این خوراکی سرشار از آهن، کلسیم، منیزیم، فسفر و روی است

صدف فواید زیادی برای سلامتی دارد به طوری که گنجینه‌ای از ویتامین‌ها به شمار می‌رود.

کدخبر : 16046
سایت سرگرمی روز :

انجمن تغذیه آلمان معتقد است که صدف‌ها یک غذای عالی هستند؛ زیرا سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین‌های با ارزش غذایی بالا است.

این انجمن آلمانی تاکید کرده است که صدف سلامت قلب را حفظ و به کاهش وزن و لذت بردن از چابکی کمک می‌کند.

صدف سرشار از ویتامین‌های A، B۱، B۲، B۶، B۱۲، C و D و مواد معدنی (آهن، کلسیم، منیزیم، فسفر و روی) بوده و کالری کمی دارد؛ به گونه‌ای که ۱۰۰ گرم از آن حدود ۶۵ کالری دارد.

علاوه بر این، صدف حاوی اسید‌های چرب غیراشباع امگا ۳ است که باعث کاهش کلسترول بد و در نتیجه پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

 با وجود کالری کمی که صدف دارد، حاوی مقادیر بالایی پروتئین است که به ایجاد احساس سیری طولانی تر در افراد کمک می نماید. به همین دلیل همانند سایر مواد غذایی حاوی پروتئین بالا می تواند برای رژیم های غذایی لاغری به ویژه در افراد دارای چربی های شکمی یک انتخاب عالی باشد. دریافت پروتئین به میزان کافی می تواند از چاقی و تجمع چربی ها به ویژه در ناحیه شکم جلوگیری کرده، به تقویت عضلات و بافت ماهیچه ها و ترمیم آنها کمک می نماید.

 امگا ۳ نقش مهمی در سلامتی قلب و پیشگیری از ابتلا به پر فشاری خون در تمامی سنین و همچنین کنترل و تنظیم فشار خون دارد. البته از تاثیر مصرف منظم امگا ۳ برای سلامتی پوست و مو و پیشگیری از بیماری های التهابی به ویژه انواع سرطان ها و بیماری های مفصلی نظیر آرتریت روماتوئید نمی توان غافل شد. مصرف امگا ۳ احتمال سکته های قلبی و مشکلات عروقی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

 از عناصر مهمی که برای پشتیبانی از عملکرد صحیح چندین ارگان در بدن ضروری است، می توان به روی اشاره کرده که برای تقویت سیستم ایمنی و عملکرد مناسب آنتی بادی ها بسیار نقش حیاتی دارد. همچنین به منظور بهبود زخم ها و رشد و نمو سایر بافت ها و اندام ها وجود روی در بدن حیاتی است.

یکی از شناخته شده ترین فواید مصرف خوراکی، تقویت عملکرد جنسی در افراد است که موجب شده بسیاری از افراد صدف خوراکی را یک داروی تقویت کننده نیروی جنسی بدانند. مصرف صدف می تواند موجب افزایش ترشح هورمون مردانه تستوسترون شود که به سلامت جنسی مردان کمک می نماید.

 کم خونی از مشکلات شایعی است که اکثر خانم ها با آن مواجه هستند که به واسطه کمبود آهن در بدن می تواند بروز نماید. صدف خوراکی حاوی مقادیر قابل توجهی آهن است که به تولید گلبول های قرمز خونی و عملکرد مناسب هموگلوبین کمک می نماید. همچنین یک منبع خوب برای تولید بسیاری از هورمون های حیاتی در بدن است که در فقدان آن مشکلات زیادی در سیستم عصبی، خون سازی، قاعدگی و … بروز خواهد کرد.

 عملکرد غده تیروئید به وجود مقدار کافی از سلنیوم وابسته است که در صورت عدم دسترسی به مقدار کافی از سلنیوم ممکن است با مشکلات کم کاری تیروئید و چاقی مواجه شوید. سلنیوم به کنترل متابولیسم بدن و سوخت و ساز کمک می نماید و به همین دلیل افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند باید مقادیر کافی از آن را دریافت کنند.

البته این عنصر ضروری برای بدن نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به سرطان ها و بیماری های قلبی نیز دارد که به واسطه خواص آنتی اکسیدانی قوی آن است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: