چیستان روز | چیستان باحال

چیستان روز | اون چه شهریه تو ایران که از نفت تشکیل شده؟؟

اگه اطلاعات عمومی خوبی داشته باشی می‌تونی به راحتی این سوال رو جواب بدی.

کدخبر : 16562
سایت سرگرمی روز :

چیستان‌ها نوعی بازی فکری هستند که می‌توانند برای تفریح و سرگرمی، آموزش و پرورش، و توسعه زبان مفید باشند. معمولا سوالات چیستان‌ها می‌توانند در قالب شعر یا نثر بوده و موضوعات مختلف را پوشش دهند. برای حل چیستان، باید به دقت به توصیف یا سؤال گوش داد و سپس، با استفاده از دانش و تجربه خود، پاسخ آن را حدس زد.

در برخی از این چیستان‌ها مانند چیستان استان و رودخانه که در این مقاله آورده‌ایم فرد باید حدس بزند که چگونه با جابجایی یک یا چند حرف به جواب برسد. به طور مثال در همین چیستان باید از نام تمامی استان‌ها آگاه بوده و با توجه به اطلاعاتی که دارد حروف اول را حذف نماید.

این چیستان به نوعی چیستان جغرافیایی است چرا که اطلاعات شما را در زمینه شهرهای کشور پهناورمان به چالش می‌کشد. در اصل مقصود از طرح این چیستان نیز همین بوده که شما علاوه بر فکر کردن اطلاعات عمومی خود را نیز بالا ببرید.

پیشنهاد می‌کنیم سریع پاسخ را ندیده و خود را برای حل این سوال نسبتا سخت به چالش بکشید. حتی می توانید با ارسال این چیستان به دوستانتان آنان را به یک چالش بسیار سرگرم کننده دعوت نمایید. قصه شب کودکانه و گفتن چیستان برای کودکان یکی از فعالیت‌های سرگرم کننده مادران قدیمی برای فرزندانشان بوده است. اما متاسفانه امروزه این فعالیت جای خود را به نرم افزارهای درون تلفن های هوشمند داده است.

توصیه ما به مادران جوان سرزمینمان این است که با پرسش سوالات مختلف در قالب چیستان از کودکان، ذهن و فعالیت مغزی آن‌ها را درگیر نمایند

چیستان شهر نفتی

بازهم تاکید می‌نماییم که سریع به پاسخ سوال رجوع ننمایید.

کدام شهر ایران است که از نفت تشکیل شده است؟

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

به شما ۱۰ ثانیه دیگر فرصت خواهیم داد تا کمی بیشتر درباره این چیستان فکر کنید. لطفا عجول نباشید !

پاسخ چیستان شهر نفتی

به نظرتان پاسخ صحیح چیست؟ کدام شهر در ایران است که می‌تواند از نفت تشکیل شود؟

پاسخ صحیح شهر قیر در استان فارس است. در اصل نام خود شهر مقصود طراح سوال بود نه مکان شهر. قیر یکی از مشتقات بسیار کاربردی نفت است که تقریبا در همه جا دیده می‌شود.

هر گونه کپی برداری بدون ذکر نام ستاره و لینک مقاله مربوطه ممنوع است.

چیستان‌ها هم برای کودکان سودمند هستند هم برای بزرگسالان. اما چگونه؟

چیستان‌ها می‌توانند به کودکان و بزرگسالان کمک کنند تا مهارت‌های حل مسئله خود را بهبود بخشند. این امر به این دلیل است که برای حل یک سوال، باید به دقت به اطلاعات ارائه شده گوش داد یا خواند و سپس، با استفاده از دانش و تجربه خود، پاسخ چیستان را حدس زد. این فرآیند می‌تواند به افراد کمک کند تا یاد بگیرند که چگونه اطلاعات را جمع آوری و تحلیل کنند و راه حل‌های خلاقانه برای مشکلات پیدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • انوشا
    0

    سوال آخر:(ثانیه