روانشناسی شخصیت | تست شخصیت

روانشناسی شخصیت | نشانه های افراد 2 رو و فریبکار | 7 رفتار ادم هایی که در ظاهر دوست و در باطن فریبکارن

آیا تا به حال کسی را ملاقات کرده اید که در ابتدا واقعاً خوشایند به نظر می رسید، اما با شناخت بهتر او متوجه شدید که او فریبکار است؟ مثل این است که آنها یک انگیزه پنهانی برای همه چیز دارند، شما هرگز نمی دانید در کنار آنها کجا ایستاده اید.

کدخبر : 14778
سایت سرگرمی روز :

اگر تا به حال با یکی از این شخصیت‌ها روبرو شده‌اید، می‌دانید که احتمالاً بهتر است به طور کلی از آنها دوری کنید. اما گفتن این کار اغلب ساده تر از انجام آن است.

وقتی با کسی ملاقات می‌کنید که ظاهراً خوب به نظر می‌رسد، به راحتی نمی‌توان گفت که او در زیر یواشکی است. معمولاً پس از اینکه فریب آنها را خورده اید، از راه سخت متوجه می شوید.

نکته این است: نشانه‌های خاصی وجود دارد که می‌توانید به آنها توجه کنید که به شما اطلاع می‌دهند، حتی اگر از بیرون خوب هستند، اما در زیر خبر بدی هستند. من با سهم من از افراد فریبکار برخورد کرده ام، بنابراین یاد گرفته ام که مراقب چه چیزی باشم.

در حالی که من ۷ رفتار خاص را به اشتراک می‌گذارم که افرادی که ظاهراً خوشایند هستند، اما در زیر فریبکار هستند، معمولاً از خود نشان می‌دهند، به اطراف بمانید. امیدوارم در آینده به شما کمک کند تا از این شخصیت‌های ناخوشایند اجتناب کنید.

1) آنها چند سوال بیش از حد می پرسند

یکی از اولین نشانه‌هایی که نشان می‌دهد فردی یواشکی و فریبکار است، زمانی است که فقط چند سوال بیش از حد می‌پرسد. این یک چیز است که به شما علاقه نشان دهید و سؤالات بعدی بپرسید، اما افراد زیرک بسیار فراتر از آن هستند. آنها می خواهند تمام جزئیات وحشتناک را بدانند.

مثل این است که آنها در یک ماموریت حقیقت یاب هستند. آنها می خواهند تا حد امکان اطلاعات بیشتری از شما دریافت کنند. آنها حتی از مرزهای اجتماعی عادی فراتر می روند و سؤالات نامناسبی می پرسند. آن‌ها می‌دانند که وقتی همه اطلاعات را در اختیار داشته باشند، بعداً راهی برای فریب دادن شما برایشان آسان‌تر خواهد بود.

من کسی را می‌شناختم که می‌خواست حقوقی دریافت کند که به دست نیاورده بود. او با پرسیدن حقوق دیگران و فشار دادن آنها در زمانی که نمی خواستند پاسخ دهند، باعث ناراحتی دیگران می شد. او تظاهر می کرد که این موضوع انصاف است، اما در واقع، او فقط می خواست مطمئن شود که بیشترین افزایش حقوق ممکن را دریافت می کند.

فرقی نمی‌کند به زندگی شخصی‌تان ربط داشته باشد یا به چیزی که در محل کارتان می‌گذرد، افرادی که از بیرون خوب هستند و از زیر صداقت ندارند، برای پرسیدن سؤال‌های زیادی تلاش می‌کنند. دوستانه بودن

2) آنها عاشق شایعات هستند

همه ما در مقطعی غیبت کرده ایم، اینطور نیست؟ این چیزی نیست که بتوان به آن افتخار کرد، اما هیچ کس کامل نیست، بنابراین احتمالاً همه ما آنجا بوده ایم.

این یک چیز است که در لحظه ضعف در غیبت غیبت کنیم و وقتی کسی عادت به غیبت کردن دارد داستان کاملاً دیگری است. این نه تنها بداخلاق است، بلکه فوق العاده فریبنده است.

در مورد آن فکر کنید: در ظاهر، این شخص دوستانه، اجتماعی و به طور کلی خوشایند به نظر می رسد. آسان است که مراقب خود را ناامید کنید و به آنها اعتماد کنید، درست است؟ اما آنها یک دستور کار مخفی دارند، آنها فقط خوب هستند که مردم را به باز کردن و به اشتراک گذاری اطلاعات تشویق کنند.

و اگر با شما غیبت می کنند، مطمئن باشید که در مورد شما نیز غیبت می کنند.

بعداً از اطلاعات برای دستکاری دیگران استفاده می کنند و کارها را به نفع خود انجام می دهند. این رفتار بسیار یواشکی و فریبکارانه است. وقتی کسی عاشق شایعات است، این نشانه‌ای است که نشان می‌دهد حتی اگر از بیرون خوب به نظر می‌رسند، ممکن است ماهیت فریبنده‌اش را در زیر پنهان کنند.

3) آنها خیلی سریع آشنا هستند

آیا تا به حال با کسی برخورد کرده اید که طوری رفتار کند که انگار شما را خیلی خوب می شناسد، حتی اگر شما به تازگی با او آشنا شده اید؟

پنج دقیقه گذشته است و آنها قبلاً شما را با نام مستعار صدا می کنند یا بدتر از آن، آنها یک نام مستعار جدید به شما داده اند. به نظر می رسد آنها مفهوم فضای شخصی را درک نمی کنند، آنها شما را در آغوش می گیرند و برای راحتی در این مرحله بیش از حد به شما نزدیک می شوند.

این‌گونه بیش از حد آشنا بودن، گاهی تاکتیکی است که افراد یواشکی برای خلع سلاح شما و وادار کردن شما به اعتماد به آنها استفاده می‌کنند. تحقیقات نشان می دهد که در آغوش گرفتن به ما احساس پیوند می دهد و نام مستعار به ما احساس پذیرش و تعلق می دهد. آنها می دانند که این چیزها باعث می شود که شما بیشتر به آنها اعتماد کنید.

اگر چنین فردی را می شناسید، پس مراقب باشید، این رفتار معمول فردی است که خوب به نظر می رسد اما در واقع کاملاً فریبنده است.

4) برای کار دیگران اعتبار قائل می شوند

افراد فریبکار به حق و باطل توجهی ندارند. آنها عموماً فاقد صداقت هستند و هر کاری که لازم است انجام دهند تا به نفع خود باشند.

یکی از کارهایی که من متوجه شده ام که افراد نادرست انجام می دهند این است که ادعا می کنند کار شخص دیگری متعلق به خودشان است. اکثر مردم می‌خواهند به شخص مناسب اعتبار بدهند، اما این افراد با خوشحالی ادعا می‌کنند که کار یا تلاش‌های دیگران در صورتی که آنها را خوب جلوه دهد.

چند سال پیش، دختری که با او کار می کردم این کار را درست جلوی چشمم انجام داد. در یک جلسه ارشد، او ایده ای را به اشتراک گذاشت که مدیرعامل آن را دوست داشت. این شرکت پیشنهاد او را اجرا کرد و او حتی به دلیل آن ترفیع گرفت.

اما نکته مهم اینجاست: شنیدم که یک پسر جوان این ایده را روز قبل با او در میان گذاشت. او فقط آن را به او برد زیرا احساس می کرد او خوب و قابل دسترس است. او او را از به اشتراک گذاشتن آن با رهبری ارشد منصرف کرد. و سپس آشکارا آن را به عنوان مال خودش ادعا کرد. من نمی توانستم آن را باور کنم.

ادعای کار یا ایده های شخص دیگری و با گمراه کردن و حتی آزار دادن دیگران برای پیشرفت، رفتاری معمولی برای کسی است که خوب به نظر می رسد اما در زیر همه چیز قرار دارد.

5) آنها در تجارت دیگران دخیل هستند اما خودشان را خصوصی نگه می دارند

نکته خنده دار در مورد این کلاهبرداران جذاب این است که وقتی برای اطلاعات شخصی در مورد شما فضولی می کنند، دوستانه و قابل دسترس هستند، اما وقتی برعکس است، آنقدر مایل نیستند که چیزهایی درباره خودشان به اشتراک بگذارند.

این یک قانون برای شما و قانون دیگری برای آنها است. هنگامی که شروع به پرسیدن سؤالات بیش از حد تهاجمی از آنها می کنید، آنها پاسخ می دهند، حالت تدافعی می گیرند یا نظرات منفعلانه-تهاجمی مانند "خدایا، این یک سوال بسیار شخصی است، حتی دکتر من هم نمی پرسد."

معلوم شد: آنها می دانند که خط خطی در مورد سؤالات مناسب کجاست، آنها فقط اهمیتی نمی دهند. هنگامی که آنها اطلاعاتی در مورد شما می خواهند، برای به دست آوردن آن از مرزها فراتر می روند. این واقعیت که آنها مایل به اشتراک گذاری کسب و کار خود نیستند نشان می دهد که آنها واقعا چقدر ابگیر و فریبنده هستند.

6) همیشه داستان هق هق دارند

مراقب کسی باشید که همیشه یک داستان هق هق دارد تا دیگران برایش متاسف شوند. اینگونه ایفای نقش قربانی یک رفتار کلاسیک یک فرد دستکاری و فریبکار است.

اگر کسی شروع به دیدن کارهایی که انجام می‌دهد و از او سؤال می‌کند، به داستانی هق هق‌آمیز درباره اینکه چگونه قربانی شده‌اند روی می‌آورد. آن‌ها می‌دانند که بازی کردن با احساسات مردم به این صورت باعث می‌شود که بابت گفتن هر چیزی احساس گناه کنند و احتمالاً از آن عقب‌نشینی خواهند کرد.

این دقیقا همان چیزی است که فرد فریبکار می خواهد. وقتی کسی از آنها سوال نمی‌کند، می‌توانند نقش یک دوست یا همکار خوب و دلپذیر را بازی کنند، اما همچنان به فریب دادن و فریب دادن مردم در پشت همه چیز ادامه می‌دهند.

فریب یک داستان هق هق را نخورید و اگر تعداد زیادی از آنها را از یک شخص شنیدید، متوجه شوید که این یک الگو و یک پرچم قرمز است که آنها آنقدرها که می‌گویند خوشایند نیستند.

7) بی گناه رفتار می کنند و دیگران را مقصر می دانند

وقتی داستان هق هق جواب نمی دهد، آنها تاکتیک دیگری در آستین خود دارند. آنها بی گناه عمل می کنند و به جای پذیرش مسئولیت، دیگران را سرزنش می کنند.

افراد نادرست دوست ندارند گرفتار شوند و زمانی که این کار را انجام می‌دهند، بی‌پرده از اعتراف کردن یا عذرخواهی امتناع می‌کنند. در عوض، آن‌ها طوری رفتار می‌کنند که انگار کاملاً بی‌گناه هستند و حتی وانمود می‌کنند که از اینکه شما آنها را به چنین چیزی متهم می‌کنید توهین شده‌اند.

سپس آنها به سادگی تقصیر را به گردن دیگری می اندازند. ممکن است چیزی شبیه به این به نظر برسد: «قصد من این نبود که به شما صدمه بزنم، نمی‌دانستم که اینقدر در مورد آن حساس خواهید بود. اگر به من می گفتی، هرگز آن را با دیگران به اشتراک نمی گذاشتم.»

وقتی فردی کاملاً بی گناه عمل می کند که متوجه می شود و بارها و بارها تقصیر را به گردن شما یا شخص دیگری می اندازد، می توانید شرط ببندید که آخرین دلار خود را فردی فریبکار است که برای پوشاندن مقاصد ظالمانه خود به خوبی جعلی می شود.

منبع: تحریریه سرگرمی روز
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    کمی روی ویرایش وترجمه مطالب زحمت بکشید.کار روجوری ارائه بدید که معلوم بشه لااقل خودتون یکبار ازروی مطلب خوندیدوکمی روی رفع اشکال وقت گذاشتید.!!!