چقدر راحت عصبانی میشی؟ این تست شخصیت خشم را انجام دهید

این تست شخصیت خشم به شما کمک می کند تا بفهمید که چقدر در کنترل خشم خود در موقعیت های استرس زا مهارت دارید. آیا به راحتی عصبانی می شوید؟ یا مثل خیار باحالی؟ خودت را اینجا تست کن

کدخبر : 14923
سایت سرگرمی روز :

عصبانیت بخشی عادی از زندگی است. همه گاهی عصبانی می شوند. این یک احساس طبیعی است که می توان آن را کنترل کرد.

اما اگر به خشم خود اجازه دهید شما را کنترل کند، ممکن است به شخص دیگری یا حتی خودتان آسیب برسانید. به همین دلیل مهم است که یاد بگیرید چگونه با خشم به شیوه ای مثبت برخورد کنید.

اما، چقدر خشم خود را کنترل می کنید؟

آیا به خود اجازه می دهید در شرایط خاصی منفجر شوید؟ یا چیزهایی را برای خود نگه می‌دارید و بعداً منفجر می‌شوید؟

این تست چند بعدی شخصیت خشم/روانشناسی برای کمک به شما در تعیین سطح کنترل خشم طراحی شده است. این را امتحان کنید و خودتان ببینید که چقدر راحت عصبانی می شوید.

تست شخصیت خشم

چقدر عصبانی هستید؟ یک خودکار یا مداد بردارید و گزینه‌هایی را که فکر می‌کنید برای شما کاربردی‌تر هستند، یادداشت کنید. به عنوان مثال، 1a، 2c، 3b.

1. اگر کسی چیزی در مورد شما منفی بگوید چه واکنشی نشان می دهید؟

آ. خیلی عصبانی

ب کمی عصبانی

ج. عصبانی نیست

 

2. اگر از کسی عصبانی هستید، عصبانیت خود را روی آن شخص یا شخص دیگری بیرون می آورید؟

آ. شخص دیگری

ب آن شخص

ج. دیگران

 

3. هر چند وقت یک بار وقتی کسی با شما مخالف است عصبانی می شوید؟

آ. غالبا

ب هرگز

ج. گاهی

 

4. هر چند وقت یکبار وقتی عصبانی هستید مودبانه رفتار می کنید؟

آ. همیشه

ب هرگز

ج. گاهی

 

5. وقتی کسی شما را عصبانی می کند، آیا سعی می کنید به او پاسخ دهید؟

آ. آره

ب گاهی

ج. خیر

 

6. آیا بعد از یک طغیان عصبانیت در وجدان خود احساس گناه می کنید؟

آ. آره

ب گاهی

ج. خیر

 

7. آیا دوستان/خانواده‌تان شما را به‌عنوان فردی توصیف می‌کنند که به راحتی عصبانی می‌شوید؟ (برای این سوال از یکی از نزدیکان خود کمک بگیرید.)

آ. آره

ب شاید

ج. خیر

 

8. آیا تمایل دارید برای مدت طولانی عصبانی شوید؟

آ. آره

ب، شاید

ج. خیر

 

9. آیا فکر می کنید بیشتر از مردم عصبانی می شوید؟

آ. آره

ب شاید

ج. خیر

 

10. چند بار آنقدر عصبانی می شوید که احساس می کنید کنترل خود را از دست خواهید داد؟

آ. همیشه

ب گاهی

ج. هرگز

نتایج تست شخصیت خشم

الف. اگر برای اکثر سؤالات گزینه «الف» را انتخاب کرده اید، بیشتر از بسیاری از سؤالات عصبانی می شوید.

-> شما نسبت به یک فرد معمولی بیشتر مستعد عصبانی شدن هستید. حتی یک مزاحمت کوچک یا تحریک می تواند شما را عصبانی کند. اگر بیش از حد مغرور هستید، ممکن است به سرعت از افرادی که با شما مخالف هستند عصبانی یا عصبانی شوید. افرادی که به راحتی عصبانی می شوند نیز خطر آسیب رساندن به سلامت جسمی و روانی خود را دارند. با این حال، آزرده شدن یا عصبانی بودن در هر زمان می تواند به عزت نفس شما آسیب برساند و شما را مضحک نشان دهد. اگر خلق و خوی بدی داشته باشید می توانید با مشکلات زیادی مواجه شوید. باید یاد بگیرید که خود را آرام کنید و به این واقعیت پی ببرید که خشم یک احساس ثانویه است که می توان آن را کنترل کرد.

ب. اگر گزینه «ب» را برای اکثر سؤالات انتخاب کرده اید، در این صورت مرز باریکی بین خشم و آرامش طی می کنید.

-> شما گهگاه کنترل عصبانیت خود را از دست می دهید و زمانی که این کار را انجام می دهید می توانید آن را مدیریت کنید. شاید شرایطی وجود داشته باشد که واقعاً شما را آزرده و عصبانی کند. همه ما روزهایی را داریم که بدون دلیل خاصی عصبانی هستیم، اینها برای شما نیز قابل استفاده است. در هر صورت، به نظر می رسد که شما عموماً احساسات خود را کنترل می کنید. اگرچه ممکن است بخواهید از افرادی که بی دلیل شما را آزار می دهند یا عصبانی می کنند دوری کنید.

ج. اگر برای اکثر سؤالات گزینه «ج» را انتخاب کرده اید، به اندازه یک خیار باحال هستید.

-> دیدگاه شما نسبت به زندگی آرام، جمع و بدون مزاحمت است. شما بیشتر خوشبخت هستید تا بداخلاق و ناامید. شما هرگز به دنبال این نیستید که با کسی همدردی کنید، حتی زمانی که او لیاقتش را داشته باشد. شما آرامش خود را از دست نمی دهید و سعی می کنید آن را حتی در شرایطی که نیاز به خشم یا تلافی دارد حفظ کنید. توانایی شما برای کنترل خشم قدرت بزرگی است که در درازمدت نیز به شما کمک می کند، به شرطی که آن را به شیوه ای سالم ابراز کنید و همه چیز را در خود نگه ندارید.

با این حال، یک نکته مهم که باید به خاطر داشته باشید این است که تست های شخصیت آنلاین گاهی اوقات 100٪ دقیق نیستند. بنابراین، اگر به نتیجه مطلوب نرسیدید، ناامید نشوید. یک آزمون نمی تواند انبوه احساسات و خواسته های انسان را بسنجد.

منبع: تحریریه سرگرمی روز
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: