بجای لیمو عمانی تو قورمه سبزی از این جایگزین ها استفاده کن | طعم عالی و متفاوت قورمه سبزی با این مواد

تو ادامه این مطلب، با جایگزین های لیمو عمانی در قورمه سبزی آشنا بشین تا بتونین طعم این خورشت رو لذیذتر کنین!

کدخبر : 16381
سایت سرگرمی روز :

به نظر شما جایگزین های لیمو عمانی در قورمه سبزی چه مواردی هستند و با استفاده از کدام چاشنی ها می توانیم قورمه سبزی خوش طعم تری داشته باشیم؟! جایگزین های لیمو عمانی در قورمه سبزی عبارتند از آب نارنج، تمر هندی، رب انار و .... که در اینجا آن ها را به شما معرفی می کنیم. در ادامه این بخش از سرگرمی روز  همراه ما باشید تا با انواع جایگزین های لیمو عمانی در قورمه سبزی آشنا شوید!

جایگزین های لیمو عمانی در خورشت قورمه سبزی

رب انار

رب انار یکی دیگر از طعم‌ دهنده‌های غذاهای ایرانی است که بخاطر طعم ملس آن طرفداران بسیار زیادی دارد. همه‌ی شما می‌دانید که چاشنی اصلی فسنجان رب انار است اما شاید از شنیدن رب انار در قرمه سبزی تعجب کنید. اگر شما نیز علاقه‌ی زیادی به طعم ملس غذا دارید، می‌توانید در مرحله‌ی آخر پخت قرمه‌ سبزی یک قاشق رب انار ترش به آن اضافه کنید. این چاشنی، خورش قرمه سبزی شما را فوق‌العاده خوش مزه و خوش عطر خواهد کرد اما ممکن است رنگ قرمه سبزی دیگر به سبز متمایل نشود. تنها نکته‌ی مهم در مورد اضافه کردن رب انار رعایت اعتدال در استفاده از آن است زیرا هر مقدار اضافی از آن ممکن است طعم واقعی قرمه سبزی را از بین ببرد

رب نارنج یا آب نارنج

یکی از چاشنی‌های خوشمزه برای انواع غذا و خورش‌های گوشتی رب نارنج است. اگر شما قرمه سبزی ترش مزه دوست دارید، نارنج گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شما می‌باشد. نارنج سرشار از املاح و ویتامین‌هایی مثل کلسیم، پتاسیم، آهن و ویتامین آ و ب است. همینطور ویتامین c موجود در نارنج سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. شما می‌توانید با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری رب نارنج در ۱۰ دقیقه آخر پخت قرمه سبزی، طعم متفاوت و بسیار خوشمزه‌ای را با آن تجربه کنید. همینطور شما می‌توانید به جای رب نارنج از آب نارنج نیز استفاده کنید.

رب آلوچه

رب آلوچه از جمله پرطرفدارترین چاشنی غذاهای بومی شمالی است که رنگ دهی خاصی ندارد اما طعم دهنده‌ی بسیار مناسبی است. بیشتر افراد رب آلوچه را در کنار رب گوجه فرنگی برای مزه دار کردن خورش‌ها استفاده می‌کنند. شما نیز می‌توانید برای ایجاد مزه‌ی ترش در قرمه سبزی در کنار رب گوجه فرنگی از رب آلوچه استفاده کنید. از خواص رب آلوچه می‌توان به ویتامین c، پتاسیم و آنتی اکسیدان آن اشاره کرد.

تمر هندی

در طرز تهیه قورمه سبزی جنوبی از تمر هندی به جای لیمو عمانی استفاده می‌کنند. آنها برای این که خورشت طعم ترشی بگیرد از تمر هندی جنوبی استفاده می‌کنند. شما حدس بزنید تمر هندی چه قدر خورشت قورمه سبزی جنوبی را خوش مزه و خوش طعم می‌کند.

در ادامه مطلب به شما روش تهیه خورشت قورمه سبزی با آب نارنج را آموزش می دهیم!

روش تهیه قورمه سبزی با نارنج برای 5 نفر

گوشت نیم کیلو (ماهیچه یا مغز ران گوسفندی)

پیاز 2عدد

لوبیا 100گرم یا نصف لیوان (چشم بلبلی یا قرمز)

سبزی 1کیلو (قرمه)

روغن به میزان لازم

آب نارنج 2لیوان سر پر

نمک به میزان لازم

فلفل به میزان لازم

زردچوبه به میزان لازم

زعفران به میزان لازم (اختیاری)

رب گوجه فرنگی 1قاشق سوپ خوری

طرز تهیه قورمه سبزی با آب نارنج

ابتدا سبزی را شسته و ریز کنید و با مقدار زیادی روغن کاملا سرخ کنید تا رنگ آن سبز تیره شود.گوشت را به صورت خورشتی خرد کرده و بشویید و 1ساعت اجازه دهید تا آب آن رفته و کاملا خشک شود.

در ظرفی مناسب مقداری روغن ریخته و پیاز ها را نگینی کرده و در آن نیمه سرخ کنید.سپس گوشت را افزوده و تفت دهید تا رنگ آن برگردد.رب گوجه فرنگی،زردچوبه و فلفل را بیفزایید و کمی تفت دهید و بعد سبزی سرخ شده را بیفزایید و کمی تفت دهید و اجازه دهید مواد با مقداری آب بپزند.

لوبیا را با مقداری آب و نمک و روغن بپزید به طوری که له نشود و بعد از پخت آن را آبکش کنید.حدود 45 دقیقه مانده به جا افتادن خورش لوبیا پخته و آب نارنج را به خورش بیفزایید و یک ربع بعد زعفران آب کرده را هم به خورش اضافه کنید و اجازه دهید خورش به روغن افتاده و جا بیفتد

منبع: کامچین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: