وام بازنشستگان | وام ضروری بازنشستگان

وام بازنشستگان 120 میلیونی با شرایط ویژه در حساب بازنشستگان | بدون ضامن وام قرض الحسنه بازنشستگی دریافت کنید + جزئیات

سقف دریافت وام و تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه شهید تندگویان برای شاغلان و بازنشستگان از ابتدای سال ۱۴۰۲ از مبلغ یکصد و ۲۰ میلیون تومان به یکصد و ۵۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

کدخبر : 1618
سایت سرگرمی روز :

وام بازنشستگان یا همان وام ضروری از خدمتی از سوی صندوق بازنشستگی کشور برای بازنشستگان است. وام بازنشستگان از طریق ثبت نام یا بصورت حضوری از صندوق بازنشستگی کشوری به این قشر اعطا میشود. برای دریافت وام بازنشستگان شرایط خاصی وجود دارد. اقساط وام بازنشستگان بسیار کم و اغلب 3 تا 4 درصد میباشد. ما در سایت سرگرمی روز جدیدترین اخبار از وام بازنشستگان را برای شما قرار میدهیم که در ادامه میتوانید مشاهده کنید.

سقف دریافت وام و تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه شهید تندگویان برای شاغلان و بازنشستگان از ابتدای سال ۱۴۰۲ از مبلغ یکصد و ۲۰ میلیون تومان به یکصد و ۵۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

سقف تسهیلات وام صندوق قرض‌الحسنه شهید تندگویان بازنشستگان صندوق صنعت نفت با افزایش ۳۰ میلیون تومانی به مبلغ یکصد و ۵۰ میلیون تومان رسید.

به این ترتیب، سقف دریافت وام و تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه شهید تندگویان برای شاغلان و بازنشستگان از ابتدای سال ۱۴۰۲ از مبلغ یکصد و ۲۰ میلیون تومان به یکصد و ۵۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

در همین چارچوب، حق عضویت ماهانه این صندوق از مبلغ چهارصد هزار تومان فعلی به پانصد هزار تومان افزایش یافت.

مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی ۳۶ و ۴۸ ماه است. وام‌گیرندگانی که سقف تسهیلات آنان معادل پنجاه میلیون تومان یا کمتر است می‌توانند وام دریافتی را در مدت حداقل ۲۴ و حداکثر ۴۸ ماه بازپرداخت کنند.

از ابتدای سال ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات جدید به صورت زودتر از موعد و قبل از استهلاک کامل اقساط وام قبلی به هیچ وجه مقدور نیست.

علی اکبر عیوضی گفت: ماده ۱۱۱ قانون تامین از ماده ۴۱ قانون کار تبعیت می‌کند و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی نیز تکلیف افزایش مستمری بازنشستگان را به صراحت روشن کرده است. طبق این ماده، مستمری سالیانه باید براساس افزایش هزینه‌های زندگی افزایش یابد.

علی اکبر عیوضی گفت: ماده ۱۱۱ قانون تامین از ماده ۴۱ قانون کار تبعیت می‌کند و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی نیز تکلیف افزایش مستمری بازنشستگان را به صراحت روشن کرده است. طبق این ماده، مستمری سالیانه باید براساس افزایش هزینه‌های زندگی افزایش یابد. تعیین حداقل دستمزد در شورای‌عالی کار برای کارگران شاغل و بازنشسته‌ی کشور اهمیت بسیار دارد. برای حقوق بگیرانِ وابسته به قانون کار و سازمان تامین اجتماعی، روز تعیین حداقل دستمزد در اتاق‌های وزارت کار، روز سرنوشت است.

علی اکبر عیوضی (دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران) با اشاره به اینکه تعیین حداقل مزد کارگران شاغل برای ما بازنشستگان اهمیتی حیاتی داردT گفت: حقوق و دریافتی بازنشستگان مستمری‌بگیر از نظر قانونی از مصوبه تعیین حداقل دستمزد شورای‌عالی کار تبعیت می‌کند. ماده ۱۱۱ تاکید دارد که افزایش حداقل مستمری «نباید» از افزایش حداقل مزد مصوب شورای‌عالی کار کمتر باشد. وی افزود: در واقع ماده ۱۱۱ قانون تامین از ماده ۴۱ قانون کار تبعیت می‌کند و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی نیز تکلیف افزایش مستمری بازنشستگان را به صراحت روشن کرده است.

طبق این ماده، مستمری سالیانه باید براساس افزایش هزینه‌های زندگی افزایش یابد. این فعال حقوق بازنشستگان تاکید کرد: بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی هیچ درآمدی جز همین مستمری حداقلی ندارند و به همین دلیل از مسئولانی که در پشت تریبون‌ها مدعی رسیدگی و ارتقاء وضع معیشت محرومان جامعه هستند، می‌خواهند که به وعده‌های خود عمل کنند. شعارها و وعده‌هایی که رئیس مجلس در روزهای اخیر داد و آنچه رئیس‌جمهوری در پشت تریبون‌ها از معیشت مردم می‌گوید، در چه جایی قرار است به عمل برسد؟ مسئولان از کدام مردم صحبت می‌کنند؟

اگر درمورد ما افراد عادی صحبت می‌کنند، باید بگوییم که تدبیری درباره معیشت ما بازنشستگان اندیشیده نشده است. دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران با بیان اینکه قانون هرچه بگوید ما تبعیت می‌کنیم و بازنشستگان چیزی بیش از قانون نمی‌خواهند» گفت: قانون به صراحت می‌گوید ما باید براساس نرخ تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند و رشد هزینه‌های زندگی، میزان افزایش حقوق را مشخص کنیم.

بازنشستگان همین مطالبه مطابق مُّر قانون را خواستارند و بیشتر از آن نیز نمی‌خواهند. وی اضافه کرد: تورم در اقتصاد توسط تصمیم‌سازان بالا برده شده و همان‌ها هم باید تاوان آن را بدهد. مردم عادی و فرودستان موظف به پرداخت هزینه‌های اشتباهات مسئولان و مدیران نیستند. پیام ما به مسئولان این است که اگر مردم فقیرتر شوند، انحرافات اجتماعی بسیار شدیدتر خواهد شد. اختلافات اجتماعی و خانوادگی باعث رشد مفاسد شده و درصورت عدم برخورداری مردم از نان شب، به‌طور طبیعی بدبینی نسبت به آینده کشور به وجود خواهد آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناهید خسروی نجف ابادی
    2

    وام بازنشستگان بدون ضامن وام قرض الحسنه بازنشستگی به مبلغ ۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ پنجاه میلیون تومان

  • رقیه رحیمی
    2

    🙏🙏🙏

  • سعیده
    5

    میشه بگین این وام برا کدوم دسته از بازنشستگان هستش واینکه شرایط گرفتنش چیه؟

  • سعید
    25

    خداوند این جهموره اسلامی را برامون نگه‌ داره من از این دولت راضی هستم 🙏

  • صابر
    4

    اونا به فکر خودشون هستند نه به فکر مردم

  • ناشناس
    2

    ولله

  • ناشناس
    0

    گفتم که نیاز دارم

  • لیدا
    0

    برای بازنشسته های غیر کشوری هم هست؟

  • ناشناس
    0

    باسلام من یک مستمری بگیرم اما هنوز وام صندوق نگرفتم

  • ناشناس
    1

    سلام کدام بانک میدن

  • ناشناس
    0

    شرکت نفت همیشه خونش از بقیه رنگین تره هم حقوقش بیشتره هم واسش با بقیه فرق میکنه

  • رضا
    2

    ماهم نزدیک دوساله بازنشسته شده ایم تابحال ریال وام نگرفته ایم این وامها رو چطوری میگیرن که ما فقط خبرش رو میشنویم ؟

  • فریدون
    2

    بنویس .صنعت نفت .چراکل بازنشستگان اسم میبرید.خجال چیز خوبیه

  • ناشناس
    0

    لطفا بنویسید وام بازنشیتگان شرکت نفت چون بقیه بازنشیتگان ۱۵میلیون وام می گیرن نه ۱۵۰میلیون

  • ناشناس
    1

    فقط تبلیغ می کنید ولی از وام خبری نیست

  • مسلم دیانت پور
    1

    بازهم شوخی کردیا وام ۱۲۰ با ضامن رسمی آنهم ۳تا ازاون رسمیاها..........؟!؟!؟!

  • کوروش
    0

    آیا این وام شرایط خاص دارد که ما از آن بی‌خبر هستیم لطفاً بیشتر اطلا رسانی کنید بازنشستگان ضعیف ترین قشر جامعه هستند

  • ناشناس
    0

    وام آهسته گویان پس چقدر است؟
    بازنشسته فرهنگی و جانباز و رزمنده و بیمار؟

  • سعید اهتمام بر
    0

    بازنشسته کشوری پس چی هروقت رفتم گفت جلوش بسته است پس وام را چه وقت می‌دانند امسال ثبت نام کنم سال دیگه وام بده تکلیف بازنشسته کشوری چی میشه لطفا فورا به وام بازنشسته کشوری رسیدگی کنید ممنون

  • بازنشسته
    0

    دوستان بازنشسته که وام میخوان به بانک سرمایه مراجعه کنند تا 50میلیون 36ماهه میدن ولی بهره 18درصد میگیرن و تا سه روز هم ده میلیون تومن باید به حساب بریزید تا وام پر بشه

  • محمد
    0

    تورو خدا آقای ریسی به جا ماندگان سهام عدالت حداقل از نظر یارانه جبران کنید

  • ناشناس
    0

    🙏 🙏 🙏