قیمت طلا | قیمت روز طلا

قیمت طلا با سر زمین خورد | افت شدید قیمت طلا در بازار امروز 18 فروردین ماه

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۳ درصد کاهش به ۲۰۰۷ دلار و ۹۱ سنت رسید.

کدخبر : 1612
سایت سرگرمی روز :

طلا یکی از قدیمی‌ترین و پرآوازه‌ترین فلزات جهان است که اغلب در صنعت جواهرسازی، داروسازی و الکترونیک به کار می‌رود. قیمت طلا به شدت تحت تأثیر عواملی مانند تقاضا و عرضه، تورم، نرخ ارز، سیاست های بین‌المللی و غیره قرار دارد. با افزایش تقاضا و کاهش تولید، قیمت طلا افزایش خواهد یافت و بالعکس. از آنجا که طلا به عنوان یک رابطه مناسب بین پول های مختلف شناخته شده است، تغییرات در نرخ ارزها همچنین می‌تواند بر قیمت طلا  تأثیر بگذارد. در نتیجه، قیمت طلا به دلیل تاثیرات متعددی که بر آن دارد، به طور مداوم تغییر می‌کند و معمولاً بر اساس اونس آن در بازار جهانی محاسبه می‌شود. در ادامه بروزترین اخبار و قیمت طلا را مشاهده میکنید.

طلا بخشی از افزایش قیمت خود را در آستانه انتشار گزارش اشتغال آمریکا از دست داده، اما یک افزایش قیمت هفتگی را تجربه می‌کند. اطلاعات اقتصادی آمریکا نگرانی درمورد رکود اقتصاد این کشور را بالا برده است.

به نقل از تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۳ درصد کاهش به ۲۰۰۷ دلار و ۹۱ سنت رسید.

 قیمت طلا بیش‌از ۲ درصد در این هفته افزایش یافته و از سطح ۲۰۰۰ دلار گذشته است. این افزایش قیمت به‌دنبال خبر شگفت‌آور کاهش تولید اوپک پلاس صورت‌گرفته، آن‌هم در شرایطی که اطلاعات اقتصادی آمریکا خبر از رشد آهسته‌تر بخش خدمات و همچنین آمار پایین‌تر اشتغال در این کشور می‌دهد.

 فدرال رزرو آمریکا یک عامل تعیین‌کننده است. بالا رفتن نرخ بهره می‌تواند باعث رکود اقتصاد شود، اما توقف سیاست‌های سخت‌گیرانه پولی توسط این بانک خطر افزایش بیشتر تورم را بالا می‌برد. تحلیلگران عقیده دارند هر دوی این شرایط به نفع طلاست.

 کاهش ارزش دلار تا پایین‌ترین رقم طی ۲ ماه گذشته و همچنین کاهش سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا تا پایین‌ترین رقم طی ۷ ماه گذشته هم از قیمت طلا در این‌ هفته حمایت کرده‌است.

 همواره از طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود و پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگه‌داری این سرمایه غیر سودده را کاهش می‌دهد.

 فدرال رزرو آمریکا مجبور است نرخ بهره را برای پایین آوردن تورم افزایش دهد. اما اطلاعات اقتصادی این کشور حاکی از لزوم کاهش نرخ بهره است که می‌تواند ارزش طلا را بالاتر از سطح ۲۰۰۰ دلار نگه‌دارد.

 تاجران منتظر گزارش اشتغال آمریکا هستند که قرار است امروز منتشر شود.

 قیمت نقره امروز با ۰.۲۲ درصد افزایش به ۲۵ دلار و ۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۷۳ درصد افزایش ۴۰۱ دلار و ۵۵ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    2

    سیهدیرون

  • ناشناس
    1

    قیمت طلا وقتی۱۵۰ در صد گران میشود هیچ خبری نیست ولی ۸ درصد ارزان میشود با سر زمین خورد واقعا که از دست شماها.....

    • ناشناس
      1

      👌👌👌

  • ناشناس
    1

    😢😢😢🙏🙏🙏

  • ناشناس
    0

    پولمان کجا بود طلا بخریم😢😢😢😢😢

  • شهروند
    0

    دلقک بازی 🤣🤣🤣🤣

  • ناشناس
    0

    یاد خدا قافل نشو