میخوای بچه باهوش به دنیا بیاری؟ | این رژیم غذایی کمک میکنه کودک باهوشی به دنیا بیاری

قابل توجه پدران و مادرانی که میخواهند بچه های باهوشی داشته باشند. در این مطلب قصد داریم تا راهکارهایی را در خصوص افزایش هوش جنین در اختیار شما قرار دهیم.

کدخبر : 16504
سایت سرگرمی روز :

چه چیزی بخوریم تا جنین باهوش شود؟

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ در واقع یکی بهترین خوراکی‌هایی است که مقدار قابل‌توجهی پروتئین دارد. به‌علاوه، از کالری زیادی برخوردار نیست و استفاده آن به شکل آب‌پز، اضافه‌وزن برای خانم‌های باردار به همراه نخواهد داشت. همچنین کولین که رشد مغز و باهوش شدن جنین را تحت تأثیر قرار می‌دهد، در تخم‌مرغ به‌وفور یافت می‎شود.

ماهی قزل‌آلا

خوردن دو تا سه بار ماهی قزل‌آلا در هفته، به یک مادر باردار کمک می‌کند اسیدهای چرب موردنیاز برای رشد مغز جنین را فراهم کند. همچنین ید بالایی که در ماهی قزل‌آلا وجود دارد، روی شکل‌گیری مغز و باهوش شدن جنین تأثیر می‌گذارد تا تحت تأثیر کمبود ید بدن مادر قرار نگیرد.

لبنیات

خوردن مقدار زیادی پروتئین توسط مادر در هنگام بارداری به این دلیل توصیه می‌شود که تشکیل سلول‌های عصبی سالم جنین در گروی مصرف این ماده مغذی است.

از طرف دیگر، لبنیات سرشار از کلسیم هستند و این موضوع کمک می‌کند تا جنین در کنار هوش بالا، از استخوان‌های سالم و محکمی برخوردار شود.

کندر

تأثیر کندر بر رشد و شکل‌گیری هر چه بهتر مغز جنین غیرقابل‌انکار است. البته برای باهوش شدن جنین مصرف این ماده مغذی که حاوی مقدار زیادی فولیک اسید است، از ماه چهارم تا هفتم بارداری توصیه می‌شود.

همچنین باید دقت شود مادر از ابتدای بارداری، مکمل‌های فولیک اسید را در برنامه غذایی خود قرار نداده باشد. در صورتی که مادر از ابتدای بارداری خود مصرف مکمل‌های فولیک اسید را در برنامه غذایی خود قرار داده است، دیگر نیازی به مصرف کندر نیست.

بیش‌ فعال شدن کودک، از جمله عوارض مصرف کندر و مکمل‌های فولیک اسید بعد از هفت ماهگی خواهد بود؛ بنابراین بهتر است با مشورت پزشک مورداستفاده قرار گیرد.

بلوبری

یکی از میوه‌های فوق‌العاده تأثیرگذار در روند رشد مغزی جنین، بلوبری است. بلوبری به عنوان منبع غنی آنتی‌اکسیدان شناخته می‌شود.

مصرف مرتب بلوبری در طول دوره بارداری کمک می‌کند تا آنتی‌اکسیدان موردنیاز برای شکل‌گیری مغز جنین و افزایش هوش او، تأمین شود.

در صورتی که پیدا کردن بلوبری در داخل ایران برای شما سخت است، می‌توانید میوه‌هایی از قبیل توت فرنگی، تمشک و موارد مشابه را جایگزین کنید.

اسفناج

اسفناج خواص مفید زیادی دارد، از جمله روی باهوش شدن جنین تأثیر مثبتی می‌تواند بگذارد. به این دلیل که اسفناج منبع غنی بسیاری از مواد ضروری است که برای رشد مغز جنین مؤثر عمل می‌کنند و تعدادی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

ویتامین A

ویتامین C

آهن

فولیک اسید

فیبر

کلسیم

از آن‌جایی که کم‌خونی رایج‌ترین مشکل در میان خانم‌های باردار به شمار می‌رود، بهتر است آن را جدی بگیرید و با مصرف مقدار زیادی اسفناج، احتمال بروز آن را به کمترین حد ممکن برسانید.

کم‌خونی مادر در هنگام بارداری، کاهش روند ساخت گلبول‌های قرمز در بدن جنین را به همراه خواهد داشت که تأثیر منفی روی عملکرد مغز او می‌گذارد.

مغزجات

مغزجاتی که مصرف آن در دوران بارداری به‌شدت توصیه می‌شوند، گردو و بادام هستند. بادام حاوی منیزیوم، پروتئین و چربی‌های سالم و گردو سرشار از آهن و اسیدهای چرب مفید است.

اگر مادر در طول بارداری هر روز یک مشت بادام و ۳ الی ۴ عدد گردو را در رژیم غذایی خود، کمک خواهد کرد تا فرآیند شکل‌گیری مغز جنین بدون مشکل انجام گیرد و به هدف باهوش شدن جنین خود بیشتر نزدیک شود.

کلام آخر اینکه خوردن خوراکی های مقوی در دوران بارداری تضمین کننده داشتن یک کودک با ضریب هوشی بالا نیست بلکه در کنار اینها والدین هم باید زمینه لازم رو برای پیشرفت کودکان باهوش فراهم کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: