این علائم می گوید روده شما ناسالم است

گفته شده است که روده، دومین مغز بدن است و زمانی که وضعیت روده‌های شما ناسالم باشد، ممکن است تمام بدن شما تحت تأثیر قرار بگیرد. با ما همراه باشید تا در ادامه ی این مقاله از تیم سرگرمی روز به بررسی دقیق و‌ جامع این موضوع بپردازیم.

کدخبر : 14834
سایت سرگرمی روز :

گفته شده است که روده، دومین مغز بدن است و وضعیت نامناسب روده‌ها ممکن است با علائم مختلفی در سراسر بدن مرتبط باشد، از جمله:

  •     ناراحتی معده: علائمی مانند گاز، نفخ، اسهال، یبوست و درد شکم ممکن است نشانه‌های سندرم روده تحریک‌پذیر باشند که بیشترین تأثیر را بر روده بزرگ دارد.
  •     خستگی: افراد مبتلا به سندرم خستگی مزمن ممکن است دچار عدم تعادل در میکروبیوم روده باشند که این میکروبیوم شامل باکتری‌ها، میکروارگانیسم‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها است.
  •     تمایل شدید به غذا: خوردن بیش از حد قند می‌تواند باعث اختلالات روده‌ای و فراوانی باکتری‌های نامطلوب در روده شود.
  •     تغییرات غیر‌عمدی در وزن: تحقیقات نشان داده‌اند که رژیم غذایی غربی ممکن است باعث تغییرات در میکروبیوم روده و در نتیجه افزایش وزن یا لاغری شود.
  •     تحریک پوست: برخی تحقیقات نشان داده‌اند که وضعیت روده می‌تواند بر بروز مشکلات پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و اگزما تأثیر بگذارد.
  •     آلرژی: روده ناسالم ممکن است در بروز شرایط آلرژیک مانند آلرژی‌های تنفسی، آلرژی‌های غذایی و حساسیت‌های پوستی نقش داشته باشد.
  •     شرایط خودایمنی: برخی باکتری‌های روده می‌توانند به شروع شرایط خودایمنی مانند آرتریت روماتوئید، کولیت اولسراتیو و ام‌اس کمک کنند.
  •     مشکلات خلقی: تأثیر روده ممکن است به خلق و خوی شما نیز گسترش یابد و باعث افسردگی و اضطراب شود.
  •     میگرن: رابطه بین روده و مغز ممکن است در بروز میگرن نقش داشته باشد.

اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، توصیه می‌شود توسط پزشک مورد معاینه و بررسی قرار گیرید تا علت احتمالی آن مشخص شود.

اولین مرحله در بهبود وضعیت روده، شناسایی و حذف غذاهایی است که ممکن است بر پوشش روده‌ها تأثیر منفی داشته باشند. از مصرف غذاهایی که مشکل‌ساز هستند، بهتر است خودداری کنید، زیرا این اقدام می‌تواند به دستگاه گوارش شما استراحت بخشیده و فرصتی برای بهبودی فراهم کند.

پزشک می‌تواند با انجام تست‌ها و بررسی‌های مربوطه، رشد بیش از حد باکتری، مخمر یا انگل‌هایی که بر سلامت روده شما تأثیر می‌گذارند را شناسایی کند. سپس، احتمالاً غذاها و مکمل‌هایی را توصیه می‌کند که ممکن است به ترمیم روده شما کمک کنند، از جمله پروبیوتیک‌ها، پری‌بیوتیک‌ها، آنزیم‌ها، گلوتامین، روغن ماهی و موارد مشابه. پیروی از یک سبک زندگی سالم نیز می‌تواند بهبود وضعیت روده را تسریع بخشد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: