کار لاغری سریع و طبیعی خود را فقط به این میوه بسپارید

جالب است بدانید میوه عناب به دلیل فیبر بالا و کالری کم یکی از بهترین خوردنی‌ها و میان وعده‌های روزانه به حساب می‌آید. همین فاکتور از جمله خواص عناب برای لاغری است. چون کمک می‌کند اگر رژیم غذایی خاصی را رعایت می‌کنید، با خوردن مقدار مشخصی از این میوه، سیر باقی بمانید. دیگر ریزه خواری نکنید و از تنقلات دور بمانید.

کدخبر : 16013
سایت سرگرمی روز :

نقش بسیار مهم پتاسیم در فعالیت ماهیچه و تعادل الکترولیتی بدن چشمگیر است. همچنین نباید از کربوهیدارت موجود در این میوه به صورت شکرهای طبیعی غافل شد. یکی از طبیعی‌ترین خاصیت‌های عناب، انرژی زا بودن آن است که حتی با خوردن مقدار کم هم می‌توانید انرژی خوبی داشته باشید. اگر به دنبال راهی برای لاغری هستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله ماساژ لاغری را مطالعه کنید.

عناب میوه‌ای کوچک و شیرین و بومی آسیای جنوبی است که استفاده از آن در تمام دنیا شناخته شده و رونق پیدا کرده است. بیشتر انواع عناب معمولی، بومی چین هستند و بیش از ۴ هزار سال است که در آن کشور کشت می‌شوند. این میوه‌های گرد کوچک، روی درختچه‌ها یا درختان گلدار بزرگ با نام «Ziziphus Jujuba» رشد می‌کنند. عناب‌ها پس از رسیدن، به رنگ قرمز تیره (عنابی) یا بنفش درمی‌آیند و ممکن است کمی چروک به نظر برسند.

اولین اشاره‌ها به عناب را می‌توان در مجموعه‌ای از اشعار قدیمی چینی یافت که قدمت آن به قرن ششم قبل از میلاد بازمی‌گردد. همچنین حداقل ۲۵۰۰ سال است که از آن در چین و سایر نقاط آسیا به صورت دارویی استفاده می‌شود. تصور می‌شود که عناب حداقل ۳ هزار سال پیش از سوریه و شمال آفریقا سرچشمه گرفته باشد. سپس به سمت شرق، به سوی جنوب آسیا و در نهایت به چین گسترش پیدا کرد، جایی که در آن عناب هنوز به طور گسترده رشد می‌کند.

میوه عناب طعم و بافتی شبیه سیب دارد و مانند سیب، صدها گونه مختلف عناب وجود دارد که اندازه آن‌ها متفاوت است. برخی از آن‌ها به اندازه یک گیلاس کوچک هستند، در حالی که برخی دیگر به اندازه یک آلو نزدیک‌تر هستند. همچنین طعم آن‌ها هم می‌تواند متفاوت باشد و از شیرین تا ترش و هر مزه‌ای در این بین را داشته باشد.

در بخش‌هایی از آسیا، به دلیل طعم شیرین و بافت جویدنی عناب، اغلب آن‌ها را خشک کرده و در آب‌نبات‌ها و دسرهای مختلف استفاده می‌کنند. با این حال وقتی عناب به صورت تازه مصرف شود، کالری کمتری داشته و در عوض فیبر و آنتی‌اکسیدان بالاتری دارد. همچنین در طب سنتی و گیاهی، عناب به طور گسترده‌ای برای بهبود خواب و کاهش اضطراب استفاده می‌شود.

ارزش غذایی عناب

میوه عناب کالری کمی دارد، اما سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی است.

«سارا تامسن فریرا»، متخصص تغذیه، می‌گوید: «وقتی محصولاتی مانند عناب برای اهداف خاصی در طی صدها سال استفاده می‌شوند، اغلب دلایل خوبی برای آن وجود دارد. غذاها به دلایلی شهرت پیدا می‌کنند، بنابراین یافتن دلیل استفاده تاریخی آن‌ها می‌تواند آموزنده باشد. با این حال، داده‌های تحقیقاتی در مورد عناب در سلامت انسان محدود است و نیاز به تحقیقات بیشتر داریم.»

تامسن فریرا اشاره می‌کند که عناب منبع اصلی ترکیبات فنولیک است. ترکیبات فنولیک، اجزای شیمیایی در غذاهای گیاهی هستند که می‌توانند اثرات مفیدی بر سلامتی داشته باشند. این ترکیبات، آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند، به این معنی که به مبارزه با اثرات رادیکال‌های آزاد در سراسر بدن کمک می‌کنند.

تخمین زده می‌شود که هر ۱۰۰ گرم عناب، بین ۲۷۵ تا ۵۴۱ میلی‌گرم فنول دارد. بهترین منبع بعدی فنول، گیلاس است که حدود ۱۱۴ میلی‌گرم در هر ۱۰۰ گرم فنول دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: