این پیتزا فشار خون، سکته قلبی، چاقی، دیابت رو درمان میکنه و استخون های فولادی تحویلت میده + طرز تهیه این پیتزای خوشمزه و مفید

پیتزا یک غذای ایتالیایی پرطرفدار است که سن و سال نمی‌شناسد! طعم و عطر این غذا می‌تواند هر فردی را به خود جذب کند. به همین دلیل همه افراد حتی اشخاصی که رژیم‌های غذایی لاغری را دنبال می‌کنند، به دنبال دستورالعمل‌های تهیه پیتزا هستند. اگر شما نیز یکی از همین افراد هستید، نیازی نیست در رابطه با چیزی نگران باشید.

کدخبر : 14584
سایت سرگرمی روز :

زیرا دستورالعمل‌های تهیه پیتزا رژیمی بسیار متعدد هستند. می‌توانید با استفاده از چند ماده غذایی ساده و کم کالری، پیتزا رژیمی و سالم تهیه کنید.

فواید مصرف پیتزای رژیمی

تهیه پیتزا رژیمی فواید گوناگونی دارد. در ادامه برخی از این فواید را برای شما بیان می‌کنیم.

یکی از مهم‌ترین مزایای پیتزای رژیمی، این است که منبعی از مواد مغذی می‌باشد. برای تهیه انواع پیتزا رژیمی، از سبزیجات یا مواد غذایی سالم استفاده می‌شود. بنابراین می‌توانید انواعی از مواد مغذی مورد نیاز بدن خود مثل پروتئین، کلسیم، آهن و مواردی مانند این را دریافت کنید.

علاوه بر این، اغلب پیتزا رژیمی حاوی مقدار زیادی فیبر هستند و تاثیر بسیار زیادی بر بهبود عملکرد دستگاه گوارش دارند.با تهیه پیتزا سالم، در معرض خطر بسیاری از بیماری‌ها مثل فشار خون، سکته قلبی، چاقی، دیابت و مواردی مانند این قرار نخواهید گرفت. پیتزا رژیمی به بهبود تراکم و سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند.

طرز پخت پیتزا رژیمی

پیتزا رژیم انواع مختلفی دارد. در ادامه انواع پیتزا سالم و رژیمی را به شما معرفی می‌کنیم:

1.پیتزا گرانولا

پیتزا گرانولا برای افرادی مناسب است که به دنبال یک میان وعده رژیمی شیرین و سالم هستند. برای تهیه این پیتزا به مواد اولیۀ زیر نیاز دارید:

گرانولا: ۲ پیمانه

دارچین: یک دوم قاشق چای خوری

کره بادام زمینی: ۲ قاشق غذاخوری

عسل: ۲ قاشق غذاخوری

ماست یونانی وانیلی: ۸۵ گرم

پودر پروتئین: یک اسکوپ

توت فرنگی: ۳ عدد

طرز تهیه پیتزا گرانولا

برای تهیه این پیتزا، ابتدا مقدار کمی گرانولا، دارچین کره بادام زمینی و عسل را در یک ظرف بریزید. سپس تمامی محتویات ظرف را با یکدیگر مخلوط کنید. در مرحله بعد، یک کاغذ روغنی بردارید و آن را در داخل ظرف قرار دهید. سپس محتویات ظرف دیگر را داخل این ظرف بریزید و به طور کامل پخش کنید.

سپس مواد اولیه را برای یک ساعت در یخچال قرار دهید. یک ظرف دیگر تهیه کنید. درون آن مقداری ماست و پودر پروتئین بریزید. سپس مخلوط ماست و پودر پروتئین را روی گرانولا بریزید. می‌توانید این پیتزا شیرین و خوشمزه را همراه با توت فرنگی میل کنید. پیتزای گرانولا انتخاب کاملاً مناسبی برای وعده صبحانه است.

2.پیتزا رژیمی گوجه فرنگی، ذرت و ریحان

بهترین پیتزا سبزیجات خانگی، پیتزا رژیمی گوجه فرنگی ذرت و ریحان است. طرز تهیه پیتزا رژیمی گوجه فرنگی ذرت و ریحان بسیار ساده است. برای تهیه این غذا به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

یک عدد خمیر پیتزای خنک تازه

یک عدد گوجه فرنگی با اندازه بزرگ

دو حبه سیر

۴/۱ فنجان برگ ریحان

۱ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۱ قاشق غذاخوری آرد ذرت زرد رنگ

صد گرم پنیر موزارلا

۳/۲ فنجان ذرت تازه

نصف فنجان سس ماریانا ( سس ماریانا یک سس بسیار پرطرفدار است که از سس گوجه، پیاز، سیر و سبزیجات معطر تهیه می‌شود)

طرز تهیه پیتزا رژیمی گوجه فرنگی، ذرت و ریحان

برای تهیه این پیتزا، ابتدا باید فر را روشن کنید. سپس سینی فر را در داخل فر قرار دهید و دمای فر را روی ۵۰۰ درجه فارنهایت یا ۲۶۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. کمی صبر کنید تا سینی کاملاً گرم شود. در مرحله بعد، خمیر پیتزا را آماده کنید. سپس روی آن را با سلفون بپوشانید. این خمیر باید برای بازه زمانی ۳۰ ثانیه در مایکروویو قرار گیرد و گرم شود.

سپس آن را از فر بیرون بیاورید و روی یک سطح مستطیل شکل پهن کنید. قبل از اینکه خمیر روی سطح قرار گیرد، باید کف ظرف را با آرد بپوشانید. یک کاغذ روغنی تهیه کنید. سپس مقداری آرد ذرت روی آن بریزید. در مرحله بعد، کاغذ روغنی را کنار بگذارید و ۵ دقیقه به آن استراحت دهید. سپس خمیر پیتزا را روی کاغذ روغنی قرار دهید و آن را در سینی بگذارید.

اجازه دهید تا خمیر برای بازه زمانی ۳ دقیقه پخته شود. در مرحله بعد، خمیر را از فر بیرون بیاورید و روی آن سس ماریانا بریزید. سپس تمامی مواد اولیه از جمله گوجه، پنیر، ذرت و سیر را روی نقاط مختلف خمیر قرار دهید. در مرحله بعد، پیتزا را در فر بگذارید و دمای آن را روی ۵۰۰ درجه فارنهایت قرار دهید. ۱۲ دقیقه صبر کنید تا پیتزا پخته شود.

سپس آن را از فر خارج کنید. می‌توانید روی پیتزای پخته شده، مقدار کمی روغن زیتون و سرکه بالزامیک بریزید یا آن را با ریحان و فلفل قرمز تزیین کنید.

3.پیتزا بروکلی و سبزیجات

این یک پیتزا رژیمی سبزیجات و سالم است که مواد مغذی مورد نیاز بدن شما مثل پروتئین، کربوهیدرات و چربی را تامین می‌کند. مواد لازم برای تهیه پیتزا بروکلی و سبزیجات شامل موارد زیر هستند:

کلم بروکلی: یک عدد

تخم مرغ: یک عدد

ادویه ایتالیایی: یک هشتم قاشق چای خوری

پنیر موزارلا: یک چهارم پیمانه

فلفل دلمه‌ای: یک چهارم پیمانه

پیاز: یک چهارم پیمانه

قارچ: یک عدد

سس گوجه: ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پیتزا بروکلی و سبزیجات

ابتدا چند عدد کلم بروکلی را به خوبی بشویید و خرد کنید. سپس آن‌ها را در قابلمه بریزید. مقداری آب به قابلمه اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید تا کلم‌ها به اندازه کافی نرم شوند. در مرحله بعد، کلم بروکلی‌های پخته شده را در مخلوط کن بریزید و به خوبی خرد کنید. سپس آن‌ها را از مخلوط کن بیرون آورده و آب کلم را با پارچه بگیرید. در یک ظرف دیگر، تخم مرغ، نمک و ادویه ایتالیایی را با یکدیگر ترکیب کنید.

سپس این مخلوط را روی بروکلی بریزید و مقدار کمی پنیر موزارلا به محتویات ظرف اضافه کنید. در مرحله بعد، تمامی محتویات ظرف را با یکدیگر مخلوط کنید. یک کاغذ روغنی کف سینی فر پهن کنید. سپس خمیر بروکلی را به صورت دایره‌ای روی کاغذ روغنی بریزید. پیتزا را در داخل فر قرار دهید و دمای آن را روی ۲۰۰ درجه تنظیم کنید.

بعد از ۲۰ دقیقه، می‌توانید پیتزا را از فر خارج کنید. در مرحله بعد، سس گوجه فرنگی رژیمی را روی خمیر بریزید. سپس مقدار کمی پنیر موزارلا، پیاز، فلفل دلمه‌ای و قارچ خرد شده به آن اضافه کنید. اجازه دهید برای بازه زمانی ۱۰ دقیقه در فر پخته شود.

منبع: فیت کلاب
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: