران زندگی می‌کنیم فرق گذاشت هستند کسانی واجب وفقیرتر حتی به نان شب هم محتاجند اما سهام عدالت ندارند چکارکنیم

  • من چند ماهه ثبت نام کردم مرحله اول تیک خورده مرحله دوم پر کردم میزنه منتظر باشید تأیید بشه بعد مراحل بعدی را پر کنید اما چند ماهه پس کی میخواد تأیید بشه فردا هم ک آخرین روز مهلتشه

  • ناشناس

    سلام هر سری برای من سهام میریختن ولی الان واریز نشده چرا

  • خانواده من هم سهام عدالت ندارند اگه سهام عدالت پس سهام ما کو

  • بنده خدا

    سلام ما هم یه خانواده ی۴نفره هستیم که سهام عدالت نداریم و همه می دونیم که اگه کاری تو این مملکت بخواد انجام بشه میشه ولی هنوز مسئولین محترم ما تصمیم نگرفتن که عدالت رو برقرار کنن وبه همه سهام بدن.

  • محمدعلی

    سلام چرا فقط برای متولدین ۱۴۰۱ به بعد، چرا اسم نویسی سال های قبل انجام نمیشه

  • سلام،ماخانواده 4نفره هستیم هیچکدام سهام عدالت نداریم .فرزنداولم سرباز،فرزنددوم دانشجو خودم راننده تاکسی و سرویس مدرسه هستم بیمه اجباری هم نیستم چگونه سهام عدالت دریافت نماییم …؟؟

  • ناشناس

    جاماندگان کجا برن راهنمایی بفرمائید متشکرم

  • سلام پس متولدین بقیه سالها چی میشه چرا فقط برای سال ۱۴۰۱ رو میدن

  • ناشناس

    سلام منم دوبچ ی دارم یکی ۱۰ساله ودیگری ۶ساله ولی سهام عدالت ندارد راهنمایی کنید بی زحمت

  • سلام آنهایی که جامانده هستند تکلیفشون چیه

  • فرخ ولی زاده

    فرزندم متولد۱۴۰۰است بیش از ده بار پیگیر ثبت نام سهام عدالتش شدم کو گوش شنوا

  • سلام جاماندگان چی نباید ثبت نام کنید برای ما که تاکنون موفق به ثبت نام نشدیم واقعا نیازمند ومجتاج هستم ‌.

  • ناشناس

    من یک مادرم
    دارای ۳ دختر صغیر
    هیچ کدوم مون سهام عدالت نداریم

  • علیرضا شهامت

    سلام ببخشید بچه ا م الان کلاس پنجم است سهام عدالت ندارد چکار کنم محبت کنید راهنمایی کنی

  • باسلام سهام جا ماند گا ن چی

  • ناشناس

    دختر من متولد نودو یک هستش چرا سهام نمیدن براش

  • رسول جهانتیغ

    سلام فرزند من متولد مرداد ۱۳۸۷هست ولی سهام عدالت ندارد
    برای دریافت شچسهام عدالتش باید به کجا نراحعه کنم
    ممنون میشم پاسخ بدهید

  • ناشناس

    بچه من ۹۸ است یعنی سهام ندارند

  • علیرضا

    سلام چرا دولت سهام عدالت را برای متولدین ۱۴۰۰ در نظر نگرفته و فقط برای متولدین ۱۴۰۱ هست وقتی برای سهام یک میلیون پانصد تومانی وارد سامانه میشیم فقط برای متولدین ۱۴۰۱ باز میشه لطفا توضیح بدید.

  • چرافقط متولدین ۱۴۰۱؟؟!!
    پس حق متولدین قبل ۱۴۰۱ که سهام عدالت برایشان اختصاص داده نشد چه می‌شود؟!

  • سلام سهام عدالت بنده بک میلیون تومانی است و سود آن بسیار کم واریز میشود.مبلغ سود۳۰۰و خرده ای

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید