افرادی که با پدر و مادری قضاوت کننده و سخت گیر بزرگ شده اند، اغلب این 8 ویژگی را در بزرگسالی بروز می دهند

همانطور که در پیچ و خم های زندگی سفر می کنیم، یک ترس وجود دارد که اغلب به چشم می خورد: چشم انداز رویارویی با سال های آخر زندگی به تنهایی. تصورش را بکنید— نشستن در خانه سالمندان بدون دیدن بازدیدکننده یا گذراندن آخرین لحظات خود در بستر بیماری بدون اینکه کسی در کنارمان باشد.

کدخبر : 14578
سایت سرگرمی روز :

اما نکته اینجاست: لازم نیست اینطور باشد. ما می توانیم از چنین پایان غم انگیزی اجتناب کنیم اگر آگاه باشیم و عمدی در مورد تغییر عادات روزمره می تواند ما را به سمت تنهایی سوق دهد.

بنابراین، بیایید در مورد هفت رفتاری که برای خداحافظی نیاز داریم صحبت کنیم. به من اعتماد کنید، با انجام این کار، ما راه را برای آینده ای پر از شادی، همراهی و ارتباطات پر جنب و جوش هموار می کنیم.

1) انتقاد بیش از حد

انتقاد بیش از حد می تواند در واقع منجر به احساس تنهایی با افزایش سن شود.

در مورد آن فکر کنید: هیچ کس نمی خواهد در کنار کسی باشد که بیش از حد منتقد یا منفی است. با گذشت زمان، این رفتار می تواند دوستان و عزیزان را از خود دور کند و باعث شود فرد احساس انزوا و قطع ارتباط کند.

روابط بر پایه پذیرش، حمایت و درک ساخته می شوند. انتقاد بیش از حد می تواند مانع توسعه و حفظ ارتباطات معنی دار شود.

2) گوش ندادن به دیگران

بعدی در لیست ما چیزی است که من به خاطر خودم مقصر بودم - گوش نکردن به دیگران. من آنقدر در دنیای خودم گرفتار بودم که اغلب احساسات و نظرات اطرافیانم را نادیده می گرفتم. من بر گفتگوها مسلط بودم و به ندرت وقتی دیگران صحبت می کردند توجه می کردم.

یک دوست صادق به من کمک کرد تا این رفتار را درک کنم. او اشاره کرد که چگونه مردم در اطراف من احساس ناشناخته و بی اهمیتی می کنند. این زنگ بیداری بود! اگر با این موضوع همخوانی دارید، وقت آن است که گوش دادن فعال را تمرین کنید. به آنچه دیگران می گویند علاقه واقعی نشان دهید و شاهد شکوفایی روابط خود خواهید بود.

3) بی میلی به ابراز احساسات

اگر مشروط شده اید که احساسات خود را کم کنید، زمان تغییر فرا رسیده است. اجازه دادن به افراد و بیان افکار و احساسات شما می تواند به ارتباطات عمیق تر و معنادارتر منجر شود.

بیان عاطفی یک جنبه اساسی از ارتباط و پیوند انسانی است. وقتی افراد در به اشتراک گذاشتن احساسات یا آسیب پذیری های خود مردد هستند، می تواند موانعی در روابط ایجاد کند و منجر به احساس انزوا شود.

بدون ارتباط باز و ابراز احساسی، ایجاد ارتباطات عمیق و معنادار با دیگران برای افراد چالش برانگیز می شود. در نتیجه، آنها ممکن است احساس جدایی و تنهایی کنند و در حسرت صمیمیت عاطفی ناشی از بیان و ارتباط واقعی با دیگران باشند.

4)مقایسه مداوم خود با دیگران

در این دنیای رسانه های اجتماعی، افتادن در دام مقایسه آسان است. دیدن دیگران که زندگی به ظاهر کاملی دارند می تواند باعث شود که ما احساس بی کفایتی کنیم. این احساس بی کفایتی می تواند موانعی در شکل گیری و حفظ روابط ایجاد کند.

به یاد داشته باشید، هر کسی منحصر به فرد است و سفر خود را دارد. سفر، فردیت خود را بدون مقایسه با حلقه برجسته دیگران در آغوش بگیرید. انجام این کار به شما کمک می کند تا با خودتان احساس آرامش بیشتری داشته باشید و روابط سالم تری را تقویت کنید.

5) پرهیز از درگیری

وقتی رویارویی سازنده باشد، می تواند به حل و فصل و درک عمیق تر در روابط منجر شود. با این حال، اجتناب از رویارویی ممکن است منجر به تعارضات حل نشده و احساسات ابراز نشده شود که منجر به دوری و قطع ارتباط با دیگران شود.

فرض کنید یک دوست صمیمی دارید که اغلب برنامه های خود را در آخرین لحظه بدون ارائه دلیل موجه لغو می کند. به جای پرداختن مستقیم به این رفتار و بیان احساسی که در شما ایجاد می کند، برای حفظ آرامش، از رویارویی اجتناب می کنید.

با گذشت زمان، این الگوی اجتناب ممکن است منجر به احساس ناامیدی و رنجش نسبت به دوست شما شود. ممکن است از ترس اینکه پرداختن به این موضوع دوستی را به خطر بیندازد، از آنها فاصله بگیرید.

فقدان ارتباط صادقانه و درگیری طولانی مدت می تواند روابط را تیره کند و باعث شود که شما احساس انزوا و تنهایی کنید - حتی در میان انبوه دوستان.

۶) وقت نگذارید برای روابط

زندگی شلوغ می شود مشاغل، مسئولیت ها، وظایف - همه آنها می توانند وقت ما را بخورند.

اما در شلوغی و شلوغی، نادیده گرفتن روابطمان آسان است. من افرادی را دیده‌ام که اجازه می‌دهند کارشان آنها را از بین ببرد و جایی برای پرورش ارتباطات اجتماعی‌شان باقی نمی‌گذارد. با گذشت زمان، این می تواند منجر به انزوا و تنهایی شود.

اولویت بندی روابطتان به اندازه انجام مسئولیت هایتان مهم است. سعی کنید با عزیزان خود در ارتباط باشید، مرتباً آنها را بررسی کنید - ممکن است بیشتر از آنچه تصور می کنید قدردانی کنید.

۷) عدم استقبال از تجربیات جدید

عدم استقبال از تجربیات جدید قطعا می تواند باعث شود که با افزایش سن احساس تنهایی کنید. در مورد آن فکر کنید—وقتی آماده هستید تا چیزهای جدید را امتحان کنید، با افراد جدید ملاقات می کنید، دوستان جدید پیدا می کنید و به طور کلی بیشتر سرگرم می شوید.

منبع: تحریریه سرگرمی روز
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: