با این نوشیدنی گرم به جنگ آلزایمر بروید

نتایج مطالعه جدید نشان داد که ترکیبات موجود در اسپرسو ممکن است به مقابله با ابتلا به بیماری آلزایمر کمک کند.

کدخبر : 14525
سایت سرگرمی روز :

محققان در حال بررسی ترکیبات موجود در اسپرسو برای کمک به مبارزه با بیماری آلزایمر هستند.

مهر در خبری نوشت:محققان دانشگاه ورونا ایتالیا دریافتند که ترکیبات موجود در قهوه اسپرسو می‌تواند به مهار پروتئین کلیدی مؤثر در ابتلاء به آلزایمر کمک کند.

در این مطالعه بر روی پروتئین‌های تاو متمرکز شد. هنگامی که پروتئین‌ها شروع به انباشته شدن می‌کنند یا در هم می‌پیچند، با افزایش خطر ابتلاء به بیماری آلزایمر مرتبط هستند.

این پروتئین بر عملکرد بخشی از مغز مبتلایان به آلزایمر و سایر بیماری‌ها از جمله پارکینسون در گروهی به نام تائوپاتی تأثیر می‌گذارد.

در این آزمایش، محققان هر دو پروتئین تاو و ترکیباتی را که معمولاً در اسپرسو یافت می‌شوند، به یک لوله اضافه کردند. این ترکیبات عبارتند از کافئین، عصاره قهوه و جنیستین.

آنها مشاهده کردند که از تجمع تاو که می‌تواند با بیماری آلزایمر پس از قرار گرفتن در معرض این ترکیبات مرتبط باشد، جلوگیری می‌شود.

محققان می‌گویند مطالعات بیشتری لازم است، اما این ترکیبات ممکن است روزی به درمان‌های جدید کمک کنند.

انواع ماهی ها و اسید های چرب امگا 3

گنجاندن ماهی در رژیم غذایی افراد بر پیشگیری از آلزایمر بسیار با اهمیت است. اسید های چرب امگا 3 در گردو، لوبیا، انواع ماهی ها مانند ماهی سالمون، قزل آلا، ساردین و… به میزان متفاوتی وجود دارد که برای سلامت و بهبود عملکرد مغز بسیار مفید هستند. متخصصان توصیه کرده اند که حداقل هفته ای یک بار از انواع ماهی ها استفاده شود. با رعایت رژیم غذایی شامل ماهی در دراز مدت می‌توان شاهد کاهش خطر سکته، آلزایمر و حتی بیماری هایی مانند افسردگی بود و با مصرف مواد غذایی ضد آلزایمر باعث تقویت حافظه نیز میشویم.

انواع توت ها

میوه توت و میوه هایی که در این خانواده قرار دارند مانند توت فرنگی، بلوبری، شاتوت، زغال اخته و… به خاطر این که سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشند و از مواد تاثیرگذار بر مغز می باشند و از مغز در برابر آلزایمر محافظت می‌کنند. توت ها داری فواید چندگانه ای هستند و مصرف میزان کافی و مداوم آن ها باعث بهبود عملکردهای شناختی و حافظه می‌شود.

روغن زیتون

جایگزین کردن روغن زیتون به جای سایر روغن های جامد و مایع صنعتی موجود در بازار در تهیه غذا، پخت و پز و سالاد  و قرار دادن آن به عنوان روغن اصلی در رژیم غذایی در سلامت جسم و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر بسیار مؤثر است.

میوه و سبزی‌های تازه

نتایج تحقیقات نشان داده است که مصرف میوه و سبزیجات تازه با کاهش میزان خطر ابتلا به آلزایمر و اختلالات شناختی در ارتباط است . میوه و سبزی‌های حاوی مقدار زیادی از انواع ویتامین ها می‌باشند که باعث تقویت و بهبود عملکرد مغز می‌شوند و جز مواد تاثیر گذار در پیشگیری آلزایمر هستند. برای تأثیر گذار بودن میوه و سبزیجات لازم است که به صورت مداوم و روزانه از آن ها استفاده شده و انواع مختلفی از این گروه در برنامه غذایی فرد گنجانده شود.

انواع آجیل ها

مطالعات مختلفی در مورد استفاده از مواد غذایی موثر مانند انواع آجیل ها در بهبود عملکرد مغز انجام شده است و نتایج بیانگر این است که افرادی که به صورت منظم از آجیل استفاده می‌کنند به دلیل این که آجیل ها دارای کلسترول خوب هستند یک غذای مفید و سالم برای مغز خود تأمین می‌کنند. مصرف منظم و مداوم آن ها می‌تواند در کاهش ریسک ابتلا به انواع بیماری ها از جمله بیماری های مرتبط با مغز و آلزایمر مؤثر باشد.

دارچین

مصرف دارچین باعث بهبود جمع شدن پروتئین در مغز می‌شود که این امر  با بهتر شدن کارکردهای شناختی و فعالیت های مغزی از جمله حافظه همراه است. در برخی از مطالعات نشان داده شده است که حتی بوی دارچین می‌تواند حافظه را بهبود ببخشد. هم چنین به خاطر این که دارچین سرشار از مواد ضد التهابی و آنتی اکسیدان می‌باشد فشار خون را کاهش داده و این موضوع به طور غیر مستقیم به سلامت مغز کمک می‌کند. 

در مطالعات مختلف تأثیر دارچین در پیشگیری و به تأخیر انداختن ابتلا به بیماری آلزایمر به اثبات رسیده است و جز مواد غذایی موثر بر آن است. دارچین را می‌توان به عنوان یکی از ادویه های اصلی غذا، در چای، سالاد و حتی به عنوان یک مکمل غذایی استفاده کرد.

منبع: خبرآنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: