ترکیب این دو ماده قوی در ناشتای صبح قند خون را از پا در می آورد

یکی دیگر از خواص دارچین و عسل کمک به بهبود دیابت نوع ۲ است. اثبات شده است که مصرف منظم دارچین برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند بسیار مفید است و به کنترل دیابت آنها کمک می‌کند. همچنین می‌تواند به جلوگیری از ابتلا به دیابت نیز کمک کند.

کدخبر : 15892
سایت سرگرمی روز :

دارچین همچنین می‌تواند سطح قند خون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت به خصوص دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

دارچین این کار را با افزایش حساسیت سلول‌ها به انسولین انجام می‌دهد و به حرکت قند از خون به سلول‌ها کمک می‌کند.

از سوی دیگر همانطور که در مطلب عسل برای دیابت توضیح دادیم. عسل نسبت به قند عادی، شاخص قند خون را به میزان کمتری بالا می‌برد.

همچنین عسل می‌تواند باعث کاهش کلسترول‌های بد در افراد مبتلا به دیابت و افزایش کلسترول‌های خوب در بدن آنها شود.

 عسل و دارچین برای لاغری

قبل از اینکه در خصوص معجون معجزه آسای عسل و دارچین برای لاغری صحبت کنیم، اجازه دهید تا ابتدا اندکی در خصوص خواص دارچین و عسل به‌صورت جداگانه صحبت کنیم.

فواید دارچین برای بدن

دارچین بدن را تمیز می‌کند و انگل‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌های دستگاه گوارش را از بین می‌برد. دارچین به تثبیت قند خون کمک می‌کند و از مانع از افزایش کلسترول خون می‌شود (با کنترل قند خون). این ادویه خوشبو به کنترل انسولین کمک می‌کند و احساس گرسنگی را در بدن شما سرکوب می‌کند در نتیجه استفاده از دارچین به کاهش اشتها کمک زیادی می‌کند.

فواید عسل برای بدن

عسل سرشار از ویتأمین‌ها و مواد معدنی است که به افزایش سطح انرژی در بدن کمک می‌کند. عسل به کمک متابولیسم بدن می‌آید و کمک می‌کند تا بدن چربی سوزی کند. عسل به مراتب سالم‌تر از قند است و به تدریج توسط بدن شما جذب می‌شود. به افرادی که قند خون دارند، توصیه می‌شود تا از این ماده غذایی به‌جای قند استفاده کنند. مطالعات نشان داده شده است، افرادی که دچار بیماری دیابت هستند و به‌طور منظم از عسل استفاده می‌کنند، کاهش بسیار قابل توجهی در میزان کلسترول و وزن بدن داشته‌اند.

اکنون که با فواید دارچین و عسل تا حدودی آشنا شده‌اید، اجازه دهید تا خواص عسل و دارچین برای لاغری را نیز مورد بررسی قرار دهیم. همان‌طور که در بالا اشاره شد استفاده از عسل و دارچین هر کدام به تنهایی باعث می‌شود تا سطح انرژی بدن بالا برود و شخص در طول روز کمتر احساس گرسنگی کند. اما آیا استفاده از این دو ماده در کنار یگدیگر به کاهش وزن بدن و رسیدن به وزن مورد انتظار تأثیر دارد؟ پاسخ به این سؤال "بله" است.

 خواص مخلوط عسل و دارچین برای لاغری

همان‌طور که حتماً می‌دانید، ترکیب عسل و دارچین در لیست مواد غذایی لاغر‌کننده قرار گرفته‌اند و بسیاری از محققان و پزشکان استفاده از این ترکیب را برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل توصیه می‌کنند. شما با مصرف عسل و دارچین می‌توانید، مواد معدنی مورد نیاز بدن خود را تأمین کنید و بدن خود را در برابر بسیاری از بیماری‌ها ایمن کنید. معجون عسل و دارچین برای لاغری به صورت زیر باعث کاهش وزن شما خواهد شد.

 ۱- کاهش اشتها

یکی از مهمترین فواید عسل و دارچین برای لاغری کاهش اشتها است، استفاده از عسل و دارچین در کنار یکدیگر باعث می‌شود تا اشتهای شما به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کند و میل (ولع) شما به خوردن غذا بسیار کمتر شود. ترکیب عسل و دارچین به شما احساس سیری طولانی مدت می‌دهد (معجون عسل و دارچین عبور غذا از روده را به تأخیر می‌اندازد و این دلیلی است که فرد با مصرف عسل و دارچین برای مدت زمان طولانی احساس سیری می‌کند) و همین موضوع سبب می‌شود تا در طول روز کالری کمتری مصرف کنید و این مصرف کالری کمتر منجر به لاغری شما خواهد شد.

 ۲- کاهش سطح کلسترول بدن

کاهش سطح کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب یکی دیگر از خواص عسل و دارچین برای لاغری است. زمانیکه سطح کلسترول بد بدن شما پایین می‌آید و کلسترول خوب افزایش پیدا می‌کند، چربی‌های اضافه در بدن سوزانده می‌شوند و فرد وزن از دست می‌دهد. مصرف منظم دارچین و عسل حتی در صورت مصرف غذا‌های پرکالری مانع از تجمع چربی‌های اضافی در بدن می‌شود.

۳- سوخت و ساز بدن افزایش پیدا می‌ کند

ترکیب دو ماده عسل و دارچین با یکدیگر باعث بالا رفتن سوخت و ساز در بدن خواهد شد که این موضوع سبب می‌شود تا سلول‌های چربی سریع‌تر تجزیه شوند. مصرف دارچین و عسل به هضم سریع قند و کربوهیدرات در بدن کمک می‌کند و مانع از آن می‌شود تا این مواد به صورت چربی در بدن ذخیره شوند. برخی از مطالعات و منابع نشان می‌دهد که مصرف دارچین در کاهش چربی‌های ناحیه شکم بسیار مؤثر خواهد بود.

۴- کاهش قند خون

همان‌طور که در بالا اشاره شد، مصرف عسل و دارچین در کنار یکدیگر ( یا به صورت جداگانه) میزان قند خون در بدن را به‌طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. معجون عسل و دارچین درست مانند فعالیت بیولوژیکی انسولین عمل می‌کند و باعث می‌شود تا تجزیه گلوکز افزایش پیدا کند.

وجود گلوکز در خون منجر به تبدیل آن به سلول‌های چربی می‌شود، هر چقدر میزان جذب گلوکز در خون بیشتر باشد از افزایش وزن جلوگیری به عمل می‌آید. اگر می خواهید از پودر های چاقی برای افزایش وزن خود استفاده کنید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله عوارض پودر چاقی را مطالعه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • مجید
    0

    سلام
    نحوه ترکیب عسل و دارچین رو توضیح ندادید