واریز یارانه معیشتی رمضان 3/000/000 تومانی رئیسی | حساب سرپرستان خانوار در این تاریخ شارژ میشود

در برخی سایت ها مطرح شده که پرداخت یارانه یک میلیونی رمضان و نوروز در اول فروردین واریز می شود که البته هنوز در این باره به صورت رسمی خبری اعلام نشده است و تاریخ آن مشخص نیست.

یارانه معیشتی

در روزهای گذشته خبرهای جدیدی درخصوص واریز یارانه معیشتی رمضان  برای یارانه بگیران در سایت های خبری منتشر شده است. بدلیل واریز هدیه فجرانه دولت رئیسی به مردم احتمال واریز یارانه رمضان قوت گرفته است.

یارانه معیشتی رمضان یک میلیون تومانی کی واریز می شود؟

بر اساس برخی شایعات مبلغ یک میلیون به عنوان یارانه رمضان و نوروز در اول فروردین پرداخت می شود که صحت و تاریخ پرداخت آن مشخص نیست. در واقع یک خانواده 3 نفره مبلغ 3 میلیون تومان یارانه دریافت خواهند کرد.

مشاور معاون وزیر تعاون و رفاه تکلیف مرحله دوم کالابرگ الکترونیکی را روشن کرد.

از آنجایی که در روزهای اخیر با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه رمضان برخی شایعات نسبت به پرداخت یارانه نقدی ویژه ماه مبارک رمضان منتشر شده بود اما در مصاحبه ای مشاور معاون وزیر تعاون از واریز مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی به مناسبت ماه رمضان و عید نوروز خبر داد.

یحیویی گفت:ماه دوم طرح کالابرگ الکترونیکی(فجرانه) در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای دهک‌ اول تا هفتم درآمدی از ۱۸ اسفند ماه آغاز می‌شود.

در این طرح خانوار دهک‌های اول تا هفتم مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی می‌شوندکه این اعتبار علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی فعلی است . ماه دوم این طرح از ۱۸ اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۷ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد این طرح ملی به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان تهیه شده است .

واریز یارانه رمضان 600 هزار تا 1 میلیون تومانی برای این خانوارها

عسگریان خاطرنشان کرد: طرح راهبردی و بزرگ بعدی مربوط به ارتقا امنیت غذایی کودکان بود. دولت اعلام کرد هر تعداد کودک که توسط وزارت بهداشت و خانه‌های بهداشت یا هر مرکز دیگری شناسایی شود که به تغذیه مضاعف نیاز دارد را پوشش می‌دهد. ‌برای اجرای اصولی این طرح ابتدا اطلاعات کودکان بین ۶ ماه تا ۵۹ ماه که نیازمند تغذیه مضاعف هستند، از طریق پایش شاخص‌های تن‌سنجی کودک (اندازه‌گیری قد، وزن و BMI و مقایسه با منحنی‌های رشد) در مراکز و خانه‌های بهداشت شهری و روستایی) شناسایی و پس از جمع‌بندی داده‌ها توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شدند.

وی گفت: اعتبار ماهانه در نظر گرفته‌شده برای هر کودک در خانوار دهک‌های ۱ تا ۵درآمدی، یک میلیون تومان و برای هر کودک در دهک‌های ۶ و ۷ درآمدی ۶۰۰ هزار تومان است که این کاملا مجزا از یارانه نقدی و علاوه بر کالابرگ در حساب خانوار اعمال می‌شود. سبد کالایی که برای این کودکان تعریف شده دارای ۱۶ قلم است و دانه‌های روغنی و برخی از میوه و سبزیجات را نیز پوشش می‌دهد. این مبلغ مستقیم به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود تا آن را صرف امنیت غذایی کودک کند. پس از ۶ ماه که تن‌سنجی کودک صورت می‌گیرد مشخص می‌شود این یارانه صرف کودک شده یا نه. اگر این اتفاق رخ نداده باشد از طرح کنار گذاشته می‌شود.

عسگریان تصریح کرد: در مرحله نخست این طرح ۱۴۵ هزار کودک توسط وزارت بهداشت به وزارت تعاون معرفی و پس از وسع‌سنجی در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، ۱۲۳ هزار و ۵۷۸ کودک در دهک‌های یک تا هفت ( ۱۱۹هزار و ۸۰۴ سرپرست خانوار) مشمول دریافت یارانه مضاعف شدند. در مرحله دوم و سوم نیز ۱۵۱ هزار کودک معرفی و ۱۳۵هزار و ۱۰۷ کودک (۱۳۰ هزار و ۵۴۷ سرپرست خانوار) مشمول دریافت این یارانه شدند.

وی تاکید کرد: دولت بارها اعلام کرده است برای اجرایی شدن این طرح هیج محدودیتی ندارد و هر میزان بودجه‌ای که لازم باشد را تخصیص می‌دهد چرا که کودکان برای دولت اهمیت ویژه‌ای دارند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره سیاست دولت برای پرداخت یارانه نقدی در سال آینده توضیحاتی داد.

علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت برای ارتقا معیشت مردم سه طرح بزرگ را به مرحله اجرا درآورده و ماهانه ۷۰۰ میلیون دلار یارانه برای حمایت از سفره غذایی مردم پرداخت می‌کند، گفت: سال آینده یارانه نقدی تغییری نمی‌کند، اما یارانه مضاعف در طرح‌های مختلف به اقشار خاص تعلق می‌گیرد.

وی افزود: بزرگ‌ترین راهبرد دولت سیزدهم توجه به معیشت و سفره مردم است و برای عملیاتی کردن این راهبرد طرح‌های مختلفی را ارائه کرده که مهم‌ترین آن‌ها در سال ۱۴۰۲ به مرحله اجرا درآمده است. اولین و موثرترین قدمی که در این بین برداشته شد، افزایش یارانه‌ها از مبلغ ۴۵ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان برای دهک یک تا سه درآمدی و ۳۰۰ هزارتومان برای دهک چهار تا ده درآمدی بود.

  • ناشناس

    لطف راهنمای کنید چرا یارانه اسفند ماه من واریز نشده

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید