این هشدارهای بدن قبل از بروز حمله قلبی است

علایم مشخصی وجود دارد که در روزها و هفته‌های قبل از حمله قلبی رخ می‌دهد و دانستن آن ها و اقدام به موقع می‌تواند نجات دهنده فرد باشد.

کدخبر : 15781
سایت سرگرمی روز :

علایم مشخصی وجود دارد که در روزها و هفته‌های قبل از حمله قلبی رخ می‌دهد و دانستن آن ها و اقدام به موقع می‌تواند نجات دهنده فرد باشد.

در حالی‌ که ثابت شده فشار خون بالا، دیابت، استعمال دخانیات و ورزش‌نکردن، از عوامل خطر حمله قلبی هستند، کارشناسان می‌گویند علایم مشخصی وجود دارد که در روزها و هفته‌های قبل از حمله قلبی رخ می‌دهد و دانستن این نشانه‌ها می‌تواند نجات‎دهنده باشد. به گزارش «دویچه وله‌فارسی» به‌نقل از هافینگتون‌پست، متخصصان برخی از علایم هشداردهنده اولیه حمله قلبی و آن‎چه را در صورت ابتلا باید انجام دهید، شامل مواردی می‌دانند که در ادامه مرور می‌کنیم:

درد یا احساس فشار در قفسه‌سینه

آنژین که درد متناوب قفسه سینه است، در اثر تجمع تدریجی پلاک در داخل رگ‌ها ایجاد می‌شود و می‌تواند یک علامت هشداردهنده باشد. اگر متوجه هر نوع ناراحتی در قفسه سینه شدید (آنژین می‌تواند به اشکال دیگری غیر از درد هم ظاهر شود)، مهم است که با پزشک خود تماس بگیرید.

درد گردن، شانه یا فک

معمولاً ما حملات قلبی را با درد فوری در دست چپ مرتبط می‌دانیم. بااین‌حال، علایم اولیه درد ممکن است چندان واضح نباشد. گاه حمله قلبی مترادف با درد قفسه سینه است، اما گاهی اوقات، به‌ویژه در افراد مسن، ممکن است علایم مرتبط دیگری مانند درد یا بی‌حسی که از گردن، شانه یا بازو منتشر می‌شود، وجود داشته باشد.

حالت تهوع یا سایر مشکلات معده

درد شکم، حالت تهوع و خستگی هم از علایم هشداردهنده حمله قلبی هستند. اما این علایم مخصوص همه بیماران نیست. برخی از بیماران ممکن است دچار علایم خفیف گوارشی باشند یا اصلاً هیچ علامت گوارشی نداشته باشند.

سرگیجه، سبکی سر یا ضعف

اگر ناگهان دچار عدم تعادل می‌شوید، اتاق شروع به چرخیدن می‌کند یا بینایی شما کاهش می‌یابد، ممکن است هشدار بدن شما درباره حمله قلبی قریب‌الوقوع باشد. اگر این علایم را تجربه کردید، فوری به اطرافیان خود اطلاع دهید.

تنگی نفس

تنگی نفس می‌تواند در اثر فعالیت بدنی، دمای بالا یا ارتفاع زیاد ایجاد شود. همچنین ممکن است علامتی رایج برای بسیاری از مشکلات پزشکی دیگر باشد. با این‌ حال، فشار در قفسه سینه، مشکل در تنفس یا تنگی نفس با یا بدون ناراحتی قفسه سینه، گاهی اوقات می‎تواند علامت هشداری برای حمله قلبی باشد.

عرق سرد

تعریق زیاد در حالت استراحت یا تجربه عرق سرد می‌تواند از علایم هشداردهنده حمله قلبی باشد. بازه زمانی بین بروز علایم و حمله قلبی، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما تقریباً دوسوم از بیماران یک‎ماه قبل از حمله قلبی، درد قفسه سینه را تجربه کرده‌اند. برخی از افراد هم ممکن است در روزهای منتهی به حمله قلبی متوجه علایم شوند.

راه‌های پیشگیری از حمله قلبی

در حالی که بسیاری از عوامل خطر، خارج از کنترل شما هستند، بسیاری از آن‎ها قابل‌ پیشگیری‌اند. اقدامات ساده‎ای مانند پیاده‌روی روزانه یا انتخاب غذاهای سالم می‌تواند همراه با کنترل فشار خون، کلسترول و قند خون و آگاهی از علایم هشداردهنده حمله قلبی، به کاهش احتمال بروز این عارضه کمک کند. فراموش نکنید اگر سن شما ۴۵ سال به بالاست، همین امروز از پزشک عمومی خود برای چکاپ سلامت قلب تان وقت بگیرید. انجام منظم این کار کمک می‌کند خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را در پنج سال آینده بهتر بشناسید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: