این سبزی سرشار از ویتامین های C، K و فولات و سرشار از آنتی اکسیدان با داشتن فیبر بالا بصورت ناشتا موثرتر از انسولین میباشد

شاید خورش بامیه طرفداران زیادی نداشته باشد اما اگر بدانید این گیاه خوراکی متواضع چه کمکی به کنترل قند خون می‌کند شاید نظرتان عوض شود.

کدخبر : 15050
سایت سرگرمی روز :

به نظر می رسد، بامیه یک ابرخوراکی است که برای بیماران دیابتی مفید محسوب می‌شود. طبق مطالعه ای در سال 2013 در کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، دانه های بو داده بامیه تأثیراز این ماده غذایی بیشترین بهره را ببرید، با ما همراه باشید! در این نوشتار به فواید بامیه برای دیابت و دیابتی ها پرداخته ایم.

ارزش غذایی بامیه

بامیه یک سبزی مغذی است که چندین ماده مغذی ضروری را فراهم می کند. صد گرم بامیه خام شامل مواد مغذی زیر است:

• کالری: تقریباً 33

• کربوهیدرات: حدود 7 گرم

• فیبر: تقریباً 3 گرم

• پروتئین: حدود 2 گرم

• چربی: کمتر از 1 گرم

• ویتامین ها: بامیه منبع خوبی از ویتامین های C، K و فولات است.

• مواد معدنی: این سبزی سبز رنگ با دانه های خوراکی حاوی پتاسیم، منیزیم و کلسیم است.

فواید بامیه برای بیماران دیابتی چیست؟

بامیه یک داروی عالی برای غرایز جنسی است و همچنین می تواند برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد. برخی از مزایای این گیاه خوراکی به شرح زیر است:

شاخص گلیسمی پایینی دارد

بنا به گفته متخصصین تغذیه بامیه شاخص گلیسمی پایینی دارد، به این معنی که می تواند با جلوگیری از افزایش سریع سطح قند خون به تنظیم قند خون کمک کند.

محتوای فیبر بالایی دارد

فیبر موجود در بامیه به کاهش سرعت هضم و جذب کربوهیدرات ها کمک می کند. این تاثیر به نوبه خود به کند شدن روند افزایش قند خون بعد از غذا کمک می کند.

سرشار از آنتی اکسیدان است

بامیه حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند کورستین و کاتچین است که می توانند به محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از سطوح بالای قند خون کمک کند.

ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشد

بامیه ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و به بدن در استفاده موثرتر از انسولین کمک کند. انسولین مهم است زیرا هورمونی است که به کنترل سطح قند خون کمک می کند.

نوشیدن آب بامیه برای دیابتی ها (صبح‌ها)

نوشیدن صبحگاهی آب بامیه یک درمان خانگی برای دیابت است که بسیاری به اثرگذاری آن اعتقاد دارند. این نوشیدنی با خیساندن ورقه‌های بامیه در آب تهیه می‌شود و سپس فرد دیابتی می‌تواند آن را صبح بعد از بیدار شدن بنوشد. در حالی که برخی از مردم بر این باورند که می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند، شواهد علمی برای حمایت از این توصیه محدود است. یک مطالعه در سال 2015 در کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده منتشر شده است که نشان می دهد آب بامیه سطح قند خون موش های باردار مبتلا به دیابت بارداری را بهبود می بخشد. اما هیچ مطالعه ای در مورد انسان و آب بامیه وجود ندارد. قبل از اتکا به آب بامیه برای مدیریت دیابت، مهم است که با پزشک‌تان مشورت کنید.

با این حال همیشه می‌توانید بامیه را در یک رژیم غذایی مناسب برای دیابت بگنجانید. یادتان باشد بامیه‌هایی را خریداری کنید که  تازه باشند، لک و تیرگی ندارند و کاملا سفت هستند.

در اینجا چند راه برای گنجاندن بامیه به برنامه غذایی‌تان می‌بینید:

• بامیه را با حداقل روغن و چاشنی بخارپز کنید یا تفت دهید تا یک غذای جانبی کم کالری و پر فیبر باشد.

• یک سوپ بامیه سالم با منابع پروتئین بدون چربی مانند مرغ یا توفو درست کنید و سبزیجات غیر نشاسته ای دیگر را برای یک وعده غذایی متعادل اضافه کنید.

• بامیه را با پروتئین بدون چربی و مقدار زیادی سبزیجات رنگارنگ تفت دهید تا یک وعده غذایی مقوی دریافت کنید.

• بامیه را با مقداری روغن زیتون و سبزیجات دیگر تفت بدهید و به عنوان مخلفات خوشمزه و مغذی سرو کنید.

• بامیه یخ زده را به اسموتی صبحگاهی خود اضافه کنید تا فیبر و مواد مغذی بیشتری دریافت کنید.

بامیه می تواند مکمل ارزشمندی برای رژیم غذایی دیابتی باشد، اما باید بخشی از یک الگوی غذایی متعادل و برنامه ریزی شده باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: