این نوشیدنی باعث رقیق شدن خون و دفع سموم بدن میشود

استفاده از سرکه در کنار وعده‌های غذایی باعث رقیق شدن خون شده و به تجزیه چربی‌ها و دفع سموم کمک کرده و سبب کاهش چربی و کلسترول بد خون می‌شود.

کدخبر : 15665
سایت سرگرمی روز :

سرکه‌های طبیعی حاصل از میوه‌ها به علت وجود ترکیبات فنلی دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی هستند که خود عامل دفاعی مهمی برای استرس اکسیداتیو به شمار می‌آید؛ دریافت ترکیبات فنلی در انسان باعث افزایش خاصیت آنتی‌اکسیدانی و کاهش ریسک ابتلا به سرطان می‌شود.

خواص سرکه انگور برای دیابتی‌ها

اسیداستیک موجود در سرکه می‌تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند. سرکه، هضم کربوهیدرات‌ها را کند می‌کند و جذب گلوکز را افزایش می‌دهد و در نتیجه گلوکز کمتری در خون آزاد می‌شود.

تحقیقات نشان داده است مصرف سرکه بالزامیک در حیوانات دیابتی از طریق بهبود کارکرد سلول بتای پانکراس دارای خاصیت ضددیابتی است.

در یک مطالعه مصرف 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) سرکه سیب قبل از خواب به مدت 2 روز، سطح قند خون ناشتا را تا 6 درصد در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش داد.

خواص سرکه انگور برای پوست

سرکه دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌توانند با عفونت‌های باکتریایی و آسیب‌های پوستی مبارزه کنند. سرکه قرمز نیز حاوی "رسوراترول" است، این ماده یک آنتی اکسیدان است که میتواند با سرطان پوست، مانند ملانوما مبارزه کند.

علاوه بر این، اسید استیک موجود در سرکه قرمز میتواند با عفونت‌های پوستی مبارزه کند. اسید استیک بیش از 6000 سال است که برای درمان زخم‌ها و عفونت‌های قفسه سینه، گوش و مجاری ادراری به‌عنوان دارویی استفاده می‌شود.

سرکه انگور برای کاهش وزن

اسید استیک موجود در سرکه قرمز میتواند به کاهش وزن کمک کند. در مطالعات نشان داده شده است که اسید استیک ذخیره چربی را کاهش می‌دهد، چربی‌سوزی را افزایش و اشتها را کاهش می‌دهد.

خواص آنتی‌اکسیدانی سرکه انگور

سرکه دارای آنتی اکسیدان‌های قوی است؛ آنتی اکسیدان‌ها از آسیب سلولی ناشی از مولکول‌های شناخته‌شده به عنوان رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند؛ رادیکال‌های آزاد می‌تواند منجر به بیماری‌های مزمن مانند سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی شود.

خواص سرکه برای بیماری‌های قلبی

سرکه میتواند سلامت قلب شما را بهبود بخشد زیرا اسید استیک و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن میتواند به جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش کلسترول، التهاب و فشار خون کمک کند.

کاهش فشار خون با سرکه انگور

کاهش میزان کلسترول و فشار خون در اثر مصرف سرکه گزارش شده است که این خواص به دلیل وجود ترکیبات فیتوشیمیایی شامل اسیدهای آلی، آمینواسیدها و ترکیبات فنلی است.

خواص سرکه برای تنظیم سوخت و ساز بدن

سرکه طبیعی تنظیم‌کننده متابولیسم بدن است، چون ترشح بزاق را زیاد می‌کند و باعث هضم بهتر غذا می‌شود.

سفیدی دندان با سرکه

مشخص شده که سرکه باعث از بین رفتن باکتری‌های دهان و سفید کردن دندان می‌شود‌.

سرکه برای روماتیسم

افراد مبتلا به روماتیسم میتوانند سرکه را با انگور فرنگی سبز و عسل مخلوط و میل کنند.

سرکه برای کاهش چربی و کلسترول خون

سرکه سرشار از "پکتین" است که نوعی فیبر است و جذب مواد غذایی و مایعات را در روده کند کرده و با عبور آرام از دستگاه گوارش کلسترول را دفع می‌کند.

سرکه برای سرماخوردگی

بخور سرکه رقیق شده برای رفع گرفتگی بینی ناشی از سرماخوردگی مفید است همچنین در صورتی که پس از سرماخوردگی دچار مشکل در حس بویایی خود شده‌اید بخور دادن یک لیوان آب با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق مرباخوری سرکه مفید است همچنین مزه‌مزه کردن سرکه و نمک هر 8 ساعت یک‌بار در بازگشتن حس چشایی مؤثر است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: