بر اساس روانشناسی 10 نشانه که نیاز به تغییر اساسی در زندگی دارید

زندگی گاهی اوقات می تواند احساس کند که روی تردمیل هستید، مدام در حال حرکت هستید اما واقعاً به جایی نمی رسید. گیر افتادن در یک حلقه بی پایان از همان الگوهای قدیمی آسان است، حتی زمانی که به خوبی به شما خدمت نمی کند.

کدخبر : 14636
سایت سرگرمی روز :

ممکن است دائماً در موقعیت‌هایی قرار بگیرید که شما را ناراضی، استرس‌زا یا ناامید می‌کند و نمی‌توانید فکر کنید که چرا در این چرخه گیر کرده‌اید.

بر اساس روانشناسی، علائمی وجود دارد که نشان می دهد مسیر فعلی شما ممکن است برای شما مناسب نباشد.

در این مقاله، ما قصد داریم به بررسی این 10 نشانه آشکار بپردازیم که نشان می‌دهند ممکن است نیاز به تغییر مهمی در زندگی داشته باشید، و یک نقشه راه برای تشخیص اینکه چه زمانی ممکن است زندگی شما به کمی تغییر نیاز داشته باشد، ارائه می‌کنیم.

1) احساس گیر افتادن در یک شیار

تا به حال آن روزها را داشته اید که از خواب بیدار شوید، به اطراف نگاه کنید و متوجه شوید که فقط چرخ های خود را می چرخانید؟ شما واقعاً در هیچ جنبه ای از زندگی خود پیشرفت نمی کنید، چه شخصی، چه حرفه ای و چه احساسی.

به چیزی که روانشناسان از آن به عنوان «خراب» یاد می کنند، خوش آمدید. دوره ای از رکود که به نظر می رسد در زندگی ای گرفتار شده اید که به جایی نمی رسد.

طبیعی است که روزهای تعطیل داشته باشید. اما اگر مدام احساس می‌کنید که زندگی‌تان حلقه‌ای بی‌پایان از همان روال‌های قدیمی است، ممکن است زمان آن رسیده که دوباره ارزیابی کنید.

احساس گیر افتادن در یک شیار چیزی بیش از یک خستگی موقتی است. این نشانه آن است که چیزی اساسی در زندگی شما برای شما کار نمی کند و باید تغییر کند.

در اینجا راه حل است - فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که این تغییر چه باشد. ممکن است ترسناک باشد، اما به یاد داشته باشید، هر سفر با یک قدم شروع می شود. از کوچک شروع کنید، هر بار یک تغییر ایجاد کنید و ببینید به کجا می برید.

2) راحت بودن با ناراحتی

با کمال تعجب، راحت بودن بیش از حد نیز می تواند نشانه ای از نیاز به تغییر باشد.

به طور کلی راحتی به عنوان یک حالت مثبت در نظر گرفته می شود، اما زمانی که شما تا حدی راحت هستید که ناراحتی را بپذیرید، این یک پرچم قرمز است.

این بدان معناست که شما آنقدر به موقعیت فعلی خود عادت کرده اید - شاید یک شغل ناکامل، یک رابطه سمی یا عادت های ناسالم - که آن را عادی کرده اید.

حتی ممکن است تا آنجا پیش بروید که خودتان را متقاعد کنید که این ناراحتی تنها بخشی از زندگی است.

روانشناسی نشان می دهد که این یک مکانیسم دفاعی به نام "عادت" است، که در آن وقتی به اندازه کافی در معرض موقعیت های منفی قرار می گیریم، به موقعیت های منفی عادت می کنیم. این نیاز به تغییر را تحت عنوان "آرامش" پنهان می کند.

اگر متوجه شدید که به چیزی کمتر از آنچه لیاقت یا آرزو دارید رضایت می دهید، ممکن است زمان یک تغییر اساسی فرا رسیده باشد. یک زندگی واقعاً رضایت بخش فقط زنده ماندن نیست، بلکه شکوفا می شود.

3) زندگی از طریق دیگران

بین الهام گرفتن از کسی و زندگی نایب از طریق او دنیایی تفاوت وجود دارد.

اگر متوجه شدید که زندگی دیگران را با وسواس دنبال می کنید - چه دوستان، چه افراد مشهور یا حتی شخصیت های یک کتاب یا یک برنامه تلویزیونی - و آرزو کنید که ای کاش مال شما بود، نشانه این است که از زندگی خود راضی نیستید.

این عمل زندگی از طریق دیگران اغلب ناشی از احساس بی کفایتی یا نارضایتی از دستاوردها یا سبک زندگی خود است. این یک فرار روانی از رویارویی با این واقعیت است که زندگی شما در جایی که می خواهید نیست.

به جای خیال پردازی در مورد زندگی دیگران، ممکن است زمان آن رسیده باشد که آنچه را که واقعاً برای خود می خواهید ارزیابی کنید. این نشانه آن است که ممکن است برای شروع زندگی به یک تغییر اساسی نیاز داشته باشید که بتوانید به آن افتخار کنید و از آن راضی باشید.

4) استرس مزمن و مشکلات سلامتی

آیا می دانستید که استرس مزمن نه تنها برای سلامت روان شما مضر است، بلکه می تواند به مرور زمان به مشکلات جسمانی نیز منجر شود؟

اگر مدام احساس استرس، مضطرب یا غرق در خود می کنید، نشانه واضحی است که چیزی در زندگی شما درست نیست.

استرس پاسخ بدن ما به شرایط سخت است. این طبیعی است که هرازگاهی احساس استرس کنید، اما زمانی که این استرس مزمن می شود، سیگنالی است که نشان می دهد بیش از آنچه می توانید یا باید تحمل کنید، با آن دست و پنجه نرم می کنید.

این می تواند به دلیل یک شغل بیش از حد سخت، یک زندگی شخصی پر فراز و نشیب، یا صرفاً تلاش برای انجام کارهای بیش از حد یکباره باشد. استرس مزمن می تواند منجر به بیماری های جدی مانند بیماری قلبی و دیابت شود.

بنابراین، اگر مکرراً استرس دارید و شروع به تأثیرگذاری بر سلامتی شما کرده است، ممکن است زمان آن رسیده که یک تغییر اساسی در زندگی خود در نظر بگیرید. به هر حال، هیچ چیز مهمتر از رفاه شما نیست.

5) فرسودگی شغلی

تا به حال در مورد فرسودگی شغلی شنیده اید؟ این فقط یک کلمه رایج نیست. سازمان بهداشت جهانی رسما آن را به عنوان یک سندرم مشروع ناشی از استرس مزمن در محل کار که با موفقیت مدیریت نشده است، به رسمیت می شناسد.

علائم؟ احساس تهی شدن، کمبود انرژی، یا فرسودگی. اگر با وجود خواب کافی، مدام خسته هستید، نشانه آن است که ممکن است فرسودگی شغلی را تجربه کنید.

خستگی مزمن می تواند نشانه ای از عدم تعادل زندگی شما باشد. ممکن است بیش از حد کار کنید یا زمان کافی را برای مراقبت از خود صرف نکنید.

اگر همیشه احساس فرسودگی می کنید، ممکن است زمان یک تغییر اساسی فرا رسیده باشد. ارزیابی مجدد اولویت ها و یافتن راه هایی برای ایجاد تعادل بیشتر در زندگی خود در نظر بگیرید.

6) احساس بی تفاوتی نسبت به موفقیت

موفقیت - این چیزی است که همه ما برای آن تلاش می کنیم، اینطور نیست؟ اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی به آن موفقیت دست می‌یابید و آن موفقیتی را که فکر می‌کردید به ارمغان نمی‌آورد؟

اگر دیدید که به هدف پشت سر می‌رسید و در عین حال احساس پوچی یا عدم تحقق می‌کنید، نشانه آن است که چیزی درست نیست.

اغلب، ما اهدافی را دنبال می کنیم که جامعه، خانواده یا دوستان برای ما تعیین کرده اند، نه آنچه واقعاً برای ما طنین انداز می شود. ما مسیری را دنبال می‌کنیم که دیگران تعیین کرده‌اند و به نقاط عطفی دست می‌یابیم که واقعاً با ارزش‌ها یا خواسته‌های درونی ما همخوانی ندارد.

وقتی موفقیت به جای طعم شیرین، طعمی تلخ به جا می گذارد، می تواند نشان دهنده نیاز به ارزیابی مجدد تعریف شما از موفقیت باشد.

ممکن است زمان یک تغییر اساسی در زندگی شما فرا رسیده باشد، تا آنچه را که واقعاً برای شما شادی و رضایت به ارمغان می آورد، دنبال کنید، نه فقط تحسین و تایید.

۷) نادیده گرفتن علایق

کارهایی را که قبلاً دوست داشتید انجام دهید را به خاطر دارید؟ سرگرمی‌ها یا فعالیت‌هایی که روح شما را به آتش می‌کشد و باعث می‌شود زمان از بین برود؟

اگر متوجه شدید که دائماً این احساسات را کنار می‌زنید یا کاملاً آنها را نادیده می‌گیرید، نشانه آن است که با خودتان صادق نیستید.

خواسته های زندگی اغلب ما را مجبور می کند که عملی بودن را بر اشتیاق ترجیح دهیم. مشاغل، مسئولیت‌ها یا به سادگی ترس از شکست می‌تواند باعث شود کاری را که واقعاً دوست داریم انجام دهیم کنار بگذاریم.

با این حال، نادیده گرفتن مداوم علایق خود می تواند منجر به زندگی ای شود که احساس می کنید تحقق نیافته و الهام بخش نیست.

اگر دائماً چیزی را که واقعاً دوست دارید به خاطر عملی بودن سرکوب می کنید، ممکن است زمان یک تغییر اساسی فرا رسیده باشد. احیای مجدد علایق می تواند به زندگی واقعی تر و رضایت بخشی منجر شود.

به یاد داشته باشید، زندگی کوتاه تر از آن است که آن را صرف کاری کنید که شما را خوشحال نمی کند.

8) رویاپردازی در مورد زندگی متفاوت

اگر متوجه شدید که ذهنتان دائماً در حال سرگردانی به سمت سناریوهایی است که در آن زندگی کاملاً متفاوتی دارید، ممکن است نشانه آن باشد که از وضعیت فعلی خود راضی نیستید.

خیالبافی ذاتا بد نیست. این می تواند راه خوبی برای فرار از واقعیت یا تجسم اهدافمان باشد. اما وقتی مزمن می شود و شروع به تداخل با زندگی روزمره شما می کند، می تواند نشان دهد که چیزی درست نیست.

اگر رویاهای شما اغلب در مورد داشتن سبک زندگی متفاوت، داشتن یک شغل متفاوت، یا حتی بودن با یک شریک متفاوت است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که تغییراتی ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید، شما این قدرت را دارید که زندگی خود را شکل دهید. به جای اینکه فقط در مورد تغییر رویاپردازی کنید، در جهت تحقق این رویاها قدم بردارید. ممکن است دلهره آور باشد، اما اولین قدم اغلب سخت ترین است.

9) احساس عدم تحقق

زندگی یک سفر است و همه ما در جستجوی چیزی هستیم - شادی، موفقیت، عشق، هدف. اما گاهی اوقات، با وجود داشتن تمام نشانه های ظاهری موفقیت - شغل خوب، خانواده دوست داشتنی، ثبات مالی - هنوز چیزی کم است. شما در درون خود احساس عدم تحقق و پوچی می کنید.

این احساس عدم تحقق می تواند ناامید کننده و گیج کننده باشد. شما هر آنچه فکر می کردید می خواهید دارید، پس چرا خوشحال نیستید؟

پاسخ اغلب در این واقعیت نهفته است که تحقق به آنچه داریم نیست، بلکه به این بستگی دارد که چه کسی هستیم. این در مورد زندگی واقعی است، و زندگی خود را با ارزش ها و علایق خود هماهنگ می کنیم.

اگر احساس می کنید که برآورده نشده اید، این نشانه آن است که ممکن است یک تغییر اساسی در زندگی شما مورد نیاز باشد. این تغییر ممکن است شامل درون نگری برای کشف آنچه واقعاً برای شما اهمیت دارد و برداشتن گام هایی برای هماهنگ کردن زندگی خود با این ارزش ها باشد.

به یاد داشته باشید، هیچ وقت برای رسیدن به موفقیت دیر نیست. زندگی کوتاه تر از آن است که بتوانید به چیزی کمتر از چیزی که قلب شما را واقعاً آواز بخواند بسنده کنید.

10) احساس ناراحتی

در پایان روز، یک نشانه وجود دارد که وقتی صحبت از نیاز به تغییر اساسی در زندگی به میان می آید، بر همه افراد دیگر غلبه می کند - شما به سادگی خوشحال نیستید.

خوشبختی ذهنی است و برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. اما اگر احساس کلی شما نسبت به زندگی نارضایتی، غم و اندوه یا حتی بی تفاوتی باشد، این نشانه واضحی است که چیزی باید تغییر کند.

این ناراحتی ممکن است به اشکال مختلف خود را نشان دهد - فقدان انگیزه، احساس بی‌علاقگی نسبت به فعالیت‌هایی که قبلاً از آن لذت می‌بردید، یا وضعیت دائمی نارضایتی، صرف نظر از اینکه به چه چیزی دست می‌یابید.

روانشناسی این را به عنوان یکی از علائم احتمالی عدم همسویی زندگی شما با ارزش ها یا خواسته های شما توضیح می دهد. ممکن است در شغلی گیر کرده باشید که شما را تحریک نمی کند، یا در روابطی هستید که به جای تغذیه، شما را خسته می کند.

شادی نباید یک اتفاق نادر باشد؛ باید هنجار باشد اگر اینطور نیست، حل و فصل نکنید. شما سزاوار زندگی ای هستید که برای شما شادی، رضایت و رضایت به ارمغان می آورد.

اگر این احساس ناراحتی ادامه یابد، ممکن است نشان دهنده نیاز به تغییر اساسی در مسیر زندگی شما باشد. این سیگنالی از روان شماست مبنی بر اینکه ممکن است زمان آن رسیده که آنچه را که واقعاً شادی و رضایت شما را به ارمغان می آورد، دوباره ارزیابی کنید.

ایجاد یک تغییر اساسی ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید، شما شایسته شادی هستید. اشکالی ندارد که به دنبال خوشبختی خود تغییراتی ایجاد کنید. به هر حال، زندگی کوتاه تر از آن است که چیزی جز شادی باشد.

منبع: تحریریه سرگرمی روز
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: