عمرا اگه میدونستی فلفل سیاه بهتر از شوینده ای لباسارو تمیز و خوشبو میکنه

برای شستن لباس می‌توانید از مواد طبیعی و بدون ضرر استفاده کنید. شاید باورتان نشود اما استفاده از فلفل سیاه تاثیر فوق العاده‌ای در شستشوی لباس دارد.

کدخبر : 15859
سایت سرگرمی روز :

ترفندهای خانه داری شامل مجموعه کارهایی است که برای مدیریت بهتر خانه و همچنین صرفه جویی در وقت مورد استفاده قرار می گیرند. ترفندهای خانه داری می‌توانند در بخش‌های مختلف خانه شامل تمیزکاری، سازماندهی، آشپزی، و مدیریت زمان مفید باشند. هدف از ترفندهای خانه داری بهبود و یا تسهیل برخی وظایف روزمره و ایجاد یک محیط راحت و سازمان یافته در خانه است.

به عنوان یک خانم خانه‌دار در طول سال‌های خانه‌داری حتما با مشکلاتی در رابطه با شست و شو لباس بنابر جنس و رنگی که دارند، مواجه شده‌اید اما اصلا جای نگرانی نیست زیرا با به کاربردن برخی ترفندهای خانه داری مثل استفاده از فلفل سیاه به راحتی می‌توان لباس‌ها را تمیز و خوش رنگ مانند روزهای اولیه نگه داشت.

در این بخش علاوه بر اینکه دلایل استفاده از فلفل را برای شستشو لباس‌ها بررسی می‌کنیم، به چگونگی شستشوی لباس با استفاده از فلفل پرداخته‌ایم.

دلیل استفاده از فلفل سیاه در چرخه شست و شو

اگر لکه‌های لباس‌هایتان از بین نمی‌روند، اگر لباس‌های شما تغییر رنگ داده‌اند و... برای یک بار هم که شده روش شستشوی لباس‌هایتان را با فلفل امتحان کنید. دلیل استفاده از فلفل سیاه برای شستشوی لباس عبارتند از:

از بین بردن لکه‌های باقی مانده روی لباس

سالهاست افراد از فلفل سیاه به عنوان راهی برای از بین بردن لکه‌های باقی مانده روی لباس استفاده می‌کنند. شواهد نشان می‌دهد این ادویه داخل ماشین لباسشویی به عنوان "کاغذ سنباده" عمل می‌کند. بنابراین می‌تواند گزینه خوبی برای مراقبت از لباس باشد.

توجه داشته باشید که فلفل سیاه تاثیری زیادی در محو کردن لکه‌های تیره مانند آبی یا سیاه دارد. پس آیا تا بحال این ترفند شست و شو را امتحان کرده‌اید؟ البته به خاطر داشته باشید که این ترفند را افراد قدیمی توصیه کرده‌اند و اطمینان کامل در مورد کارایی آن وجود ندارد.

می‌توانید زمانی که لباس‌های رنگی را می‌شویید آن را امتحان کنید اما از استفاده آن روی لباس‌های سفید یا رنگ روشن خودداری کنید، زیرا باعث ایجاد لکه‌های نامطلوب می‌شود.

جلوگیری از خرابی و فرسودگی لباس‌ها

استفاده از فلفل مانع از پوسیدگی و فرسودگی تدریجی لباس می‌شود. باید بدانید باقی ماندن ذرات ریز مواد شویند لابلای بافت لباس‌ها هنگام شستشوی آنها به تدریج موجب پوسیدگی بافت پارچه می‌شود.

برای جلوگیری از فرسودگی لباس‌ها در ماشین لباسشویی یک قاشق چایخوری فلفل بریزید و با کمترین درجه حرارت لباس‌ها را بشویید، فلفل کمک می‌کند که ذرات کوچک مواد شوینده از پارچه خارج شده و داخل آن باقی نماند.

حفظ رنگ لباس‌ها

استفاده از فلفل سبب می‌شود رنگ لباس‌های شما حفظ شود. حتی اگر لباسهایتان تغییر رنگ داده و رنگ و رو رفته شده‌اند، هنگام شستشوی آنها یک قاشق چایخوری فلفل سیاه را به شوینده‌های لباسشویی معمول خود اضافه کنید و با آب سرد لباس‌ها را بشویید. پس از شستشو متوجه می‌شوید که لباس‌های شسته شده به رنگ اصلی خود باز می‌گردند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    مگر فلفل سیاه ادویه ارزانیست که توصیه به شستن لباس به جای پودر شیمایی مینمایی ، حتما نفستان از جای گرم در میتاید ای بابا فکر نان کن که خربزه اب است