فال حافظ | فال حافظ روز

فال حافظ 16 فروردین ماه | نیت کنید و فال حافظ خود را بخوانید

فال حافظ دقیق با تفسیر کامل و درست برای پیشگویی فردای خود را در سایت سرگرمی روز بخوانید؛ فال حافظ همواره برای ایرانیان در طول تاریخ، رازگشای آینده و اتفاقات آن بوده است.

کدخبر : 15190
سایت سرگرمی روز :

فال حافظ یکی از روش‌های پیش‌بینی و فالگیری است که بر اساس غزلیات معروف حافظ، شاعر بزرگ ایرانی قرن چهاردهم میلادی، انجام می‌شود. حافظ در دیوان غزلیات خود بیش از ۵۰۰ غزل نوشته است و در هر غزل از ابیات و شعرهای پارسی استفاده کرده است. فال حافظ به عنوان یک روش شناخت شخصیتی و پیش‌بینی زندگی، می‌تواند احساسات و امید‌ها را به تصویر بکشد و به شخص کمک کند تا بهترین تصمیم‌ها را در مسیر زندگی خود بگیرد. اما لازم به ذکر است که فال حافظ بیشتر به عنوان یک سنت و بازی خوانده می‌شود و معتقدی هست میزان صحت پیام‌های آن بستگی به باور و تفسیر شخصی است.

 فال حافظ روزانه متولدین فروردین

فروردین ماهی جان... دل به یاری بندگان دنیا مبند که فقط خدا می‌تواند حاجت تو را برآورده کند. از یاد خدا در راه رسیدن به مقصودت غافل مشو. استفاده از عقل و ایمان همزمان می‌تواند در پیشرفت زندگی‌ات نقش بسزایی داشته باشد؛ بنابراین از هر دو بهره بگیر.

صوفی از پرتو می راز نهانی دانست

گوهر هر کس از این لعل توانی دانست

قدر مجموعه گل مرغ سحر داند و بس

که نه هر کو ورقی خواند معانی دانست

...

فال حافظ روزانه متولدین اردیبهشت

اردیبهشت ماهی جان... در راه رسیدن به مقصود دچار گرفتاری و مشکلاتکسی را که از ته دل دوستش داری از تو دور خواهد شد و به شدت افسرده و غمگین خواهی شد. اما با ایمان به خدا و صبر می‌توانی این غم و غصه را از خودت دور کنی و این جدایی را تحمل کنی. عشق و محبت گره از مشکل تو می‌گشاید. تو محسنات زیادی داری که باید بر آنها تکیه کنی و با کمک آنها بر مشکلات فائق شوی. شاید این روزها دلتنگ هستی ولی فکر نکن که دیگر که دیگر دنیا به پایان رسیده، اتفاقات خوشایند بسیاری در آینده منتظر تو هستند که دل مرده تو را زنده خواهند کرد. به امید رحمت الهی باش.    

آن سیه چرده که شیرینی عالم با اوست

چشم میگون لب خندان دل خرم با اوست

گر چه شیرین دهنان پادشهانند ولی

او سلیمان زمان است که خاتم با اوست

...

فال حافظ روزانه متولدین خرداد

خرداد ماهی جان... انسانی که تنهاست، حتی اگر تمام خوشی‌ها را در اختیار داشته باشد، دلخوش نیست. همیشه این را بدان که سیرت مهمتر از صورت است پس فقط به ظواهر تکیه مکن و منش و کردار را نیز مد نظر داشته باش. هیچ انسانی بی عیب نیست. تو سعی کن که ایرادات و مشکلاتت را برطرف کنی. در انتخاب‌هایت بسیار دقت کن که تشخیص درست و غلط با توست.     

گل بی رخ یار خوش نباشد

بی باده بهار خوش نباشد

طرف چمن و طواف بستان

بی لاله عذار خوش نباشد

...

فال حافظ روزانه متولدین تیر

تیر ماهی جان... تو در عشق چنان پیش رفته‌ای که هیچ‌کس با تو برابری نمی‌کند و تجربه عشق کار هرکسی نیست. لبخند باعث زیبایی هرچهره‌ای می‌شود اما بدان که هر کاری را نمی‌توان شوخی و دست کم گرفت. دست از مسخره کردن دیگران بردار چراکه ممکن است باعث شکستن دل مردم شوی. با کنایه و طعنه سخن مگو و به حال و اوضاع آشفته مردم مخند. شاید زمانی خود گرفتار شدی و دیگران به تو بخندند. اگر این کارها را ترک کردی مردم همیشه تو را خواهند پذیرفت. زندگی بالا و پایین بسیار دارد. مسافرت در زمان حال نیکوست به شرطی که محتاطانه و عاقلانه رفتار کنی.    

ای پسته تو خنده زده بر حدیث قند

مشتاقم از برای خدا یک شکر بخند

طوبی ز قامت تو نیارد که دم زند

زین قصه بگذرم که سخن می‌شود بلند

...

فال حافظ روزانه متولدین مرداد

مرداد ماهی جان... حرف‌های زیادی در دل داری که نمی‌توانی برای هرکسی بازگو کنی؛ غم عشق بر قلبت سنگینی می‌کند و گاهی باعث می‌شود که اشک از چشمانت سرازیر شود. رو به دلدار خود می‌کنی ولی او هم صدای تو را نمی‌شنود و از تو روی برمی‌گرداند. از بی‌تفاوتی‌ها و بی‌اعتنایی‌ها بسیار دلگیر شده‌ای اما دیگران نیز دلایل خودشان را دارند. نهایت تلاش خود را نموده‌ای، اکنون خودت را به دست مصلحت پروردگار بسپار. قلبی پاک و مهربان داری و این باعث پیشرفت تو خواهد شد. اگر به خدا توکل کنی و با نیت پاک و صادقانه خواسته دلت را از خدا بخواهی، به مراد دلت دست خواهی یافت.    

از دیده خون دل همه بر روی ما رود

بر روی ما ز دیده چه گویم چه‌ها رود

ما در درون سینه هوایی نهفته‌ایم

بر باد اگر رود دل ما زان هوا رود

...

فال حافظ روزانه متولدین شهریور

شهریور ماهی جان... اگر دوست داری که به عنوان انسانی نیکوخصال شناخته شوی و مورد احترام و علاقه همگان باشی، دورویی و کبر را از زندگی خودت خارج کن. جایگاه کمک به نیازمندان و مهربانی با دیگران نزد خداوند از عبادت کردن زاهدانه برای خودنمایی والاتر است، پس دست به اعمال خیر داشته باش و به فقرا کمک کن. گوهر درونی انسان‌هاست که باعث تعالی و پیشرفت آنها در زندگی می‌شود پس بر درونیات و کارهای گذشته خودت مرور کن، می‌توانی از برخی کارهایت درس عبرت گرفته و تجربه‌ای برای اعمال آینده‌ات بدست آوری. فرصت را از دست مده و وقت خود را تلف مکن. حس عاشقی که در دل داری و فردی که به او عشق می‌ورزی در نهایت موجب خرسندی و شادی قلبت خواهد شد.    

گر چه بر واعظ شهر این سخن آسان نشود

تا ریا ورزد و سالوس مسلمان نشود

رندی آموز و کرم کن که نه چندان هنر است

حیوانی که ننوشد می و انسان نشود

...

فال حافظ روزانه متولدین مهر

مهر ماهی جان... انتظار شنیدن خبری را داری که به زودی از آن آگاه می‌شوی. به شکرانه این خبر به درگاه خداوند برو و عبادت او را بجای بیاور. با تلاش و کوشش بلندترین قله‌ها فتح خواهند شد و انجام دادن هر کار سخت در دنیا با اراده قوی بسیار آسان می‌شود. پس تو نیز برای رسیدن به خواسته‌هایت سخت تلاش کن. ثروت زیادی به دست می‌آوری، مقداری از آن را در راه خدا به نیازمندان انفاق کن چراکه این کار باعث زایل شدن غم از دل‌ات می‌شود. اکنون که روزگار خوشی آغاز شده، دوستان قدیمی‌ات را از یاد مبر، هر از گاهی آنها را با بخشش هدیه خوشحال بنما، این کار دوستی شما را استحکام بخشیده، باعث می‌شود که آنها از تو به نیکی یاد کنند و محبوب قلب‌ها شوی. تردید و دودلی را کنار بگذار، شکیبایی پیشه کن تا ببینی چگونه غم رفته و خوشی جایگزین آن می‌شود.    

صبا ز منزل جانان گذر دریغ مدار

وز او به عاشق بی‌دل خبر دریغ مدار

به شکر آن که شکفتی به کام بخت ای گل

نسیم وصل ز مرغ سحر دریغ مدار

...

فال حافظ روزانه متولدین آبان

آبان ماهی جان... احساس می‌کنی فرصت و زمان از دست می‌رود و تو هنوز قابلیت‌های خویش را نشان نداده‌ای؛ برای ادامه راه بهتر است به قلب خود رجوع کنی و ببینی دلت چه می‌گوید. البته که راه رسیدن به مقصود بسیار دراز است، پس باید صبر و تحمل را پیشه کنی. به تنهایی نمی‌توانی از عهده مشکلات برآیی. با دوستان و بزرگان مشورت کن تا از غم تنهایی رها شوی. قدر اطرافیانت را بدان. آن‌ها با دلسوزی تمام به فکر تو هستند.    

تو همچو صبحی و من شمع خلوت سحرم

تبسمی کن و جان بین که چون همی‌سپرم

چنین که در دل من داغ زلف سرکش توست

بنفشه زار شود تربتم چو درگذرم

...

فال حافظ روزانه متولدین آذر

آذر ماهی جان... راه سخت و دشواری در پیش داری، قدر فرصت‌ها و لحظات طلایی زندگی‌ات را بدان، این فرصت‌ها دیگر باز نخواهند گشت و اگر دیر بجنبی فقط و فقط پشیمانی و حسرت نصیب تو خواهد شد. در این راه احساسات را رها کن و به عقل و تدبیر خود تکیه کن. هیچ‌گاه از سؤال پرسیدن خجالت مکش. از دوستان خیراندیش کمک بطلب و با آنان مشورت کن. به خدا توکل کن تا آرامش خاطر داشته باشی. به جای آنکه خواسته‌ات را پیش هر کس و ناکس مطرح کنی، آن را از خداوند بخواه که بخشنده بی‌منت است.    

خیز تا خرقه صوفی به خرابات بریم

شطح و طامات به بازار خرافات بریم

 

فال حافظ روزانه متولدین دی

دی ماهی جان... جواب هیچ‌کدام از خوبی‌هایی را که در حق دوستانت کردی، نگرفته‌ای. شاید انسان‌های اطرافت برای تو ارزشی قائل نبودند اما اجر و ثواب کارهایی را که در راه خدا انجام دادی، جایی نخواهند رفت و برای تو محفوظ می‌مانند. چشم و دلت روشن باشد زیرا به سفری پرخیر و برکت می‌روی. گم شده بخت خویش را در آن سفر می‌یابی و درس عشق را در آن سفر می‌آموزی. به دیدار افراد خردمند و صاحب اندیشه برو تا از آنها کسب فیض و دانش کنی.    

گفتا برون شدی به تماشای ماه نو

از ماه ابروان منت شرم باد رو

عمریست تا دلت ز اسیران زلف ماست

غافل ز حفظ جانب یاران خود مشو

...

فال حافظ روزانه متولدین بهمن

بهمن ماهی جان... عاشق و شیفته کسی شده‌ای که وابستگی آنچنانی به تو ندارد و تو برای رسیدن به او به هر کاری دست زده‌ای. رهایش کن، از لحظه لحظه زندگی‌ات لذت ببر و اتفاقات مثبت را غنیمت بشمار که عمر بسیار کوتاه است. دوستانی داری که همنشینی با آنها تو را به سوی خیر و برکت رهنمون می‌کند، قدر همصحبتی با آنان را بدان و به جانشان دعای خیر نما. تنها کسی می‌تواند به مقام و منزلت والا نزد پروردگار دست یابد که از قید تعلقات دنیا رها شود. اگر از دوستان دور مانده‌ای، صبر و بردباری پیشه ساز.    

سلیمی منذ حلت بالعراقی

الاقی من نواها ما الاقی

الا ای ساروان منزل دوست

الی رکبانکم طال اشتیاقی

...

فال حافظ روزانه متولدین اسفند

اسفند ماهی جان... گره مشکلات تو به دست کسی باز می‌شود که افراد بدخواه و صاحب غرض از او بدگویی می‌کنند، بهتر است به جای آه کشیدن و غصه خوردن با او صحبت کنی. در تصمیمات خودت عجولانه رفتار مکن و مراقب اعمال و کردارت باش. بی‌گدار به آب زدن نتیجه‌ای جز پشیمانی برایت ندارد. به کسانی که به تو احتیاج دارند، کمک کن و از آنان مراقبت نما تا در هنگام نیاز، خود را تنها و بی‌کس احساس نکنی.    

ای که در کشتن ما هیچ مدارا نکنی

سود و سرمایه بسوزی و محابا نکنی

دردمندان بلا زهر هلاهل دارند

قصد این قوم خطا باشد هان تا نکنی

...

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: