شنبه 11 فروردین 1403 تعطیل است؟| خبر تعطیلی شنبه آینده صحت دارد؟

به دلیل قرار گرفتن شب های قدر ماه رمضان امسال در بین تعطیلی به مناسبت شهادت امام علی (ع) و سیزده بدر احتمال تعطیلی شنبه 11 فروردین 1403 را قوت بخشیده است.

کدخبر : 14804
سایت سرگرمی روز :

این روزه ها روزه داران به دنبال اخبار تعطیلی شنبه به خاطر عید فطر هستند. فروردین 1403 بسیار متفاوت از سال های گذشته آغاز شد، به طوری که عید نوروز و روزهای ماه مبارک رمضان بایکدیگر تداخل شدند. حالا تعطیلی شنبه 11 فروردین 14033 به دلیل قرار گرفتن در بین تعطیلات رسمی و عمومی این شایعه را ایجاد کرده است که تعطیل است.

فعالیت کاری ادارات از 5 فروردین 1403 آغاز شده است و تا پنجنشبه 9 فروردین ماه ادامه دارد. اما از 9 فروردین تا 13 فروردین ماه نیز به مدت 5 روز تعطیلات رسمی در تقویم شمسی ثبت شده است. اما روز شنبه 11 فروردین ماه 1403 تعطیل نیست و فقط در بین تعطیلی قرار گرفته است.

روزهای 12 و 13 فروردین ماه مصادف با شب های قدر و شهادت حضرت امام علی (ع) است که البته روز طبیعت نیز در این ایام قرار گرفته است. حالا به این بهانه برخی از رسانه ها خبر از تعطیلی شنبه 11 فروردین ماه مصادف به روز ضربت خوردن حضرت علی (ع) خبر داده اند که باید دید نظر دولت در این باره چیست؟

نظر دولت و مجلس درباره تعطیلی شنبه

 کلیات لایحه کاهش ساعت کاری کارکنان دولت به ۴۰ ساعت در هفته و افزایش تعطیلات پایانی آخر هفته به تصویب مجلس رسیده است و هم‌اکنون نمایندگان باید دراین‌باره تصمیم‌گیری کنند.

دولت چندین ماه پیش بود که لایحه‌ای برای کاهش ساعت کاری کارکنان دولتی در هفته از 44 ساعت به 40 ساعت و هم‌چنین افزایش تعطیلات پایانی هفته به دو روز را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده بود.

نمایندگان مجلس در جلسۀ روز یکشنبه 20 اسفند 1402 با کلیات این لایحه موافقت کردند. در صورتی که این مصوبه به تأیید شورای نگهبان برسد، کنار کاهش چهارساعتۀ ساعت کاری کارکنان دولتی در هفته، باید تعطیلات پایان هفته افزایش یابد.

میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت تسنیم، درباره سرانجام این مسئله و نظر دولت دراین‌باره گفت: تعطیلی جمعه طبق قانون اساسی است ولی تعطیلی غیر از جمعه باید در هیئت وزیران بررسی شود و هیئت وزیران باید دراین‌باره تصمیم بگیرد.

وی هم‌چنین اخیراً از احتمال انجام نظرسنجی از عموم مردم سخن گفته بود.

بر اساس این گزارش، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس دراین‌باره گفته است: در لایحه جدید که 5 روز کاری دارد، دولت می‌تواند شنبه یا پنجشنبه را تعطیل کند یا مثلاً تعطیلات را بخشی کند؛ مثلاً بگوید نهادهایی که با خارج از کشور در ارتباطند، شنبه تعطیل شوند و بقیه پنجشنبه.

این لایحه هم‌اکنون در دست مجلس یازدهم است و باید منتظر ماند تا نمایندگان چه‌تصمیمی اتخاذ خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • سعید
    0

    بابا تعطیل کنید پنج شنبه رو ...مردم دارن نابود میشن هی ناز میکنید

  • ناشناس
    2

    همیشه که تعطیل هستند .......... حالا شنبه ها هم اضافه شد یک دفع کل هفته رو تعطیل کنید خیال همه کارمندان راحت بشه ....یعنی چی این همه تعطیلی .......

  • ناشناس
    0

    ساعت کاری ماه رمضون اداره هار و امسال تا ساعت ۳ و ربع عصر کرده اند .
    تا برسی خونه میشه ۴ . فک نکرده مردم میخوان غذا درست کنن برا افطار
    چقد ادم میتونه بی فکر باشه