این کار خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد

محققان حدس می زنند که کاهش خطر سرطان پروستات به این دلیل است که انزال مکرر ممکن است از تجمع عوامل ایجاد کننده سرطان در غده پروستات جلوگیری کند.

کدخبر : 15875
سایت سرگرمی روز :

 در موارد نادر، برخی از افراد ممکن است بیش از آنچه می خواهند خودارضایی کنند، که ممکن است:

  •     باعث از دست دادن کار، مدرسه یا رویدادهای مهم اجتماعی شود
  •     عملکرد روزانه فرد را مختل کند
  •     بر مسئولیت ها و روابط آنها تأثیر می گذارد
  •     به عنوان یک فرار از مسائل مربوط به رابطه یا جایگزینی برای تجربیات واقعی زندگی می کنند

کسی که فکر می‌کند ممکن است تحت تأثیر عملکرد خودارضایی قرار بگیرد، باید با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی صحبت کند.

یک پزشک یا مشاور ممکن است برای تعیین راه هایی که می توانند رفتار جنسی خود را مدیریت کنند، گفتگو درمانی را پیشنهاد کند.

مشاوره با یک درمانگر جنسی نیز ممکن است به راهکارهای مقابله با خودارضایی بیش از حد کمک کند. برای یافتن یک درمانگر جنسی محلی، فرد می تواند به انجمن مربیان، مشاوران و درمانگران جنسی آمریکا (AASECT) مراجعه کند.

اما نکته جالب اینجاست تا وقتی خودارضایی تبدیل به وضعیتی نشده که شما را از زندگی معمولیتان بازدارد گاهی میتواند مفید هم باشد.محققان در مورد اینکه آیا خودارضایی خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد یا کاهش می دهد به نتیجه رسیدند که باید مطالعات بیشتری انجام دهند. اما یک مطالعه در سال 2003 نشان داد که مردانی که در طول دهه 20 زندگی خود بیش از 5 بار در هفته انزال می‌کردند نسبت به افرادی که کمتر انزال می‌کردند، یک سوم کمتر در معرض ابتلا به سرطان تهاجمی پروستات بودند.

رابطه خودارضایی و ابتلا به سرطان پروستات

محققان حدس می زنند که کاهش خطر به این دلیل است که انزال مکرر ممکن است از تجمع عوامل ایجاد کننده سرطان در غده پروستات جلوگیری کند.

ارتباط مشابهی بین انزال مکرر و کاهش خطر سرطان پروستات در مطالعه ای در سال 2016 کشف شد. محققان دریافتند مردانی که 21 بار در ماه یا بیشتر انزال می‌کنند، خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهند.

در مقابل، مطالعه‌ای در سال 2008 نشان داد که فعالیت جنسی مکرر در طول دهه 20 و 30 سالگی مردان، خطر ابتلا به سرطان پروستات را در او افزایش می‌دهد، به خصوص اگر او به طور منظم خودارضایی کند.

یک مطالعه نشان می دهد که مردان باید 21 بار در ماه برای محافظت از پروستات در برابر سرطان خودارضایی کنند. اگر در مورد سلامت پروستات صحبت کنیم مشکلی حساس اما مهم برای مردان در سراسر جهان است، البته برای غده ای که منی ترشح می کند، موضوع مهم است اما این اختلالات در بین مردان بالای 50 سال شایع شده است، بزرگی پروستات می تواند باعث مکرر شود و ادرار دردناک علاوه بر این، سرطان پروستات سومین سرطان شایع در مردان در آمریکا است.

البته منطقی است که ورزش، رژیم غذایی مناسب و معاینات دوره ای موثرترین راه برای حفظ سلامت پروستات هستند، اما اکنون، به لطف محققان دانشگاه هاروارد، یک روش ساده تر و لذت بخش تر کشف شده است.

این مقاله، افزایش فعالیت جنسی ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.

این مطالعه با مشاهده عادات جنسی 32 هزار نفر انجام شد و نتیجه این بود که کسانی که میزان بالایی از خودارضایی داشتند کمتر به تومورهای پروستات مبتلا شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: