این دانه شبها موجب کاهش قند خون می شود | تقویت کننده قوای جنسی و اسپرم مردان با این دانه

از جمله خاصیت مویز می‌توان به کمک به تنظیم قند خون در افراد دیابتی اشاره کرد. قند موجود در مویز قند فروکتوز است که برای جذب شدن به بدن احتیاجی به انسولین ندارد.

کدخبر : 16152
سایت سرگرمی روز :

 از جمله خاصیت مویز می‌توان به کمک به تنظیم قند خون در افراد دیابتی اشاره کرد. قند موجود در مویز قند فروکتوز است که برای جذب شدن به بدن احتیاجی به انسولین ندارد.

علاوه بر این مویز دارای عنصر کروم است که می‌تواند موجب کاهش قند خون شود. بنابراین افراد مبتلا به دیابت می‌توانند مویز را جایگزین قند کنند اما نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند.

خواص مویز: 1. تقویت کننده قوای جنسی و اسپرم مردان

انواع میوه‌های خشک، کشمش و مویز سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارند. یک رژیم غذایی سالم با مصرف مویز می‌تواند علاوه بر تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن برای سلامتی نیز مفید باشد. میزان 100 گرم مویز علاوه بر تامین 283 کیلوکالری انرژی برای بدن دارای طیف وسیعی از مواد مغذی است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. موارد ذیل از آن دسته و خانواده از خواص مویز هست که در بین سایر خشکبار به خصوص انواع میوه خشک مشترک است؛ البته که طبق باور کارشناسان خواص مویز هسته دار ایرانی به مراتب از خواص مویز سیاه بی هسته بیشتر است اما به طور کلی این محصول از خشکبار جزو موارد بسیار با خاصیت و فوق العاده به حساب می‌آید.

مویز یک کپسول از ویتامین‌ها و مواد معدنی

بعلاوه مویز منبعی غنی از ویتامین‌های گروه B (از جمله تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و غیره)، ویتامین C، ویتامین K و ویتامین E است. ویتامین C موجود در مویز برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. ویتامین E نیز آنتی‌اکسیدانی قوی است که برای افزایش سلامت سلول‌های بدن موثر است. در نهایت ویتامین K موجود در مویز برای تقویت استخوان‌ها بسیار ضروری است. فواید و مزایای خوردن مویز برای سلامتی از مجموعه‌ی این ویتامین‌ها و مواد معدنی تامین می‌شود و آن را ماده‌ی غذایی مفیدی برای تمام افراد می‌سازد. یکی از ویژگی‌های این خشکبار محبوب؛ خواص مویز برای تقویت اسپرم مردان و تقویت قوای جنسی و جسمی است. ترکیب کاملی از انواع ویتامین‌ها تامین کننده‌ی احتیاجات بدن و از بین برنده‌ی ضعف ناشی از فقر ویتامین‌هاست.

خواص مویز: 2. فواید مصرف مویز برای تقویت هوش و حافظه

آیا به خوردن کشمش علاقه دارید و اصلا کشمش یا مویز سهمی در رژیم غذایی روزانه‌ی شما دارد؟ شاید اگر از خواص و فواید مویز برای سلامتی آگاه باشید بیشتر به مصرف آن اهمیت بدهید. مویز محبوب‌ترین نوع کشمش در جهان است و به خاطر طعم شیرین و آبدار خود شناخته می‌شود. اما حقیقت این است که این میوه‌ی شیرین خواص بیشتری برای ارائه دارد. مویز دارای خواص دارویی متنوعی است که به ما کمک می‌کند بدن سالم‌تری داشته باشیم.

بعلاوه ترکیبات موجود در این خشکبار شیرین و دوست‌داشتنی باعث بهبود بافت پوست و مو می‌شود. در ادامه به برخی از خواص و فواید مصرف مویز برای سلامتی اشاره می‌کنیم تا با آگاهی بیشتری آن را در رژیم غذایی روزانه‌ی خود بگنجانید.

خواص مویز بی هسته: 3. مفید برای تامین انرژی مورد نیاز بدن

خوردن ۱۰۰ گرم مویز حدودا ۲۸۳ کیلوکالری انرژی برای بدن تامین می‌کند. همچنین، این مقدار مویز دارای ۷۴ گرم کربوهیدرات نیز هست. بنابراین، با خوردن مویز می‌توان علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز بدن، حس سیری را نیز تجربه کرد. خوردن مویز در آغاز روز کاری یا به عنوان میان وعده در زمان استراحت، می‌تواند انرژی از دست رفته‌ی بدن را دوباره تامین کرده و باعث سرحالی و نشاط شود.

بعلاوه همانطور که اشاره کردیم مویز حاوی طیف وسیعی از ویتامین‌های گروه B است. یکی از عملکردهای ویتامین B در بدن، تبدیل غذا به انرژی است. بنابراین یکی دیگر از فواید مصرف مویز برای سلامتی دریافت مقادیر زیادی ویتامین‌های گروه B و تامین انرژی مورد نیاز بدن است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: